آخرین اخبار

17. آذر 1399 - 17:02   |   کد مطلب: 37588
دانشگاه جامع علمی کاربردی اسدآباد یکی از ظرفیت‌های تحول‌آفرین در این شهرستان بود که دو سالی است در اسدآباد تعطیل شده و کسی عدم تعطیلی آن را مطالبه نکرد!

به گزارش آوای سیدجمال، امام خمینی(ره) در جمع دانشجویان فرمود که "دانشگاه مبدأ تحولات است، از دانشگاه سعادت یک ملت و در مقابل سعادت، شقاوت یک ملت سرچشمه می‌گیرد"؛ و این سخن نشان می‌دهد که تحول‌آفرینی می‌بایست در عرصه‌های مختلف باشد چراکه سعادت یک ملت امروز در گرو بسیاری از عرصه هاست.

و اما مسئله آنجاست دانشگاهی که خود مبدأ تحولات است، مورد تغییرات و تحولات قرار بگیرد تا جایی که نه تنها مشکلاتش رفع نشد بلکه برای همیشه تعطیل و به قهقرا رفت.

تا چند سال گذشته در شهر کوچک اسدآباد 5 دانشگاه و مرکز علمی آموزش عالی وجود داشت که یکی از این مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در اسدآباد بود که در سال 88، با یک رشته امور فرهنگی و 45 دانشجو در بنای یادبود سید جمال‌الدین اسدآبادی آغاز به کار کرد اما بی تدبیری و بی کفایتی و بی توجهی مسئولان این شهرستان به ظرفیتهای این شهرستان موجب ماندگاری این دانشگاه نشد.

این دانشگاه تا سال 94 به قوت خود باقی و دارای 217 دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی بود که به دلیل کمبود فضای درسی کم کم، مسولان آن نوای تعطیلی و بسته شدن آن در صورت عدم حل مشکلات آن سر دادند.

این دانشگاه در مکانی که متعلق به ارشاد اسلامی بود، با اداره میراث فرهنگی در این مکان به صورت استیجاری فعالیت داشتند.

این درحالی بود که براساس اخبار و شواهد علیشاه عسگری رئیس وقت دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد در گفتگو با خبرنگار ایسنا، از خریداری زمینی به مساحت 10 هزار متر زمین در شهرک یادگار امام(ره) برای ساخت پردیس دانشگاه جامع علمی کاربردی این شهرستان خبر داده بود!

امروز مطلع شدیم حدود دو سالی است که دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد که در بنای یادبود سیدجمال مستقر شده بود، دیگر فعالیتی در این شهرستان ندارد و تعطیل شده است.

رضا قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد دراین زمینه به خبرنگار ما گفت: دو سالی است که این دانشگاه در این شهرستان تعطیل و امکانات آن که در بنای یادبود هم جمع آوری و تحویل شد.

و حال چند سؤال از مسئولان اسدآباد؛
اولا" اینکه صرفا" شعاری دم از ظرفیت وجودی دانشگاه در این شهر کوچک بزنیم اما به فکر حل مشکلات آن نباشیم، چه سودی دارد؟!

دوما" وقتی تلاش‌ها برای ایجاد و تأسیس یک دانشگاه به عنوان یک ظرفیت در شهرستان رقم می خورد، چرا مسئولان با بی تدبیری و بی توجهی در انتظار تعطیلی آن می نشینند؟!

سوما" سرنوشت آن زمین که برای ایجاد پردیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اسدآباد که هزینه هنگفتی هم داشت، چه شد؟

با این وضعیت بی تدبیری مسئولان این شهرستان می توان گفت در آینده ای نه چندان دور ممکن است که نه تنها به ظرفیت و پتانسیل این شهرستان اضافه نکرده باشیم بلکه داشته ها را هم به باد بدهیم؛ بنابراین می طلبد که دانشجویان مطالبه گر در هر دانشگاهی که مبدأ تحولات هستند، مواردی این چنینی را از مسئولان مطالبه کنند و تلنگری باشند بر اینکه دیگر داشته ها را از دست ندهیم.

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal