آخرین اخبار

24. فروردين 1400 - 14:15   |   کد مطلب: 38696
دکتر الهام عظیمی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا از عدد و ارقام گذشته و باید فرهنگ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بین مردم جا بیفتد وگرنه هرروز شاهد مرگ عزیزان خواهیم بود، گفت: در طی یکی دو روز گذشته 3 نفر فوت کردند.

به گزارش آوای سیدجمال،  دکتر الهام عظیمی، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در نشست با خبرنگاران شهرستان اسدآباد از افزایش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا خبر داد و اظهار کرد: با آغاز پیک چهارم کرونا هرروز شاهد ابتلا و مرگ ناشی از این ویروس عزیزان هستیم، در24 ساعت‌های گذشته یک کودک 4 ساله و سالمند 72 ساله‌ای را داشتیم و تا به این لحظه مرگ یک نفر دیگر هم شاهد بودیم.

 

وی با بیان اینکه دیگر آمار مبتلایان به کرونا از عدد و ارقام گذشته و باید به فکر چاره‌اندیشی درزمینهٔ فرهنگ‌سازی رعایت پروتکل بهداشتی و مراقبت از خود باشیم، گفت: متأسفانه این روزها نمی‌دانیم علی‌رغم آغاز پیک چهارم کرونا چرا مردم مقاومت می‌کنند و نمی‌خواهند بپذیرند و لجباز شده‌اند در برابر رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک که یک ضرورت است.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه ویروس جهش‌یافته امروز مسری است و در صورت ابتلا یک نفر از اعضای خانواده دیگر اعضا هم دچار آن می‌شوند، گفت: در حال حاضر مردم باید کوچک‌ترین سرماخوردگی را کرونا تلقی کنند و با شناخت علائم خود را قرنطینه خانگی کرده و در صورت لزوم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه ادارات هم در رعایت پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌کنند و گاها" شاهد هستیم که کارکنان ماسک نمی‌زنند، گفت: از علائم ابتلا افراد به این ویروس داشتن اسهال خونی، استفراغ است.
عظیمی تصریح کرد: طبق اعلام وزیر بهداشتی هفته آینده کشور وضعیت سیاه به خود می‌گیرد و این یعنی پیک چهارم سه برابر پیک قبلی تلفات می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه دادستان در برخورد با افراد متخلف در عدم رأی پروتکل‌های بهداشتی و بازگشایی اماکن ممنوعه خوب ما را یاری می‌کنند، گفت: در این زمینه تعدادی معرفی به دادسرا داشتیم.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از اخذ 450 واکسن برای اقشار مختلف در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای این واکسیناسیون ۵۱ نفر پاکبان، ۱۵ نفر جانباز، ۵ نفر در امر تدفین اموات در ارامستان،  ۳۰ نفر پرسنل اورژانس، ۱۸۶ پرسنل درمان، ۸۷ پزشک، ۳۱ بیماران خاص سرطانی ، دیالیزی و هموفیلی، ۲۵ پزشک در مطب‌های خصوصی واکسینه شدند که تاکنون ۹۵ درصد واکسن تزریق‌شده است.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی در امر تدفین کرونایی ها تنها ناظر بر نحوه اجرای این امر است،  گفت: ما آن‌قدر نیرو نداریم که بر همه موارد اشراف داشته و نظارت کنیم بنابراین مردم و ارگان‌های مختلف می‌بایست مارا در ارائه گزارش به مسئولان بالادستی برای برخورد همراهی کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal