آخرین اخبار

30. خرداد 1400 - 13:05   |   کد مطلب: 39257
سعید کتابی از مشارکت 50.5 درصدی مردم اسدآباد در انتخابات 1400 خبر داد و گفت: در شهرستان اسدآباد 43 هزار و 453 نفر به 4 کاندیدای ریاست جمهوری رأی دادند که مشارکت مردم بالاتر از میانگین استانی و کشوری است.

به گزارش آوای سیدجمال، سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد در 30 خرداد در نشست با خبرنگاران این شهرستان، با اشاره به مشارکت 50.5 درصدی مردم اسدآباد در سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: انتخابات امسال به لحاظ آسانی کار، امنیت، سلامت با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد و مشکلی از هیچ لحاظ نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه با تدابیری که اندیشیده شده بود، به لحاظ وجود تعرفه کافی، مشکلی نبود، گفت: در دو شعبه روستایی به دلیل مشارکت بالا تعرفه کم آمده بود که سریعا" به آنها تزریق شد.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه انتخابات امسال علی رغم اینکه یک ساعت زودتر نسبت به سالهای قبل برگزار شد، گفت: مشکلی از لحاظ اعضای شعبات به محل شعبه نداشتیم و تنها به دلیل مشکلی که کارت ویژه نظارت در دستگاه احراز داشت، با کمی تأخیر رأی گیری آنلاین آغاز شد و ایراد از کاربران دستگاهها نبود چرا که آموزش دیده بودند.

 

وی تأکید کرد: شهرستان اسدآباد در این انتخابات مشارکت 50.5  درصدی مردم را داشت که بالاتر از میانگین استانی و حتی کشوری بود.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد 86 هزار و 225 رأی دهنده واجد شرایط داشتیم، گفت: در مجموع 43 هزار و 453 رأی ماخوذه در این شهرستان اخذ شد.

 

وی گفت: در شهرستان اسدآباد سیدابراهیم رئیسی 26 هزار و 444 رأی، عبدالناصر همتی 4 هزار 863 رأی، محسن رضایی میرقائد 3 هزار و 354 رأی ، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی هزار و 14 رأی کسب کردند.

 

کتابی خاطرنشان کرد: در کل 117 شعبه اخذ رأی اسدآباد تعداد 7 هزار و 799 رأی باطله در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

 

وی با تبریک پیروزی آقای رئیسی به عنوان منتخب ملت در قوه مجریه، گفت: در شهرستان اسدآباد 26 هزار و 453 نفر به آقای رئیسی رأی دادند.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه ما در کل روستاهای بخش مرکزی و پیرسلمان به جزء دو روستای هودرج و گنبله شوراها انتخاب شده است،  گفت: البته در روستای گنبله به دلیل فوت کاندیدا و در هودرج به دلیل عدم تأیید صلاحیت کاندیدا انتخابات برگزار نشد.

 

وی با اشاره به جمعیت 100 هزار و 900 نفری اسدآباد، گفت: امسال هیچ مشکل امنیتی در انتخابات نبود و با سلامت کامل برگزار شد.

 

کتابی از توزیع ماسک در روز رأی گیری بین رأی دهندگان خبر داد و گفت: در این امر فرمانده ناحیه سپاه اسدآباد هم کمک داشتند و البته ۵ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک نیز از سوی فرمانداری توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در اسدآباد یک بانک به عنوان شعبه اخذ رأِی بود، گفت: ما در روز رأی گیری قطعی برق هم مشکلی نداشتیم و البته در برخی مواقع به لیل مشکل دستگاه احراز رأی گیری به  صورت آفلاین انجام می شد.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد در پاسخ به این سؤال که گاها" شاهد تجمعاتی در مقابل شعبات اخذ رأی بودیم و تخلفاتی صورت می‌گرفت، گفت: البته باید  تخلفاتی مانند خرید و فروش رأی دارای اسناد باشد که باوجود ورود نیروهای اطلاعات، انتظامی این اتفاقات را نداشتیم.

 

وی یادآور شد: در انتخابات شورای شهر اسدآباد در 46 شعبه انجام شد که تعداد 21 هزار و 578 رأی مأخوذه، در 4 شعبه اخذ رأی شورای شهر پالیز تعداد هزار و 881 رأی کل مأخوذه، و در شورای شهر آجین تعداد دو هزار و 9 رأی کل آرای مأخوذه اخذ شده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal