آخرین اخبار

2. دى 1400 - 14:48   |   کد مطلب: 40947
مراسم استقبال و وصل خانواده شهید تازه شناسایی شده شهید «حمیدرضا ترابی» با پیکر در خاک خفته در اسدآباد پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان و مردم شهید دوست و شهید پرور شهرستان اسدآباد در پارک ورودی این شهر برگزار شد.

به گزارش آوای سیدجمال، باز هم خبری در گوش شهر اسدآباد پیچیده است، خبری متفاوت با رنگ و بوی و عطری خاص؛ این بار یکی از گمشده‌ها بعداز 36 سال چشم انتظاری مادر و پدری رخ نشان داده است.

 

شهید حمیدرضا ترابی متولد اول اسفند سال 1347 اهل تهران که از سال 91 با نام و نشان «شهید گمنام» در کنجی از خاک شهر اسدآباد روزگار گذراند و امروز بالاخره پرده از گمنامی اش را برداشت و این خود گویای پیامی است.

 

 

و اما مردم شهید دوستی که خود مهد ایثار و شهادت اند، امروز برای وصل این خانواده شهید که 36 سال انتظار پیدا شدن پیکرش را می کشیدند، در پارک شهید مدنی(جنگلی) حاضر شدند تا شاهد آغوش گرفتن پدر ، خواهر و برادر شهید با پیکر شهید در خاک خفته شان باشند.

 

شاید قلم خبرنگار ما هم از نگاشتن حضور بی نظیر و استقبال گرم مردم شهید پرور اسدآباد قاصر و ناتوان باشد چرا که هر گوشه ای از این بلندای این شهر را که می‌نگریستی، مردم در خروش بودند برای شاهد بودن این وصل 36ساله.

 

 

برخی از مردم مهمان‌نواز این شهر که هنوز وجود شهدای گمنام را در این منطقه یک پیام می‌دانند و آن فراموش نکردن ادامه راه آنان است، ساعت‌ها با دسته گل و دود کردن اسپند و پاشیدن گلاب در مراسم حاضر و چشم انتظار خانواده شهید برای ادای احترام بودند.

 

کمی آن ظرف نیروهای بسیج و سپاه یک گام استوارتر با ایجاد نظم به صف ایستاده بودند تا ورود خانواده شهید را احترام کنند. آن سوی دیگر مارش نظامی برای استقبال از این خانواده به صدا درآمد.

 

اگرچه هنوز یادمان شهدای گمنام این منطقه یک مطالبه به حق مردم این شهر باقی است اما شهرداری هم مسیر مراسم استقبال را تدبیری اندیشیده بود تا مراسم بهتر برگزار شود.

 

مادری که در حال پخش مشکل گشا در بین جمعیت این مراسم بود و می‌گفت که از شهدای گمنام این منطقه حاجت گرفته و وقتی شنیده است هویت یکی از آنان شناسایی شده آن را نمادی از امید می‌دانست.

 

و اما ساعت دلتنگی خانواده شهید حمیدرضا ترابی به پایان رسید با استقبال گرم مردم روبرو شدند. در ابتدای ورود گوسفندی زیر پای این خانواده شهید قربانی شد و دختر شهید جمور گلی بر گردن خواهر شهید انداخت و زار و زار برای دلتنگی او گریست.

 

درد گمنامی سخت تر از شنیدن خبر شهادت است، آنگونه که جمعیت در مراسم بی اختیار بغضشان همراه با بغض و انتظار 36 ساله خواهر و پدر و برادر شهید شکست و گویی تنها گرمای اشک روی صورتشان می توانست این دلتنگی 36 ساله را التیام ببخشد.

 

حجت السلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در این مراسم با بوسیدن دست پدر شهید ترابی، اظهار کرد: مادر شهید در بستر بیماری است و نتوانست در این مراسم حاضر شود و سر بر مزار فرزند آسمانی‌اش بگذارد.

وی با بیان اینکه سال 91 سه شهید گمنام را در خاک این شهر مدفون کردیم، افزود: امروز مدیون خون شهدا و جانفشانی آنان هستیم.

 

امام جمعه اسدآباد در این مراسم با تأکید بر قدرشناسی مسئولان از مردم ، گفت: این مردم قدرشناس خون شهدا همیشه پا به رکاب و آماده جانفشانی هستند و حیف است که در امور معیشتی و اقتصادی گرفتار باشند.

 

در ادامه خواهر شهید ترابی با خواندن دلنوشته ای خطاب به برادر شهید تازه شناسایی شده، گفت: 36 سال است که مادر  انتظارت را می‌کشد و نام تو را صدا می زند، حال که در بستر بیماری است و چه دیر آمدی.

وی همچنین وصیت شهید را قرائت کرد.

پدر شهید ترابی هم در جمله ای کوتاه از مهمان‌‌نوازی خوب مردم اسدآباد قدردانی کرد و گفت: هوا سرد است و من خجالت می‌کشم که ما نشسته و شما ایستاده اید.

 

در ادامه خانواده شهید بر سر مزار شهید حمیدرضا ترابی حاضر شدند و پیکر در خاک خفته شهیدشان را در آغوش گرفته و گریستند


انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal