آخرین اخبار

25. آبان 1399 - 9:59   |   کد مطلب: 37372
مهدی مرادیان تمجید با اشاره به برنامه های متنوع هفته کتاب در فضای مجازی، گفت: در جشنواره رضوی امسال که در بستر فضای مجازی انجام شد، بیش از 2 هزار نفر شرکت کردند.

به گزارش آوای سیدجمال، در راستای اهمیت کتاب و کتابخوانی، 24 الی 30  آبان به نام این مقوله مهم و باارزش در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شده؛ به دنبال شیوع ویروس منحوس کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون که در کشورمان بالا و پایین می‌شود، در برخی از ماه‌ها کتابخانه های عمومی نیز تعطیل شدند.

 

حال باتوجه به شیوع این ویروس و مسئله در خانه ماندن مردم، فرصت مطالعه و کتابخوانی بیشتر است، اما آیا مردم نسبت به این امر اهمیتی قائل شدند یا خیر؟ البته که با توجه به نبود کتاب در برخی از منازل، می‌بایست چاره ای برای تهیه کتاب از کتابخانه ها اندیشیده می‌شد.

 

ناگفته نماند که فضای مجازی فرصتی مناسب است که مسئولان کتابخانه های عمومی با بهره گیری از آن، محتواهایی کتاب ها در دسترس مردم قرار دهند و البته فرهنگسازی در این زمینه انجام دهند.

 

شهر اسدآباد با وجود تنها یک کتابخانه آیا در این مسئله مهم و فرهنگسازی آن موفق عمل کرده است یا خیر؟

 

در این زمینه با مهدی مرادیان تمجید رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، از اجرای 55 برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تعطیلی کتابخانه ها در شرایط ویژه کرونا، این برنامه ها در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

 

وی برگزاری مسابقات نقاشی با موضوع کتاب، پویش کتابخوان، نشست کتابخوان، معرفی کتاب، کارگاه های مجازی آموزشی با موضوعات اجتماعی و خلاقیتی، مسابقه کتابخوانی را بخشی از برنامه های فرهنگی این اداره برشمرد.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا بیش از 5 ماهی که کتابخانه ها برای حضور مراجعین بسته بود، در این ایام فعالیت کتابداران  در فضای  مجازی  به ارائه خدمات می‌پرداختند.

 

وی با بیان اینکه معرفی کتاب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انجام می‌شد، افز د: در این زمینه برنامه نشست کتابخوان جشنواره رضوی در فضای مجازی با مشارکت بیش از ۲ هزار نفر در سطح شهرستان انجام شد.

 

 

مرادیان تمجید یادآور شد: در این ایام مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع کرونا نیز انجام شد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal