آخرین اخبار

23. آبان 1400 - 13:33   |   کد مطلب: 40574
"فریبا تنها" بانوی بسیجی است که شاید کل شهر او را نشناسد اما محله اسلام آباد اسدآباد او را به عنوان یک الگوی بسیجی، خوب می‌شناسد، این روزها او با صندوقی قرض‌الحسنه که مزین به نام شهدای مسجد امام سجاد(ع) است، با تهیه پخت انواع غذاها و سمنو درآمد حاصل از فروش آن را صرف تامین جهیزیه، خرید گوشت و برنج در قالب کمک مؤمنانه می‌کند.

به گزارش آوای سیدجمال، هر كس که الگويي مي‏خواهد، دنبال نمونه و اسوه‏اي مي‏گردد و در واقع می‌توان الگو را از میان نهاد مقدس بسیج و بسیجیان یافت چرا که هنوز در تفکر بسیجی  روحیه استقامت  و ایستادگی موج می‌زند و می‌توان گفت که امام عمق انقلاب را می‌دید که به شکل گیری آن اقدام کرد و و امروز به عنوان یکی از نهادهای مقاوم هنوز پابرجاست.

 

در آستانه هفته بسیج و به همین مناسبت به محله ای دیگر در اسدآباد سر زدیم تا نمونه ای از یک الگوی بسیجی را به مردم معرفی کنیم.

 

"فریبا تنها" بانوی بسیجی است که شاید کل شهر او را نشناسد اما محله اسلام آباد او را که به عنوان یک الگوی بسیجی، خوب می‌شناسد، او همیشه یک طرف کارهای خیرخواهانه و جهادی است. پای صحبت این بانوی بسیجی خیر و جهادگر نشستیم.  

ابتدای حرفهایش پرداختن به فعالیت‌هایی در عرصه های مختلف بسیج از انگیزه زیادی که برای کمک به محرومان و دستگیری از نیازمندان داشت، بود و ادامه داد: در سال 84 با بانوان و زنان محله فعالیت‌های خیرخواهانه خود را در قالب همکاری با هیات باب الحوائج شروع کردم و  سال 94 به عنوان مسئول پایگاه محله خود انتخاب و عهده دار مسئولیت سرگروه قرآنی حلقه میانسال در این پایگاه شدم.  

 

وی ادامه داد: کلاس قرآنی بستری برای گره گشایی از مشکلات  مردم شد و این سرآغازی برای تشکیل قرض‌الحسنه محله محور شهدای مسجد امام سجاد(ع) در سال با هدف کمک به اشتغال افراد محله 97 شد.

خانم تنها گفت: این صندوق با حمایت بسیج سازندگی شهرستان اسدآباد  با 90 نفر عضو و با حمایت خیرین محله شروع به کار کرد و خوشبختانه تاکنون از محل اعتبارات این صندوق بالغ  بر 106 میلیون تومان به 50 نفر از  اعضا برای مشاغل خانگی و ایجاد کارگاه‌های خیاطی وام پرداخت کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از اقدامات ارزنده صندوق برای خدمت رسانی به مردم آسیب دیده از کرونا، تهیه  650 بسته غذایی برای کمک به خانواده های نیازمند و قربانی 12 راس گوسفند با همت خیرین برای تهیه گوشت گرم برای افراد کم بضاعت  و تهیه 10سری کمک جهیزیه برای کمک به امر ازدواج جوانان بی بضاعت بوده است.

این بانوی بسیجی از برگزاری دوره های آموزشی خیاطی در دو رشته خیاطی راسته دوزی و نازک دوزی خبر داد که با همکاری فنی و حرفه ای با هدف کسب مهارت برگزار شده و در خلال این کلاس‌ها افرادی بودند که با کسب تجربه خود بعنوان کارآفرین به اشتغال دیگر اعضا هم کمک کردند.

 

وی از ابتکارات صندوقی قرض‌الحسنه که مزین به نام شهدای مسجد امام سجاد(ع) است، پرسیدیم و خانم تنها بیان کرد: در جلسات نشست با اعضای صندوق تصمیم گرفتیم پخت سمنو را به نیت سلامتی خانواده‌ها و کمک به نیازمندان چهار بار در سال انجام دهیم و درآمد حاصل از فروش آن را صرف تامین جهیزیه و خرید گوشت و برنج و مخلفات دیگر برای کمکهای مومنانه قرار دهیم.

خانم تنها ادامه داد: ابتکار دیگر اعضای این صندوق تهیه آبغوره به مقدار زیاد و فروش آن بود که صرف تهیه بسته های میوه شب یلدا و تهیه البسه برای نیازمندان می‌شد.

 

وی با ابراز خرسندی از عملکرد صندوق در زمینه اشتغالزایی و کمک به معیشت آنان، از تلاش‌ها و حمایت‌های بسیج سازندگی در زمینه کمک به ایجاد این صندوق قدردانی می‌کند و بر لزوم حمایتهای بیشتر مسئولین از صندوق برای رسیدن به اهداف بزرگتر تاکید کرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal