آخرین اخبار

5. مرداد 1400 - 9:31   |   کد مطلب: 39594
مرکز بهداشتی درمانی روستای کینی‌سایه که 13 روستای همجوار خود را زیرپوشش دارد، براساس گزارش اهالی یک ماهی است که فاقد پزشک بوده اما این درحالی است که معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد صحت این خبر را تأیید نکرد.

به گزارش آوای سیدجمال، در پی دریافت پیام مردمی در خصوص نبود پزشک در مرکز بهداشتی درمانی روستای کینی‌سایه در منطقه دهستان کلیایی از توابع شهرستان اسدآباد موضوع را پیگیر شدیم.

 

این مرکز بهداشتی درمانی که 13 روستای اطراف خود را زیر پوشش دارد، بنا به این گزارش مردمی بیش از یک ماه است از وجود پزشک بی نصیب است.

 

البته در این پیام مردمی آمده است که واکسیناسیون در این روستا انجام نمی شود و اگر برخی از اهالی روستا واکسن دریافت کرده اند، با مراجعه به مرکز شهر بوده که این امر در نوع خود هم هزینه بر برای روستایی و هم خطرات احتمالی را دارد.

صحت این خبر را از دهیار روستای کینی‌سایه جویا شدیم؛

حمزه مرادی، دهیار روستای کینی‌سایه، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با تأیید نبود پزشک در مرکز بهداشتی درمانی این روستا، اظهار کرد: از زمانی که قرارداد پزشک این مرکز به اتمام رسیده، پزشک دیگری به این درمانگاه نیامده است.

 

وی گفت: در این اواخر که قرارداد پزشک مرکز بهداشتی این روستا در حال اتمام بود، وی به مرخصی رفته و در آخرین روزها در هفته دو روز به مرکز بهداشت می آمد.

 

دهیار روستای کینی‌سایه با بیان اینکه مرکز بهداشتی درمانی روستای کینی سایه 13 روستا در دهستان کلیایی از جمله ده سفید، ده بور، میوله، رستم آباد، گدارپهن، چهارچشمه، حسین آباد، چشمه علی ، تختی آباد، حیدرآباد، طویلان سفلی و علیا تحت پوشش خود دارد، گفت: این روستاها در مجموع بیش از دو هزار نفر جمعیت دارند که روستای کینی سایه به تنهایی 375 نفر آن را شامل می شود.

 

وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در روستای کینی سایه انجام نمی‌شود، گفت: تعدادی از افراد 70 ساله با مراجعه به شهر واکسن را دریافت کردند.

 

دکتر الهام عظیمی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار ما، صحت خبر اتمام قرارداد پزشک را تأیید نکرد و گفت: قرارداد پزشک این مرکز تمام نشده و یک هفته به دلیل مشکلات شخصی و ابتلا خانواده اش به کرونا در مرخصی بوده است.

 

وی گفت: در صورت اتمام قرارداد پزشک این مرکز پزشک دیگری را به عنوان جایگزین انتخاب خواهیم کرد که البته قرار است امروز به مرکز بازگردد و درصورت عدم حضور پزشک جایگزین خواهد شد.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد در پاسخ به این سؤال که آیا واکسیناسیون افراد در روستای کینی سایه انجام نشده، اظهار کرد: مقاومت برای عدم تزریق واکسن در این روستا زیاد است و اهالی روستا استقبالی نمی کنند که بناست با همکاری دهیاری و بخشداری نسبت به ترغیب افراد این روستا اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه تزریق واکسن به افراد سه روستای لک لک، آجین، کینی سایه و را در روزهای زوج انجام می‌دهیم، افزود: در روستای کینی سایه تنها 22 درصد بالای 60 سال تزریق واکسن انجام شده که این آمار پایینی است.
انتهای پیام/ن  
 
 
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal