آخرین اخبار

30. دى 1400 - 7:29   |   کد مطلب: 41210
به بهانه سی و چهارمین سالگرد شهید محمدرسول رضایی/
وصیت شهید اسدآبادی که در تاریخ ایران ماندگار شد
34 سال از شهادت شهید محمدرسول رضایی، همان نوجوان 13 ساله اسدآبادی می‌گذرد اما هنوز حرفی پر از معنا و مفهوم او در وصیت نامه‌اش که "در تشییع من پرچم آمریکا را آتش بزنید.." در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است.

به گزارش آوای سیدجمال،  19 تیرماه 1353 نوزادی به نام محمدرسول در اسدآباد-همدان متولد می‌شود و در 13 سالگی وقتی به عنوان بزرگترین فرزند خانواده کمک حال پدر بود، حرف و فرمان امام (ره) برای حضور در جنگ تحمیلی به میان آمد، علی رغم اینکه سن و سالش برای جنگ نبود، اما با دستکاری در شناسنامه‌اش عازم جبهه شد و در دومین اعزام خود در عملیات بیت‌المقدس در تاریخ 30 دی ماه سال 1366 نامش در بین شهدا ماندگار شد.

 

امسال هم سازمان بسیج دانش‌آموزی برای دومین سال متوالی در سی و چهارمین سالگرد شهادتش نام او را به عنوان شهید شاخص کشور در این حوزه به ثبت رسانید تا یکبار دیگر هم نام و وصیت تاریخ ساز او تکرار شود.

 

اگرچه شهید محمدرسول رضایی با آن وصیت نامه پرمعنا و مفهوم خود با این عنوان که «در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند من ضدآمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم.» برای همیشه در تاریخ ایران نامش ماندگار و تاریخ ساز شده است، اما نقل است که عکس این شهید در اتاق رهبر معظم انقلاب هم نصب شده است.

 

امروز 30 دی ماه، به مناسبت سالروز شهادتش به وصیت نامه او می پردازیم؛ باشد که چشمان حق بین او در دیدن جنایات  گذشته و آینده تاریخ آمریکا علیه ملتش و اسلام و بغضی که او را وادار به نوشتن چنین وصیت نامه ای پر از مفهوم کرده، درس بزرگ استکبارستیزی برای همگان باشد و او را الگوی خود قرار دهیم.

وصیتنامه شهید محمد رسول رضایی
بسم الله الرحمن الرحیم
«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون»
گمان نکنید آنانکه در راه خدا به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند مرده اند بلکه زنده اند و در پیشگاه خداوند روزی می خورند.

 

با درود و سلام به اسلام راستین و مهدی موعود (عج) و با درود و سلام بر نایب بر حقش امام بت شکن و رزمندگان کفر ستیز و شهدای گلگون کفن اسلام از صدر تا به حال وصیت نامه خود را شروع می کنم. خدایا تو می دانی که من جز برای رضای تو به جبهه نیامده ام.

 

من برای کمک به مستضعفان و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی به جبهه آمده ام تا انتقام شهدای خرمشهر و انتقام شهدای اسلام را بگیرم. آمده ام تا انتقام خون بچه های شیرخوار را که در زیر بمباران وحشیانه صدام به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند بگیرم و نگذارم که حق آنان پایمال گردد.

از شما امت حزب الله می خواهم که جبهه ها را خالی نگذارید. امام عزیزمان را تنها نگذارید. مراسم دعای کمیل و دعای توسل را هر چه با شکوه تر برپا کنید و در تشییع جنازه من پرچم آمریکا را به آتش بکشید تا مردم بدانند که من ضد آمریکایی و تابع ولایت فقیه هستم.

 

خطاب به پدر و مادر عزیزم. از پدر و مادرم می خواهم که برای من گریه نکنند و از اینکه من شهید شدم ناراحت نباشید بلکه خوشحال باشید که فرزندی را بزرگ کرده اید و او را در راه دین و قرآن و در راه وطن قربانی کرده اید و در آخر از تمام اهل خانواده و قوم و خویشان حلالیت می خواهم و می خواهم که راهم را ادامه دهند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal