آخرین اخبار

12. مهر 1400 - 12:15   |   کد مطلب: 40216
با رسیدن به روزهای پایانی ماه صفر و درخواست مجوز برخی از مردم برای برگزاری مراسمات عروسی بعداز ماه صفر و تدارک در این زمینه متأسفانه ستاد کرونای اسدآباد تصمیم گیری در این زمینه نداشت.

به گزارش آوای سیدجمال، پیش از ظهر امروز ستاد کرونای شهرستان اسدآباد به ریاست سعید کتابی، فرماندار این شهرستان برگزار و گزارشاتی از شیوع کرونا تا بازگشایی مدارس و تعیین تکلیف افراد واکسن نزده مطرح شد.

 

 

سعید کتابی، فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به وضعیت اسدآباد در رنگ بندی کرونایی، اظهار کرد: در حال حاضر این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد و اگرچه روند آمار ابتلا به کرونا روبه کاهش است، اما نباید عادی انگاری در جامعه باشد.  

 

 

هنوز کرونا در جامعه جولان می دهد
وی با اشاره به آمار بستری های ناشی از کرونا در بیمارستان اسدآباد، گفت: حتی بستری ۳۳ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان نسبت به آمار واکسیناسیون انجام شده یک هشدار و نشان از جولان این ویروس می دهد.

 

فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه جامعه پزشکی و پرستاری روزهایی سختی را در ایام کرونایی گذرانده و می‌گذرانند و نیاز دارند که نفسی بکشند، افزود: در حال حاضر بر اساس آمار ۶۶ درصد جمعیت هدف اسدآباد دوز اول واکسن کرونا را زده اند.

 

 

رؤسای ادارات امار کارکنان واکسن نزده را ارائه دهند
وی با تأکید بر اینکه رؤسای ادارات آمار کارکنان واکسن نزده را آماده و به فرمانداری ارائه دهند تا از استان تعیین تکلیف کنیم، گفت: باید کارت واکسن معلمان و دانش آموزان برای درج در پرونده آنان در مدارس اخذ شود.

 

 

دکتر ایرج صالحی، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم انجام واکسیناسیون در سطح شهرستان را از دغدغه های دانشکده خواند و گفت: براساس جلساتی که با سپاه داشتیم، در محلاتی که از واکسیناسیون کرونا استقبال نکردند، خانه به خانه با همکاری بسیج انجام خواهد شد.

 

واکسیناسیون را بزودی خانه به خانه شروع می کنیم
وی با بیان اینکه جز اولین شهرستانها هستیم که همکاری خوبی از سوی بسیج داریم، افزود: متأسفانه هنوز برخی از معلمان یا واکسن نزده و یا برای دریافت دوز دوم مراجعه نداشتند که بنا داریم کارت واکسن آنان را در مدارس کنترل کنیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه شرط ما برای حضور دانش‌اموزان در مدارس زدن واکسن والدین است، گفت: در این زمینه باید والدین واکس به مدارس ارائه دهند.

 

هرکسی با مردم ارتباط دارد باید واکسن بزند
وی با تأکید بر اینکه کسی که با مردم ارتباط دارد، باید واکسن بزند، افزود: بزودی ارائه خدمات پزشکی، بانکی و غیره با ارائه کارت واکسن خواهد بود.

 

صالحی بابیان اینکه در اسدآباد ۷۰ درصد افرادی بالای ۱۸ سال سن واکسن زدند، افزود: دو روز گذشته یک فوتی کرونایی متولد 63 در روستای بادخوره داشتیم که واکسن نزده بود، البته آمار استقبال از واکسن در این زمینه پایین است.

 

بستری 33 نفر کرونایی در بیمارستان
دکتر الهام عظیمی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به بستری 33 نفر کرونایی در بیمارستان حضرت قائم(عج)، گفت: مرکز ۱۶ ساعته به دلیل ساخت بیمارستان امیرالمؤمنین ع به درمانگاه شماره منتقل شده است.

 

بیش از 2 هزار سالمند واکسن نزدند
وی با بیان اینکه تعداد 74 هزار و 301 دوز واکسن در شهرستان اسدآباد تزریق شده، افزود: در حال پوشش واکسیناسیون در مرکز بهداشتی حسن آباد ۸۸ درصد واکسیناسیون انجام شده است اما در  روستای بادخوره و موسی‌آباد تنها ۳۷ درصد انجام شده که این آمار خوبی نیست.

 

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: بیش از ۲ هزار نفر از سالمندان که سن بالای 60 سال را مدنظر قرار دادیم، هنوز واکسن نزدند .

 

بسیج و سپاه با تمام ظرفیت در کمک به امر واکسیناسیون
سرهنگ اسماعیل ششیکانی، جانشین فرمانده سپاه اسدآباد هم با اشاره به اینکه بسیج و سپاه با تمام ظرفیت در کمک به کاهش آمار بیماران کرونایی آماده باش است، اظهار کرد: در حال حاضر آمبولانس سپاه در اختیار دانشکده علوم پزشکی و کمک به امر واکسیناسیون است.

 

وی یادآور شد: خودروی دارای بلندگو سپاه برای امر اقناع سازی و تشویق مردم به امر واکسیناسیون در سطح شهر در حال ارائه خدمت است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal