آخرین اخبار

6. اسفند 1399 - 9:00   |   کد مطلب: 38319
موج بی‌ثباتی در تصمیمات شورای شهر دوره پنجم و شهردار؛
با تغییر نام میادین و بلوارها حقوق شهروندی را تضییع نکنید!
اگرچه شهرداری و شورای اسلامی شهر اسدآباد با نصب تابلوی نامگذاری میادین و بلوارها در اصل کار پسندیده ای انجام دادند اما چند نکته حائز اهمیت است که به آن پرداختیم.

به گزارش آوای سیدجمال، امروزه یکی از حقوق‌های شهروندی که در هر شهری می‌بایست مدنظر قرار گرفته تا تضییع نشود، نامگذاری بلوارها، میادین و کوچه‌ها و خیابان‌هاست.

 

بی توجهی به نامگذاری میادین، بلوارها، کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌تواند در زندگی شهروندی اختلال ایجاد کند، بنابراین باید با درنظرگرفتن جوانب مختلف و ریشه‌های تاریخی، ملی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی و هنری جامعه و محترم‌شمردن باورهای مردم انجام شود.

 

و اما روز گذشته تصاویری از نصب تابلوهایی در میادین و بلوارهای شهر اسدآباد از سوی شهرداری این شهر در فضای مجازی منتشر شد که در اصل و باطن کار پسندیده‌ و قابل تحسین است اما در این امر چندین ایراد وجود دارد که نشان از بی ثباتی در تصمیم گیری های اعضای شورای شهر و شهرداری است که موجب تضییع حقوق شهروندی می شود.

از ایرداتی که میتوان به آن پرداخت، نامگذاری یکی از میادین سطح شهر است که بهتر بود نام شهید آیت‌الله مدرس با لفظ "شهید مدرس" نصب می شد.

 

اما از آن سوی دیگر یک سالی از نامگذاری یک بلوار نمی گذرد که نامش تغییر کرده و این تغییر نام های بی ضابطه و بدون نگاه عمیق به موضوعات موجب سرگردانی شهروندانی می‌شود چراکه تا دیروز نام آن بلوار زبان مشترک بین شهروندان و ارتباط با نهادها و ادارات برای آدرس دهی به بوده است.

به نظر مي‌رسد با هدف احترام به حقوق شهروندی، سهولت دسترسی در آدرس یابی و سردرگم کردن مردم، پرهيز از اعمال سليقه شخصی، رعايت ضوابط و زیر سؤال بردن جایگاه‌ها و بی اعتنایی در تصمیمات قبلی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار در زمینه مسائل مرتبط با نامگذاري معابر و ميادين شهري حقوق شهروندان را مدنظر قرار دهند.

 

بلوار دامپزشکی در سال 98 با تکریم دامپزشکان و به دلیل در مسیر قرار گرفتن اداره دامپزشکی و به دستور درویشی فرماندار اسبق اسدآباد، مرادی شورای شهر و شهردار نامگذاری و تابلوی آن نصب شد.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal