آخرین اخبار

16. آذر 1400 - 12:56   |   کد مطلب: 40800
سکینه شکری، بانوی معلول گذرکجینی که با اراده و پشتکارش، چیزی که دیگر به چشم نمی آید، معلولیت است! او هم در کارآفرینی برای خود هم دیگران به موفقیت دست یافته است.

به گزارش آوای سیدجمال، روز جهانی معلولان فرصتی شد تا یکبار دیگر سراغی از بانوی روستایی که معلول است اما کارآفرین را بگیریم که این بار دستگیری از دیگران هم در برنامه‌هایش دارد.

 

سکینه شکری که محدودیت ناشی از معلولیتش در پشت اراده و همت و پشتکارش دیگر معنا و مفهومی ندارد و شاید این روزهای او را که می بینیم، از یک انسان سالم به لحاظ جسمی هم فعالیت بیشتری دارد و همه را مات و مبهوت خود کرده است.

 

او علی رغم داشتن معلولیت دغدغه خدمت به مردم روستایش را در سرمی پروراند و برای حل مشکلات روستا از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.

 

این بانوی معلول بسیجی سنگ صبور مردم روستایش شده، به گونه ای به دنبال رفع دغدغه‌هایی چون اشتغال از اهالی روستایش است، بنابراین اراده دارد و با نیت خیر و همتی والا مشکلات را از سر راه بر می‌دارد.

 

 

او که اهل روستای گذرکجین از توابع بخش مرکزی شهرستان اسدآباد است، خلاقیت و کارآفرینی او این روزها زبانزد است؛

 

شکری که از فعالین عرصه بسیج هم است، با هدف کمک به اشتغال مردم روستایش صندوق قرض‌الحسنه محله محور امام حسن عسکری را با 80 نفر اعضا تاسیس کرده تا به فرموده رهبرش مشکل گشا باشد.

 

او توانسته تاکنون از محل اعتبارات این صندوق که مزین به نام امام یازدهم شیعیان است، به 40 نفر وام 75 میلیون تومان  در راستای ایجاد مشاغل کوچک خانگی چون کارگاه قالیبافی، خیاطی، تهیه عرقیجات، ترشیجات، گرده پزی، نقاشی روی سفال و رشته بری و صنایع دستی پرداخت کند.

 

این بانوی معلول بسیجی که خود کارآفرین در عرصه پرورش بوقلمون است، تسهیلاتی را از همین صندوق برای ایجاد واحدهای دام سبک و زنبورداری پرداخت کرده است.

 

این بانوی کارآفرین و خیر با اشاره به عملکرد موفقیت آمیز این صندوق،  می گوید: در ایام کرونا پا به پای دیگر گروههای جهادی اعضای صندوق در عرصه محرومیت زدایی و کمک به معیشت مردم نیازمند روستا و بیماران نیازمند گام برداشتیم.

 

 

شکری ادامه می دهد: تهیه 120بسته غذایی، بهداشتی، توزیع ماسک رایگان، تهیه دام برای قربانی و و5 سری کمک جهیزیه برای زوجهای جوان کم بضاعت از دیگر خدمات این صندوق است.

 

او می‌گوید: با همت اعضای صندوق، تعاونی را با اعضای صندوق در زمینه خیاطی، قالیبافی و صنایع دستی ایجاد کردیم که در این تعاونی هم 80 نفر عضو هستند.

 

همت بلند این بانوی کارآفرین که دیگر محدودیتش به لحاظ جسمی به دید مردم نمی آید، او را قادر به انجام کارهای اثرگذار و بزرگ می‌کند و این برای همه ما باید درس بزرگی باشد که خواستن توانستن است و در این جا جمله ما می توانیم امام راحل معنا و مفهوم عملی به خود می گیرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal