آخرین اخبار

4. آبان 1400 - 11:32   |   کد مطلب: 40414
شهرستان اسدآباد با وجود 30 تا 35 درصد مستأجر نشان می‌دهد که تقاضا برای مسکن هست اما هنوز نامش در سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن جای نگرفته و موجب گلایه و نگرانی مستأجرین شده، این درحالی است که راه و شهرسازی نبود اسم این شهرستان را در سامانه کمبود زمین عنوان می‌کند.

به گزارش آوای سیدجمال، با آغاز ثبت‌نام نهضت ملی مسکن(قانون جهش تولید مسکن) در آخرین روزهای مهرماه، برخی از شهروندان شهرستان اسدآباد برای ثبت نام به سامانه ثمن مراجعه کردند که با نبود اسم "اسدآباد" ، "پالیز" و "آجین" در بین شهرهای کشور مواجه شدند.

 

در یکی از پیام های ارسال به این رسانه آمده است که :

 

"بنده یه سال است که منتظرم در مسکن ملی تو شهر اسدآباد ثبت نام کنم ولی اسم این شهرستان در سامانه دو مرحله ثبت نام اومده نیست همون اوایل پرشده ماکه واقعا نیازمند این طرح میباشیم تکلیف چی هست یعنی دیگه این شهرستان ظرفیت پذیرش برای مسکن ملی ندارد امیدوارم کسانی که همون اوایل ثبت نام کردن از دلالان و بنگاه داران این شهر نباشن چون همین اقشار پدر مردم را خصوصا مستاجرین خانه به دوش این شهر رو درآوردن..."

 

البته بنا به گفته رئیس اتحادیه املاک شهرستان اسدآباد 30 تا 35 درصد از مردم اسدآباد مستأجر هستند و براساس این آمار این یک مطالبه به حق و جدی است که اسم اسدآباد هم در بین اسامی شهرهای کشور برای ثبت نام قانون جهش تولید مسکن باشد.

موضوع را از رئیس اداره راه و شهرسازی اسدآباد پیگیر شدیم.

 

جواد کرمی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به طرح  نهضت ملی ساخت مسکن توسط دولت، اظهار کرد: سامانه ثبت نام این نوع مسکن به مدت یک ماه برای متقاضیان آغاز شده که با توجه به کمبود زمین مسکونی در شهرستان موقتا امکان ثبت نام  متقاضیان شهر اسدآباد وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: البته برای بیشتر شهرهای استان این مشکل وجود دارد و تنها برای دو شهرستان استان فعلا امکان ثبت نام در سامانه وجود دارد.

 

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد اذعان کرد: این اداره در راستای برنامه های خود پیگیر تغییر کاربری زمین مناسبی هست که با انجام این موضوع مشکل ثبت نام متقاضیان عزیز برطرف شده و جای نگرانی نیست.

 

وی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت خانه هر زمان هر شهری نسبت به معرفی زمین اقدام نماید حتی پس از گذشت این یک ماه نسبت به بازگشایی سامانه برای آن شهر اقدام می‌شود که در سالهای قبل هم چنین بوده، افزود: یکی از راههای تامین زمین مسکونی شهرستان استفاده از زمینهای مالکین مجاور شهر است.

 

کرمی از مالکین زمینهای بزرگ در مجاورت محدوده شهر که قصد توافق و الحاق به محدوده با کاربری مسکونی را دارند، خواست با دریافت تسهیلات از راه و شهرسازی از این فرصت برای تغییر کاربری استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی در شهرهای پالیز و آجین هم فاقد زمین مسکونی است، گفت: انتظار می‌رود منابع طبیعی شهرستان در صورتی که زمینهای مناسبی در محدوده یا مجاورت محدوده شهرهای مذکور دارد، نسبت به معرفی زمین و نیز ایجاد سهمیه برای متقاضیان این شهرها اقدام کند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal