آخرین اخبار

20. بهمن 1400 - 17:31   |   کد مطلب: 41408
به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در نهمین روز از این دهه با اقدام پدر و پسری به نام آقایان حاج محمدقاسم و سعید نجفی که سال گذشته منزل خود را وقف کرده بودند، درمانگاه و مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان مزین به نام شهید قهاری‌سعید در شهر اسدآباد افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش آوای سیدجمال، همزمان با نهمین روز از دهه فجر امسال و در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پدر و پسری اهل روستای بادخوره در منطقه اسدآباد، با اقدام خیرخواهانه و عام المنفعه خود در سال گذشته ساختمانی را در زمینی به مساحت 200 متر با زیربنای 370 مترمربع وقف و موجب ایجاد درمانگاه و مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان مزین به نام شهید سعید قهاری سعید شدند.

 

این درمانگاه پیش از ظهر امروز با دستان سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

از 13 سالگی کار خیر کردم
حاج محمدقاسم نجفی، واقف خیراندیش اسدآبادی در خصوص کار خیرخواهانه خود به خبرنگار ما گفت: نیت بنده و پسرم این بود که ملک، مال خداست و چند روزی دست ما بوده و امروز باید با کار خیر به خودش بازگردانیم.

 

وی اظهار کرد: کار خیر را از 13 سالگی شروع کردم و انگار با این کار خیر قدم به کربلا گذاشتم.

 

با تشویق پسرم منزل را وقف کردیم
این پدر خیراندیش گفت: در دوران جنگ و عملیات کربلای 5 که مجروح شدم بود، نیت کردم که اگر لیاقت شهید شدن ندارم، روزی مرا در کار خیر و راه راست و خدمت را در وجودم باشد، این شد که امروز با مشورت و تشویق پسرم به این رسیدیم که وقف کنیم.

 

حجت الاسلام سعید نجفی، فرزند واقف خیراندیش هم که موجبات این وقف از سوی پدر را فراهم و وی را تشویق به این امر کرده بود، گفت:خدا را شاکریم که توفیقی حاصل شد تا این مال از اموال خانواده ما برای رفع گرفتاری مردم تقدیم شود.

ثروتمندان شهر باری از دوش جوانان بردارند/زمینه برای کار خیر هست
وی خطاب به آنان که توانایی مالی و ثروتی در اختیار دارند، گفت: زمینه زیادی برای کار نیک و دستگیری از نیازمندان وجود دارد، بنابراین می طلبد که شهرداران گذشته، نمایندگان ادوار، سیاسیون، فرمانداران بانی شوند و بار زندگی را از دوش افراد به خصوص زوجهای جوان بردارند.

 

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان هم در گفتگو با خبرنگار ما وقف ساختمان درمانگاه شهید قهاری را از سوی خانواده آقای نجفی یک کار عام المنفعه خواند و اظهار کرد: شاید یکی از مشکلات بسیجیان و خانواده سپاه در این شهر نبود چنین درمانگاهی بود که با اقدام خیرخواهانه آقایان نجفی منزل مسکونی خود را برای این امر اهدا کردند.

 

وی گفت: با زحمات معاونت درمان سازمان بسیج انجام داده این درمانگاه تجهیز و آماده استفاده خواهد بود.

 

به واقفان خیراندیشی چون آقایان نجفی افتخار میکنم
وی گفت: افتخار می‌کنم که آقای حاج قاسم نجفی و فرزندش پیش قراول برای کار عام المنفعه شدند و این لطف خداست که در دهه فجر به نیت پاکشان موجب ایجاد این درمانگاه شدند.

 

محمد مرادی‌سیف، مدیر سرپرستی مؤسسه تأمین درمان بسیجیان استان همدان هم با بیان اینکه 80 درمانگاه در دهه فجر افتتاح می‌شود و یکی از آن‌ها در اسدآباد است، گفت: این درمانگاه با اقدام خیرخواهانه واقفان خیراندیش آقای نجفی و فرزندش میسر شد.

وی با بیان اینکه با وقف منزل آقای نجفی برای ایجاد درمانگاه، در طول 4 ماه طول کشید که ما نقشه ساختمان براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی طراحی کردیم که برای این 600 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: مجوز و پروانه ساختمانی این درمانگاه هم از دانشگاه اخذ شده است.

 

درمانگاه شهید قهاری دارای پزشک عمومی و دندانپزشکی است
مدیر سرپرستی مؤسسه تأمین درمان بسیجیان استان همدان یادآور شد: این درمانگاه دارای پزشک عمومی، اورژانس ، داندانپزشکی، بخش آزمایشگاه با واگذاری به بخش خصوصی فعالیت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه در این درمانگاه هم خدمات به مردم عادی و هم بسیجیان ارائه خواهد شد، افزود: البته تخفیفات برای بسیجیان به صورت سراسری ر همه درمانگاه‌های بسیجیان وجود دارد.

 

درپایان آئین بهره برداری از این درمانگاه از واقفان خیراندیش و فرمانده سپاه ناحیه و بازرسان این طرح تقدیر شد.
انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal