آخرین اخبار

4. آذر 1400 - 10:25   |   کد مطلب: 40686
آنگاه که امام(ره) بسیج همان مدرسه عشق را بنیان می‌نهاد، تصورها نمی‌رفت به اینکه روزی همین بسیج هم پاره تن مردم شود و هم امیدشان، امروز وقتی با همت بلند یک بانوی بسیجی در روستایی کوچک پل شکسته آستین‌ها بالا زده می‌شود تا با آموزش و پرداخت وام‌ها گره از مشکل مردم باز شود، به این اعتقاد می‌رسیم که بسیج به فرموده رهبرمان مشکل گشاست.

به گزارش آوای سیدجمال، در استانه 42 سالگی "بسیج" همان نهادی که به فرموده رهبر معظم پاره‌ تن مردم و به قول امام(ره) مدرسه عشق است، می‌گذرد و این نهاد در عرصه‌های مختلف در هر برهه ای از زمان خودی نشان داده.

حال این بار در 42 سالگی این نهاد مردمی قدم‌هایمان را به سمت روستایی نهادیم تا عرصه ای دیگر که همان مدرسه عشق و پاره تن مردم به واسطه‌اش ایجاد کرده‌اند، جویا شویم.

 

خانم رحیمه ثمری از اهالی روستای پل شکسته در شهرستان اسدآباد از جنس بسیج است که با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه‌ای مزین به نام شهید احمدی روشن در محله ای از روستا باب اشتغال را برای بسیاری از اهالی روستا به خصوص بانوان باز کرده است.

 

وی گفت: با وجود این صندوق بسیج که از سال 97 ایجاد شده، زمینه اشتغال بانوان روستایی درعرصه های مختلفی مانند قالیبافی سنتی، مشاغل خانگی چون رشته بری، گرده پزی، گیوه بافی، پرورش بوقلمون و مرغ خانگی فراهم شده است.

 

 

مسئول صندوق شهید مصطفی احمدی از انگیزه خدمتش به خبرنگار می‌گوید که چطور همیشه رضای خدا را در انجام کارهایش مدنظر داشته است.

 

 

وی از تاثیرات مثبت راه اندازی صندوق در روستا، گفت: 50 نفر از خانم‌های روستا عضو صندوق هستند و به لطف الهی توانسته‌ایم تاکنون به 38 نفر اعضای صندوق بالغ بر 90 میلیون تومان در قالب  وام داشته باشیم.

 

این بانوی پرتلاش و با همت ادامه داد: خوشبختانه همراهی خیرین و حضور فعالانه بانوان روستایی در این طرح مسئولان صندوق را به سمت تشکیل تعاونی گل ابریشم ترغیب کرد و حال روستا با دارا بودن تعاونی روستایی زمینه اشتغالزایی بیشتری را برای رونق کسب و کار و ارتقای سطح معیشتی بانوان روستا خواهد داشت.

 

 

وی به وجود استعدادهای خوب در روستای پل شکسته اشاره می‌کند و می‌گوید: در ایام کرونا فعالیت‌های خیرخواهانه اعضای صندوق بیشتر نمود پیدا کرد، به طوری که نزدیک به 100 بسته غذایی و بهداشتی و پخت غذای گرم برای بیماران کرونایی و خانواده های بی بضاعت روستا و تهیه سیسمونی و جهیزیه برای کمک به امر ازدواج جوانان را داشتیم.

 

 

خانم ثمری در ادامه از برگزاری کلاس های متنوع آموزشی مثل کلاسهای خیاطی، قالیبافی، گیوه بافی و آموزش نقاشی روی سفال برای افزایش مهارت بانوان روستا سخن گفت: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد اشتغالزایی و کارآفرینی آنها در عرصه های تولید باشیم.
 

 

وی که برای آینده صندوق قرض‌الحسنه هم هم برنامه های دارد، می‌گوید: به امید خدا با افزایش موجودی صندوق از طریق جذب خیرین و توسعه تعاونی و اعطای وامهای اشتغالزایی بیشتر به افراد سعی داریم در زمینه اشتغال بانوان روستایی قدمهای بهتری برداریم چراکه افزایش اشتغال بهبود سطح معیشت مردم را به همراه خواهد داشت و باعث ماندگاری و آبادانی هرچه بیشتر روستاها می‌شود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal