آخرین اخبار

10. مرداد 1400 - 12:18   |   کد مطلب: 39636
یک جوان اسدآبادی که در سال 92 با هزار امید و سرمایه خود یک واحد دامداری ایجاد کرد که برای خرید دام نیاز تسهیلات بانکی داشت اما بیش از 7 سال است مطالبات وی به بانک بلاتکلیف و بدون پاسخ باقی مانده است.

به گزارش آوای سیدجمال، در اواخر عمر دولت تدبیر و امید، نامه ای از یک جوان متأهل اسدآبادی که آن روزها تنها 32 سال سن داشته و در سال 95 به شخص رئیس جمهور نوشته بود، به دستمان رسید، این نامه گویای بلاتکلیفی یک جوان و راکد ماندن دامداری است که بیش از 7 سال با هزار آرزو ساخته شده بود.

 

حال امروز بعداز 10 سال ساخت آن واحد دامداری و 7 سال نگاشتن نامه به آقای روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید، هنوز این جوان متأهل پاسخی در قبال آن نامه پر از درد و خواسته دریافت نکرده است.

 

این جوان که گویا با تمام سرمایه خود واحد دامداری را ایجاد کرده و قرار بود به عنوان کارآفرین برای تعدادی هم اشتغال ایجاد کند، هنوز در گیرو دار مطالبه اخذ تسهیلات و راه اندازی آن واحد دامداری است.

 

 علی‌اکبر جنتی، همان جوانی که با احداث یک واحد دامداری در اراضی جنت آباد شهر اسدآباد قرار بود، کارآفرین باشد، در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال می‌گوید: با هزار امید و آرزو و با تمام سرمایه ام سال 92 در زمینی به متراژ هزار متر مربع یک واحد دامداری را برای پرورش بره پرواری ساختم اما تا به امروز موفق به پروراندن یک دام هم در این دامداری نشدم.

 

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر دامداری با ظرفیت ۲۰۰ رأس بره پرواری صنعتی ۹۰ درصد طبق نقشه اجرا و ساخته شده و هم اکنون دارای اصطبل، انبار علوفه، خانه کارگری و بهاربند است.

 

این کارآفرین اسدآبادی با بیان اینکه برای تکمیل این واحد تنها نیاز به خرید ترانس برق و خرید ۲۰۰ راس دام دارم، افزود: با راه اندازی این واحد برای 3 نفر شغل پایدار ایجاد خواهم کرد.

 

وی با بیان اینکه برای احداث این واحد دامداری یک ریال وام هم از دولت و بانک نگرفتم، گفت: از سال 95 درگیر یک ترانس برق و دریافت تسهیلات بانکی برای خرید دام هستم که هر بار با جمله "اعتبار نداریم" و "به دامداری وام نمی‌دهیم" بانک مواجه شدم و به همین خاطر نامه ای به شخص آقای روحانی نوشتم و آن هم بی جواب ماند.

 

جنتی گفت: دقیقا" بیش از یک سال است که نامه ای را از نماینده مجلس به جهاد کشاورزی بردم و بانک آن را بلاتکلیف گذاشته و می‌گوید اعتبار نیست. چند سال مرا بلاتکلیف گذاشتند.

 

 وی می‌گوید: بنده این واحد دامداری را با سیمان به قیمت 4 هزار تومان، آجر 35 هزار تومان و آهن 100 هزار تومان گرفتم و امروز همه مصالح چندین برابر شده است و هنوز از این واحد دامی یک سودی نکردم.

      

آوای سیدجمال: عمر دولت دوازدهم که با ناامید کردن چنین جوان جویای کار و کارآفرینی به پایان رسیده و کاری از پیش نبردند، حال انتظار می رود دولت سیزدهم که امید به آن بیشتر از دولت قبلی است، این کارآفرینان را دریابد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal