آخرین اخبار

29. مهر 1400 - 12:22   |   کد مطلب: 40371
بعد از گذشت 15 سال علی‌رغم همه وعده‌های مسئولان در انتخابات مختلف برای افتتاح پروژه استخر شنای دانش‌آموزی، این پروژه به تعطیلی و کما رفته است.

به گزارش آوای سیدجمال، در راستای فرهنگ ورزش همگانی و اهمیت ورزش از 26 تا دوم آبان به‌عنوان "هفته تربیت‌بدنی و ورزش" نامگذاری شده است که در این راستا می‌توان شنا را یکی از ورزش‌های مناسب برای اقشار مختلف به‌خصوص دانش‌آموزان و قشر نوجوان دانست.

 

اگرچه این روزها شرایط کرونایی است و از همان ابتدای شیوع این ویروس نامبارک ستاد کرونا تصمیم بر تعطیلی استخرها گرفت اما موضوعی که ما را بر آن داشت در این گزارش به آن بپردازیم، تعطیلی پروژه استخر شنای دانش‌آموزی بعد از گذشت 15 سال گویا پیش از کرونا به کما رفته است.

 

پروژه استخر شنای دانش‌آموزی یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام آموزش‌وپرورش است که در سال 85 کلید خورد و عملیات اجرای آن در سال 90 آغاز شد و قرار بود محلی برای تربیت‌بدنی فرهنگیان و دانش آموزان با امکاناتی چون جکوزی، سونای گرم، استخر مجزا برای کودکان باشد.

 

بنا به گفته مسئولان این استخر که زمین دبیرستان سابق حضرت زینب(س) به مساحت ۲ هزار و ۴۳۵ مترمربع زیربنا ساخته شد، قرار بود جزء پیشرفته‌ترین استخرهای شنا باشد اما...

 

البته در هر انتخاباتی یکی از وعده‌های مهم مسئولان برای افتتاح به شمار می‌رفت اما همچنان در حد شعار باقی‌مانده است چراکه رئیس آموزش‌وپرورش از تعطیلی آن در این روزها خبر می‌دهد.

 

حسین عسگری‌مهرور، رئیس اداره آموزش‌وپرورش اسدآباد در  گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال با اشاره به تعطیلی عملیات اجرایی استخر شنای دانش‌آموزی این شهر، اظهار کرد: متأسفانه کار خیلی وقت است که تعطیل‌شده و ساخت و سازی صورت نمی‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمای ظاهری پروژه استخر شنا کار شده، افزود: کار داخلی آن باقی‌مانده است و تاکنون  65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
رئیس اداره آموزش‌وپرورش اسدآباد با اشاره به خریداری امکانات و تجهیزات استخر، خاطرنشان کرد: تجهیزات این استخر در حیاط اداره آموزش‌وپرورش در حال پوسیده شدن است و پیمانکار از اداره نوسازی طلب دارد و تا طلب پرداخت نشود کاری انجام نمی‌دهد.

 

البته معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در سال 98 در گفتگویی به طلب پیمانکار این پروژه اشاره‌کرده و اتمام‌حجت کرده بود که دیگر نمی‌توانند برای این پروژه اعتباری اختصاص دهند و مسئولان استانی و شهرستانی برای آن تعیین تکلیف کنند.

 

انتظار می‌رود حداقل تا شرایط کرونایی است و نیاز دانش آموزان به فضا و مکان نیست هرچه زودتر نسبت تکمیل و بهره‌برداری از آن سرعت ببخشند.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal