آخرین اخبار

24. شهريور 1400 - 11:10   |   کد مطلب: 40046
نورالدین مرادی‌عاشور با بیان اینکه در کل شهرستان اسدآباد 18 مگابایت بار مصرفی برق را در شرایط عادی در بخش خانگی و اداری دارد که نسبت به میانگین کشوری بالاست، گفت: این شهرستان درحالی که 5 درصد مشترکین استان را شکل می‌دهد، اما 10 درصد پیک بار مصرف استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش آوای سیدجمال، نورالدین مرادی‌عاشور، مدیر شرکت توزیع برق شهرستان اسدآباد در نشست خبری با اصحاب رسانه و فعالان مجازی این شهرستان با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت، اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد میزان هزار و 500 کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و متوسط و هزار و 200 پست عمومی در حوزه های کشاورزی، صنعت و غیره وجود دارد.

 

اسدآباد 40 هزار مشترک برق دارد
وی با بیان اینکه شرکت برق با دارا بودن 40 هزار مشترک در بخش‌های صنعتی، خانگی، و کشاورزی به این بخشها خدمات ارائه می‌دهد، افزود: شهرستان اسدآباد در بین سه شهرستان استان در شاخصه‌های بهره برداری رتبه برتر را داراست.

 

 

مطالبه 8 میلیاردی شرکت برق از مردم و ادارات
مدیر شرکت توزیع برق شهرستان اسدآباد وصول مطالبات برق را از چالش‌های این شرکت خواند و گفت: در حال حاضر این شرکت 8 میلیارد تومان بدهی از مشترکین دارد که 3 میلیارد تومان آن در بخش خانگی و 5 میلیارد تومان در بخش صنعتی و کشاورزی است.

 

وی با اشاره به اقدامات شرکت توانیر برق در هفته دولت در اسدآباد، گفت: در هفته دولت 10 پروژه عمده با اعتبار 5 میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

 

12 چاه کشاورزی دارای برقی است
مرادی‌عاشور بااشاره به برق کردن 12 دستگاه چاه کشاورزی، تصریح کرد: از جمله اقدامات این شرکت در این شهرستان نصب و اصلاح 500 دستگاه کنتور موجود است.

 

وی با اشاره به تعویض هزار و 700 لامپ حبابی با مشارکت شورا و دهیاران، گفت: تعمیرات خطوط یکی از نیمه های پنهان کار شرکت برق است که ما نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشتیم و امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان در این بخش صرف شده است.

 

4مگابایت انشعاب برق به شهرک صنعتی واگذار شده
مدیر شرکت توزیع برق شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در شهرک صنعتی اسدآباد 4 مگابایت انشعاب عقد قرارداد شده و واگذار شده و مشکلی برای واگذاری برق به واحدهای صنعتی نداریم، افزود: البته مشکل در ظرفیت شبکه است، باتوجه به بعد مسافتی که وجود دارد، امکان اینکه شبکه جدیدی احداث کنیم و به شهرک صنعتی واگذار کنیم وجود ندارد، بنابراین این شهرک باید یک پست مستقل 63 ولتی برای خود داشته  مشکل آن به صورت اساسی حل شود.

 

وی در خصوص خاموشی برق در سطح شهرستان هم با تشریح این موضوع، اظهار کرد: اگر این خاموشی ها انجام نمی‌شد، قطعا" برای ارائه خدمات با مشکل حادتری مواجه بودیم.

 

تکنولوژی برای ذخیره سازی برق وجود ندارد
مرادی‌عاشور با اشاره به اینکه برای ذخیره سازی برق تکنولوژی در دنیا وجود ندارد و این انرژی بعداز تولید به سرعت نور در حال انتقال است، گفت: در زمستان در زمینه خاموشی برق وضعیت بهتری خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه سامانه 121 برق آماده پاسخگویی به شهروندان است، افزود:  مردم در صورت مشاهده سؤاستفاده از برق و سرقت در این حوزه و یا استفاده غیرمجاز را به ما گزارش دهند.

 

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان اسدآباد یادآور شد: از ابتدای امسال 500 مورد برق غیرمجاز شناسایی شده که 100 مورد آن به دستگاه قضایی معرفی شد.

 

 5 درصد مشترکین برق در استان مربوط به اسدآباد است
وی خاطرنشان کرد:  شهرستان اسدآباد 5 درصد مشترکین استان را تشکیل می‌دهند، با این وجود در تابستان 10 درصد پیک بار مصرف را در استان داریم.

 

وی افزود: در کل شهرستان اسدآباد 18 مگابایت بار مصرفی برق را در شرایط عادی در بخش خانگی و اداری دارد و 12 مگابایت در شرایط سرمایشی و 50 مگابایت در بخش کشاورزی بار مصرفی داریم که بیشتر در تابستان اضافه می‌شود.

 

مرادی‌عاشور تأکید کرد: در شهرستان اسدآباد میزان مصرف برق نسبت به میانگین کشوری بالاست.

در پایان این نشست از فعالان عرصه برق تقدیر شد.
انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal