آخرین اخبار

24. بهمن 1400 - 9:58   |   کد مطلب: 41449
بانوی کارآفرین اسدآبادی که دستی در طبابت سنتی گیاهان دارویی دارد، با ایجاد یک کارگاه تولیدی در رشته‌های قالیبافی، ریسندگی و خیاطی اقتصاد مقاومتی را در واقعیتی کم نظیر جامه عمل پوشانیده است.

به گزارش آوای سیدجمال،  به برکت انقلاب اسلامی یک کارگاه تولیدی اشتغال‌زا به همت یک بانوی کارآفرین و متخصص در روستای وندرآباد ایجاد شده که در دهه فجر امسال با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

 

فرصت را غنیمت شمردیم تا از این بانوی کارآفرین که اقتصاد مقاومتی را در عمل جامه عمل پوشانیده و با ایجاد این کارگاه تولیدی که در دل خود مشاغلی را در رشته‌های مختلف پوشش می دهد و برای بانوان روستای ایجاد اشتغال کرده، بپردازیم.

 

ماندانا علیزاده؛ بانوی کارآفرین که دستی هم بر طبابت سنتی داشت، درد مردم روستای وندرآباد را شنیده بود و این نشستن پای درد و دل های آنان او را به تصمیم مهمی وا داشته، آنگونه این کارگاه تولیدی را ایجاد کرده است.

البته نقش همسرش به عنوان یک مشوق هم او را در اجرای تصمیم مهم برای ایجاد کارگاه اشتغالزایی مصمم کرده بود.

 

این کارآفرین موفق که دارای تخصص دکترا طب سنتی است و با ایجاد این کارگاه چند منظوره جزء کارآفرینان برتر شهرستانی است، می گوید:  وقتی آخر هفته‌ها برای طبابت به داخل روستا می آمدم، پای درد و دل بانوان روستایی که می‌نشستم، از مشقت‌ها در زندگی شان می گفتند که چه سخت امورات خود و بچه‌هایشان را می‌گذرانند، به این فکر افتادم که با ایجاد شغل برای آنان کمک کارشان باشم.

وی گفت: برای ایجاد اشتغال بانوان روستایی مشوق اول همسرم بود، او به هر تصمیمم احترام می‌گذارد و حمایتم می‌کند، چه از نظر مالی و چه از نظر روحی و مدام مرا تشویق می‌کند و انرژی‌ام را برای این کار چند برابر کرد، هر جا که خسته می‌شدم دوباره کمکم می‌کرد و با جمله "تو می توانی" به من روحیه می داد.

علیزاده گفت: بالاخره با دریافت مجوز کارگاهی در سه رشته قالیبافی، ریسندگی و خیاطی کار برای رضای خدا را شروع کردم و تاکنون ۳۰ نفر از بانوان روستایی مشغول به کار هستند و تعداد زیادی هم مشتاق به این کار شدند.

وی گفت: در کنار کارگاه خیاطی، قالیبافی، ریسندگی تعداد ۲۰ نفر از بانوان روستایی هم در رشته قلاب‌بافی فعالیت دارند که در منازلشان انجام و اقدام به فروش آنها می‌کنم.

 

این بانوی کارآفرین تصریح کرد: خدا را شکر برای تمام محصولات بازار فروش خوبی داریم و به راحتی به فروش می‌رسد، البته هر کاری که شروع کردم را اول دنبال بازار کار آن بوده‌ام.

 

وی با بیان اینکه مکان کارگاه را با کمک همسرم خریداری کرده و کارگاه را راه انداختم، افزود: تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان سرمایه برای ایجاد این کارگاه‌ها و خرید تجهیزات آن هزینه کرده ام.

علیزاده با بیان اینکه به دنبال توسعه کارگاه و خرید تجهیزات بیشتر برای اشتغال بیشتر هستم، خاطرنشان کرد: انتظارم از مسئولین شهرستان این است که با در اختیار گذاشتن تسهیلاتی کمک کند تا این کارگاه را توسعه دهم.

 

وی اذعان کرد: در زمینه ریسندگی می‌توانم با توسعه کارگاه در سال بعد بیشترین نخ طبیعی برای قالی را تولید کنیم و نیروی زیادی را جذب کار کنیم؛ البته این نیازمند حمایت مسئولین و اخذ تسهیلات است تا دامنه فعالیت را گسترده کنیم.

این بانوی کارآفرین موفق که شعار "هر خانه، یک کارخانه" را در سر پرورانده و به آن اعتقاد راسخ دارد، می‌گوید: هر خانواده خودش می‌تواند یک تولید کننده موفق باشد.

وی در پایان سخنانش به رشته تحصیلی خود در زمینه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: در همدان و اسدآباد عطاری دارم و در این رشته بسیار موفق بودم؛ آنگونه که تابستان‌ها با گرفتن کمک از خانم‌ها به کوه و دشت می‌روم و گیاهان مورد نیاز عطاری را جمع آوری می‌کنم و با فروش آنها هم درآمدی برای خود و خانواده و دیگر بانوان دارم.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal