آخرین اخبار

2. بهمن 1400 - 12:52   |   کد مطلب: 41228
مسعود رستمی، با بیان اینکه اتفاقا" نصب نیوجرسی‌ها در گردنه خیلی هم خوب شد، گفت: کل گردنه اسدآباد 14 کیلومتر است که در بالای گردنه و روبروی راهدار مسیری برای دور زدن وجود دارد، و برای 7 کیلومتر دیگر گردنه ما هستیم و نمی‌گذاریم کسی آنجا بماند.هر طور شده نجات خواهیم داد. حتی اگر کار به جای باریک بکشد نیوجرسی‌ها را برمی‌داریم.

به گزارش آوای سیدجمال، در بارش اخیر برف و کولاک در گردنه صعب العبور اسدآباد و مسدود شدن این مسیر برای ساعت‌های زیادی موجی از انتقاد به نصب نیوجرسی‌ها را در فضای مجازی به راه انداخت که البته برخی از این پیام‌های انتقادی هم به همین رسانه ارسال شده است.

 

 

در مسیر نیوجرسی‌های گردنه اسدآباد راه در رو نمی‌خواهد؟

یکی از موضوعات نصب نیوجرسی‌ها در این مسیر است که به صورت کنار هم چیده شده و فیکس هستند و راه در رویی وجود ندارد و پیش بینی نشده است؛ چرا که اگر به هر دلیلی مانند همان کولاک اخیر مسیر مسدود شود، ماشین‌ها برای دور زدن و برگشت جایی را ندارند.

 

 

و یکی دیگر از مسائلی که مطرح است و شاید بتوان گفت ضعف وجود نیوجرسی‌هاست، نبود جرثقیلی که این نیوجرسی‌ها را در زمان بحران جابه جا کند، است؛ هرکدام از این نیوجرسی‌ها خود یک وزن سنگینی را دارد، آیا بهتر نبود که از نیوجرسی‌های فلزی استفاده شود که باز کردن و برداشتن آن راحت تر انجام می‌شود؟

 

 

تعریض گردنه می بایست قبل از نصب نیوجرسی ها انجام می‌شد؛ این مطالبه است

و یکی دیگر از مطالبات مردم در خصوص تعریض گردنه قبل از نصب نیوجرسی‌ها بود که متأسفانه هنوز به صورت کامل انجام نشده است و حال انتظار می رود که این امر در اولین فرصت انجام شود. در این زمینه با سرپرست راهداری و استان همدان گفتگو کردیم.

 

 

اتفاقا" نصب نیوجرسی‌ها در گردنه خیلی هم خوب شد

مسعود رستمی، رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با تأکید بر اینکه اتفاقا" نصب نیوجرسی‌ها در گردنه اسدآباد خیلی خوب شد، اظهار کرد: مردم با جود این نیوجرسی ها به خاطر اینکه مجبور می‌شوند، کمی آهسته تر حرکت کنند، اعتراض‌شان برای این است، در کل نصب این نیوجرسی‌ها هم در زمان عادی و هم زمان برف خوب شد. ما قبل از اینکه نیوجرسی داشته باشیم، وقتی گره ترافیکی ایجاد می‌شد، به فرض مثال در مسیر همدان به اسدآباد در باند رفت که یک تریلر قیچی می‌کرد و یا تصادفی رخ می‌داد، مردم از لاین مخالف عبور می‌کردند و همین باعث گره ترافیکی بزرگتر می‌شد و راهداری هیچ دسترسی به آن مسیرها نداشت.

 

 

وی ادامه داد: باند رفت و برگشت جدا شده و با بروز یک حادثه فقط یک لاین مسدود می‌شود و بار ترافیکی کمتری را دارد. در بارش اخیر و در زمان کولاک راهداری ماشین آلات خود را از لاین مخالف برای پاکسازی و برف روبی و نجات خودرو از برف استفاده کرد.

 

 

راه در رو در مسیر نیوجرسی‌ها نیاز نیست

رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه راه در رویی بین نیوجرسی‌ها برای عبور خودروها نیاز نیست، گفت: کل گردنه اسدآباد 14 کیلومتر است که در بالای گردنه و روبروی راهدار مسیری برای دور زدن وجود دارد، و برای 7 کیلومتر دیگر گردنه ما هستیم و نمی‌گذاریم کسی آنجا بماند.هر طور شده نجات خواهیم داد. حتی اگر کار به جای باریک بکشد نیوجرسی‌ها را برمی‌داریم.

 

 

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار که به خوب مسئله ای اشاره کردید و در زمان بحران باید نیوجرسی را بردارید، چگونه این امر انجام خواهد شد آیا جرثقیلی در همان زمان وجود دارد، گفت: جرثقیل را فراهم می‌کنیم.

 

 

در زمان بحران دو سه نیوجرسی را بر میداریم تا مشکل انسداد حل شود

رستمی باز هم در پاسخ به این سؤال خبرنگار که در زمان بحران و کولاک و برف که راه مسدود می‌شد، چطور امکان تردد جرثقیل برای برداشتن نیوجرسی‌ها وجود دارد، گفت: یک لاین مسدود و یک لاین باز است، دسترسی به آن محل هست و البته قبلا" حرف شما درست بود راه مسدود می‌شد.

 

 

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مشکل ما در زمان بارش برف در قسمت سربالایی گردنه است که برف و کولاک هست و ماشین‌ها هم نمی‌توانند سربالایی بروند، بنابراین در قسمت سرازیری کمتر به مشکل برمی‌خوریم.

 

 

بعداز سالها کولاکی به این سنگینی نداشتیم

رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه از سال 73 یا 83 به بعد تاکنون چنین کولاک سنگینی نداشتیم، افزود: نصب نیوجرسی‌ها کاملا خوب بود، جلوی تصادفات و گره‌های ترافیکی را گرفت.

 

وی با بیان اینکه از کل 14 کیلومتر مسیر گردنه اسدآباد تاکنون 7.5 انجام شده، افزود: اگرچه هم اکنون هم آنقدر نیاز به تعریض گردنه نداریم،  اما این تعریض در دستور کار داریم و البته عملیات خاکی آن را در تابستان انجام داده ایم. 40 الی 50 میلیارد تومان اعتبار هم نیاز دارد.

 

 

نیاز به 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای هر کیلومتر نیوجرسی و انتقال روشنایی به وسط جاده

رستمی در خصوص نیوجرسی و انتقال روشنایی‌ها به وسط جاده‌ها، گفت: 7.5 کیلومتر نیوجرسی تاکنون انجام شده و برای باقی آن و البته نوسازی روشنایی و انتقال آن به وسط جاده، به 2.5 میلیارد تومان اعتبار در هر کیلومتر نیاز دارد که البته این مبلغ هر روز با توجه به شرایط اقتصادی ممکن است تغییر کند.

 

 

وی یادآور شد: قبلا" مردم تصور می‌کردند که 22 متر عرض گردنه مال خودشان است و می‌توانند سرعت بروند، در حالی که عرض جاده مورد استفاده آنان برای هر لاین 8 متر است.

 

 

ماشین آلات راهداری نیاز به نوسازی دارد/کمبود نیرو در راهداری نداریم

رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه در حوزه راهداری اسدآباد کمبود نیرو نداریم، گفت: البته ماشین آلات راهداری در این شهرستان قدمت بالا دارد و نیاز به نوسازی دارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گردنه 14 دستگاه ماشین آلات راهداری وجود دارد که البته در دیگر راهدارخانه های مناطق دیگر شهرستان هم ماشین آلات موجود است.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal