آخرین اخبار

21. بهمن 1399 - 11:34   |   کد مطلب: 38183
در آستانه چهل و دومین سال از پیروزی انقلاب اسلامی، یک برگ گزارش خبری دستگاه اطلاعاتی ساواک در اسدآباد به دست مان رسید که در آن از اقدامات سیاسی آیت الله جنتی در زمان تبعید در این شهر پرداخته است.

به گزارش آوای سیدجمال، اسدآباد، دیار سیدجمال الدین اسدآبادی یکی از شهرستان‌های کوچک استان همدان به لحاظ سیاسی قدمتی طولانی دارد، به طوری که آیت الله جنتی دبیر فعلی شورای نگهبان در دوران شاهنشاهی و سال 52 به مدت چند سال از عمرش را در این شهر در تبعید بوده است.

بنا به گفته خود آیت الله جنتی در مصاحبه ای، در آن دوران افراد زیادی برای دیدن او به اسدآباد می آمدند که در این زمینه سندی به دستمان رسیده که به مناسبت چهل و دومین سال از پیروزی انقلاب اسلامی آن را منتشر می‌کنیم.

در این سند که مربوط به یک گزارش خبری دستگاه ساواک در سال 54 بوده، آمده است که:

"علی مریخ پور و کامران مریخ پور دانشجویان دانشگاه تبریز، جعفر محمودی دانشجوی پزشکی در تهران در تعطیلات عید ضمن مسافرت به بخش اسدآباد با علی آقا حمزه ای کتابفروش تماس و جلساتی را تشکیل دادند که پس از تعطیلات عید اسدآباد را ترک نموده اند، ضمنا" یاد شده با شیخ احمد جنتی لادانی تبعیدی سیاسی در اسداباد نیز روابطی دارد و گاها با یکدیگر به گفتگو میبنشینند ضمنا" گفته شده که دانشجویان تعدادی کتاب از اسداباد به محل تحصیل خود برده اند."

 

انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal