آخرین اخبار

10. آذر 1400 - 10:56   |   کد مطلب: 40740
در یک اقدام نظارتی رئیس اداره تعزیرات حکومتی به همراه خبرنگار به صورت نامحسوس سوار بر تاکسی‌ در شهر اسدآباد شده و با طی کردن مسیری از نزدیک شاهد تخلف راننده تاکسی بودند.

به گزارش آوای سیدجمال، در پی گلایه‌های چندین ساله شهروندان اسدآبادی در زمینه اخذ کرایه اضافی از سوی رانندگان تاکسی در این شهر موضوع را با رئیس اداره تعزیرات حکومتی به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم مطرح کرده و خواستار بررسی و نظارت بر این مسئله شدیم.

 

در یک اقدام نظارتی خبرنگار ما به همراه رئیس اداره تعزیرات حکومتی به صورت نامحسوس بر یکی از تاکسی‌های سطح شهر اسدآباد سوار و مسیر میدان غدیر(ساعت) تا امام را طی کردند تا از نزدیک شاهد اخذ کرایه اضافی و البته نحوه برخورد راننده با مسافر در حین اعتراض به این مسئله باشند.

 

 

بر اساس تصمیم شورا و مصوبه ناوگان حمل و نقل درون شهری کرایه میدان غدیر تا امام به مبلغ 1700 تومان است که رئیس اداره تعزیرات زمانی که کارت بانکی خود به راننده داد تا مبلغ را بردارد، با اخذ کرایه 2000 تومانی مواجه شد. یعنی 300 تومان اضافی!

 

حال اینکه اخذ این مبلغ اضافی حق الناسی بر گردن راننده تاکسی است، بماند، و بخوانید ادامه داستان نظارت نامحسوس آقای رئیس را.
همین که آقای رئیس تعزیرات متوجه اخذ کرایه اضافی شد، دراعتراض به این مسئله گفت: نرخ کرایه میدان غدیر تا امام مگر چقدر است؟ آیا 2000 تومان است که این مبلغ را از مسافر دریافت می‌کنی؟

 

در همین حین با برخورد تند و توهین راننده تاکسی مواجه شد، راننده تاکسی که درحال حرکت با سرعت بود، به حاشیه خیابان رفت و گفت قیمت همین است نمی‌خواهی پیاده شو! اینجا بود که آقای رئیس هم گفت حرکت کن.

 

رضا بنی‌اردلان، رئیس اداره تعزیرات حکومتی اسدآباد بعداز این نظارت نامحسوس در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این زمینه گفت: کلیه تاکسیها موظف به نصب نرخ کرایه در تاکسی هستند و درصورت نبود این نرخ نامه جریمه خواهند شد.

 

وی ادامه داد: رانندگان تاکسی موظف به اخذ نرخ کرایه مصوب هستند، اگر در تاکسی کارتخوان موجود است باید همان مبلغ اخذ شود و اگر هم پول نقد دریافت می‌شود باید مابقی پول به مسافر برگردانده شود، و اینکه بگوید پول خرد نداریم، قابل قبول  نیست و این یک گرانفروشی است.

 

 

رئیس اداره تعزیرات حکومتی اسدآباد تأکید کرد: مسافران تاکسی‌های درون شهری می‌توانند اعتراض و مطالبه خود را نسبت به اخذ کرایه اضافی به تاکسیرانی داشته باشند و البته تاکسیرانی موظف به تشکیل پرونده و ارجاع به تعزیرات است.

 

 

وی یادآور شد: تاکسی با واحدهای صنفی هیچ فرق ندارد و حق گرفتن پول اضافی ندارد و در صورت اخذ مرتکب تخلف گرانفروشی شده است.

 

بنی اردلان با بیان اینکه تعزیرات حکومتی آمادگی این را دارد که با تاکسیرانی گشت مشترک از ناوگان حمل و نقل درون شهری داشته باشد، افزود: البته تعزیرات حکومتی منتظر شکایت مردم نمی‌ماند و با وجود این گشتهای مشترک درصورت مشاهده تخلف در بازار و اصناف، واحدهای دولتی و نیمه دولتی پرونده تشکیل و رسیدگی می‌کند.

 

وی افزود: ما بر اساس گزارشات رسیده از سوی ادارات صمت، تاکسیرانی، موضوعات را بررسی و رسیدگی می کنیم.

 

اسدآباد حدود 340 دستگاه تاکسی درون شهری دارد که تقریبا" بیش از 90 درصد رانندگان از مسافران کرایه اضافی و همان مبلغ 2000 تومان را دریافت می‌کنند  و انتظار می رود که دستگاه‌های نظارتی اگر نظارتی هم دارند به صورت نامحسوس باشد تا از نزدیک درد و مشکل مردم را درک کنند. با اخذ کرایه حتی ناچیز یک راننده هم مرتکب تخلف و هم حق‌الناس می‌شود که ممکن است از آن بی اطلاع باشد و این وظیفه مسئولان دستگاه نظارتی، اجرایی و حتی فرهنگی است که این مسائل را مورد نظر قرار دهد.
انتهای پیام/ن
 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal