آخرین اخبار

20. فروردين 1401 - 10:42   |   کد مطلب: 41900
در پی گرد و غبار در آسمان غرب کشور و اعلام شاخص های کیفیت در استان همدان متأسفانه شاخص کیفیت هوا در اسدآباد هنوز از سوی مسئولان محیط زیست اعلام نشده بود که در پیگیری ما از استان متوجه خرابی ایستگاه پایش کیفیت هوا شدیم.

به گزارش آوای سیدجمال، به دنبال تداوم گرد و خاک در آسمان غرب کشور شاخص کیفیت هوای در برخی از نقاط استان همدان به عنوان یکی از استانهای غربی اعلام شد؛ این درحالی است در اسدآباد که یکی از شهرهای غربی و در مسیر گرد و غبار است، هنوز شاخص کیفیت هوا از سوی مسئولان محیط زیست این شهرستان اعلام نشده؛

 

این مطالبه به حق مردم است که در این زمان حساس که وضعیت هوا برای گروههای حساس خطرناک است، از حداقل شاخص کیفیت هوا باخبر باشند.

 

در این زمینه سیدعادل عربی، معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در گفتگو با خبرنگار ما از خرابی ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوا در اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: البته بخشی از این ایستگاه که ذرات گرد و خاک را می‌گیرد، خراب است.

 

وی افزود: قبل از عید نوروزو در جلسه استانداری مصوب شد که شهرداری برای تعمیر ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوا محیط زیست کمک کند که متأسفانه هنوز مساعدتی نشده است.

 

 

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه کل استان همدان وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است، افزود: در کل اسدآباد هم مانند دیگر نقاط استان در وضعیت ناسالم است.

 

 

وی یادآور شد: ما 5 ایستگاه پایش وضعیت کیفی هوا در استان همدان داریم که یکی از این ایستگاههای در اسدآباد و دارای مشکل ذرات گرد و غبار است و شهرهای رزن، تویسرکان، فامنین فاقد این ایستگاه است.

 

 

عربی با بیان اینکه خرابی ایستگاه پایش سنجش هوا واقعیت است که نمی توانیم منکر آن شویم، افزود: انتظار می رود همچنان که فرماندار و شهردار که قول مساعد برای حل این مشکل را داده بودند، محیط زیست را کمک کند.
وی در پایان از کاهش گرد و غبار بر اساس ایستگاه پایش سنجش هوا خبر داد و گفت: از ساعت 7 صبح امروز وضعیت هوا رو به شرایط سالم پیش می رود.

 

با توجه به وجود گرد و غبار در سطح غرب کشور و اسدآباد به عنوان یکی از شهرهای غربی کشور ، و البته وجود ویروس منحوس کرونا نیاز به ایستگاه پایش کیفی هوا ضرورت دارد که انتظار می رود مسئولان اسدآباد، سرپرست فرمانداری و نماینده مردم موضوع خرابی این ایستگاه را پیگیری و در رفع این مشکل تلاش کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal