آخرین اخبار

26. مرداد 1400 - 11:11   |   کد مطلب: 39782
مصوبه نامگذاری و نصب تابلوی مزین به نام آزادگان در کوچه های شهر اسدآباد با تناقض در سخنان مسئولان گویی هنوز تکمیل و اجرایی نشده است.

به گزارش آوای سیدجمال، امروز ۲۶ مردادماه، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، مصادف با ایام محرم و رخدادهای تاسوعا و عاشورای حسینی است که خود یادآور پیوند دفاع مقدس، مقاومت و پایداری آزادگان در آن دوران دارد.

 

اسدآباد هم مانند بسیاری از شهرها شاهد ورود آزادگان سرافراز و ایثارگری بود که این شهرستان 52 آزاده را تقدیم انقلاب کرد، البته تعدادی از آنها شهید و ۶ تن دیگر به دیار باقی شتافتند.

 

اسدآباد 52 آزاده شهید، در قید حیات و متوفی دارد
در آستانه سالروز ورود این سرافرازان آزاده به میهن اسلامی، ضمن گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدا و متوفی‌های آزاده، به سراغ مسئولان رفتیم تا از برنامه‌هایی به مناسبت این روز باخبر شویم که گویا هنوز کرونا بهانه‌ی خوبی برای غفلت مسئولان این شهر از یادگاران جنگ است.

 

اگرچه شرایط کرونا اجازه برگزاری مراسم و تجمع را نمی‌دهد، اما می‌شد با اجرای کارهای فرهنگی و ایده‌هایی نو در بستر فضای مجازی، از آنان یاد کرد.

 

و اما مصوبه ای که دو سال قبل در راستای زنده نگه‌داشتن یاد آزادگان در فرمانداری شهرستان اسدآباد در جمع آنان به تصویب رسید را از مسئولان پیگیر شدیم.

 

نامگذاری و نصب تابلوی مزین به نام آزادگان از دوران مجید درویشی بی نتیجه مانده
در 26 مرداد سال 96 در دوران خدمت مجید درویشی، فرماندار اسبق اسدآباد در جمع آزاگان طرح نصب نام، عکس و زمان اسارت آزادگان بر سر درب کوچه‌هایی که آنان ساکن هستند، را مطرح شد و به عنوان مصوبه‌ای به شهرداری ابلاغ شد.

 

اگرچه تعدادی از آزادگان راضی به این امر نشدند و این هم از بزرگ‌منشی آنان بود، اما اصرار فرماندار اسبق بر انجام این کار بود که متأسفانه علی‌رغم گذشت دو سال این موضوع هنوز کامل نتیجه نداده است.

 

12 تابلوی آزادگان برای نصب در کوچه‌ها آماده است
در این زمینه در گفتگویی با احمدعلی رضایی، سرپرست شهرداری اسدآباد موضوع را پیگیر شدیم که وی در پاسخ به این سؤال اظهار کرد: 12 تابلوی آزادگان برای نصب در کوچه‌ها آماده است و بزودی اجرایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه برخی از آزادگان رضایتمندی برای نصب نام و عکسشان در کوچه‌ها نداشتند، گفت: از این تعداد تابلوی 4 آزاده در کوچه نصب شده است.

 

نامگذاری کوچه مزین به نام آزادگان را پیگیری می‌کنیم
در این زمینه فردین جمور، رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد با اظهار بی اطلاعی از این مصوبه، آن را از اعضای شورای دوره پنجم پیگیر شد که آنها هم گفته بودند نام آزادگان بر سر در کوچه‌ها نامگذاری شده و تعدادی از آنها باقی مانده که شهرداری در حال تهیه تابلو است.

 

 وی تأکید کرد: نامگذاری نام و عکس جانبازان در کوچه‌ها اقدام خوبی است که آن پیگیری خواهیم کرد.

 

اکتفای فرماندار اسدآباد به یک پیام تبریک در فضای مجازی
سعید کتابی، فرماندار اسدآباد هم که در کانال فرمانداری به یک پیام تبریک به آزادگان اکتفا کرده، با اظهار بی‌اطلاعی از این موضوع قرار شد موضوع را پیگیری کند.

 

 و اما صالح صابری،  رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان اسدآباد با بیان اینکه این شهرستان ۵۲ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب کرده اظهار کرد: از این تعداد ۶ آزاده فوت و ۵ آزاده شهید و مابقی در قید حیات هستند.

 

کرونا مانع برگزاری مراسم برای آزادگان شد
وی گفت: با شرایط کرونایی برنامه و مراسم خاصی برای آزادگان نداشتیم و تنها تبلیغات گرامیداشت در فضای مجازی است.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان اسدآباد با بیان اینکه قرار است این روز را از طریق تماس تلفنی به آزادگان تبریک بگوییم، گفت: مصوبه نصب نام عکس آزادگان در نامگذاری کوچه ها، تقریبا" انجام شده است.

 

13 آزاده مربوط به شهر اسدآباد است
وی ادامه داد: از ۵۲ آزاده تعداد ۱3 آزاده مربوط به شهر اسدآباد است که نامگذاری مزین به نام آنها شده، البته تعدادی از تابلوها نصب نشده است.

 

عصر همدان: براساس سخنان متناقض مسئولان بنیاد شهید و سرپرست شهرداری هنوز مشخص نیست که چه تعداد از کوچه‌ها مزین به نام آزاده‌ها شده و البته اگر اقدامی صورت گرفته بود قطعا" در فضای مجازی منتشر می شد.

 

حال اگرچه آزادگان که با عشق به میهن و در پی دلاورمردی‌ها اسارت را به جان خریدند و نیازی به نامگذاری کوچه‌ها به نامشان ندارند، اما زنده نگه داشتن یاد، رشادت و مقاومت آن‌ها در بند دشمن یک وظیفه واجب بر مسئولان است و باید مقاومت آنها را قدرشناسی کرد، اگرچه مسئولان خود را به بهانه وجود کرونا تبرئه کرده و می‌توانستند از فرصت فضای مجازی و اصحاب رسانه برای معرفی آنان به جامعه بهترین گرامیداشت این روز را داشته باشند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal