آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1401 - 10:13   |   کد مطلب: 42161
قاسم احمدی‌لاشکی با بیان اینکه 280 هزار معلم با سابقه بالای 25 سال داریم که اگر به یکباره خارج شوند، با مشکل مواجه خواهیم شد، گفت: در مجلس دهم باید با گرفتن مصوبه ای انواع مدارس هیأت امنایی، شاهد، نمونه مردمی، دولتی را لغو کنیم چرا که با عدالت منافات دارد.

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، قاسم احمدی‌لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه، سرآمد استانی و شهرستانی و بازنشسته فرهنگی شهرستان با اشاره به تشویق معلمان حاضر در مراسم در تقدیر از رئیس سابق آموزش و پرورش، اظهار کرد: قدرشناسی در خون معلمان است و ما به فرزندانمان آموزش می‌دهیم که قدرشناس باشند.

 

قدرشناسی در خون معلم است/معلمان باید بداند معلم هستند نه کارمند!
وی شغل معلمی را هماهنگ‌ترین کار در فلسفه خلقت خدا دانست و گفت: هرجا که سخن از تعالی و رشد است، انسان آنجا است و در نقطه قله معلمان هستند.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه معلمان باید قدر و منزلت خود بشناسند و حفظ کنند، تأکید کرد: برای آنکه معلمان ارزش و مقام معلم شناخته شود، سه بخش باید کار کنند، اول اول اینکه معلمان باید بدانند که معلم است نه کارمند، دوم وزارتخانه آموزش و پرورش که متولی است باید قدرشناس باشد و شأن معلم را رعایت کند، سوم دستگاه‌ها و نهادهایی مانند صداوسیما، دانشگاه، وزارت علوم و ارشاد باید برای ارتقا شأن معلمان تلاش کند.

 

وی تأکید کرد: باید دستگاههای اجرایی بهترین مدرسه را بسازند و به معلمان تحویل دهند، بهترین کتاب را چاپ کنند و در اختیار آنان قرار دهند.

 

معلم جای همه نداشته‌هاست/چند بار صداوسیما از معلمان فیلم ساخت و گزارش گرفت؟

 

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه سرمایه اصلی یک جامعه انسان‌ها و مدیرانش است، گفت: معلم نباشد پیشرفتی حاصل نمی‌شود بنابراین معلم جای تمام نداشته است.

 

وی با انتقاد از صداوسیما در عدم معرفی معلمان در بین جامعه، گفت: در سند تحول بنیادین آذر سال 1390، آمده که همه و غم باید این باشد که  ما به حیات طیبه برسیم، البته مسیری که امروز طی می‌شود، بنده معتقد به آن نیستم مگر می‌شود با چند تست کنکور انسان پرورش بدهیم و حس ایران دوستی، وطن دوستی و تربیت درست را داشته باشیم؟ مگر برای شهید حاج قاسم سند تحول نوشته بودیم که اینگونه تربیت شد و یک جهان را متحول کرد.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر برجسته کردن نقش معلم در جامعه از سوی همه دولت، مجلس، دستگاه قضایی و حتی نیروهای مسلح، گفت: نظام تربیت معلم ما باید دچار تغییرات جدی شود، اینکه ما باید 12 نوع معلم و 23 نوع مدرسه داشته باشیم حرف غلط و کار اشتباهی است.

 

مجلس مصوبه ای برای لغو انواع مدرسه بدهد، انواع مدرسه با عدالت منافات دارد
وی ادامه داد: در مجلس دهم باید با گرفتن مصوبه ای انواع مدارس هیأت امنایی، شاهد، نمونه مردمی، دولتی را لغو کنیم چرا که با عدالت منافات دارد.

 

احمدی‌لاشکی گفت: در قالب کشورها حدود 4 تا 6 سال در محل دانشگاه فرهنگیان باید بماند و تحصیل کند، اما در کشور ایران وقتی کمبود معلم هست، از طریق آزمون معلمان را وارد مدارس می کنیم.  و این نگران کننده است.

 

 

280 هزار معلم بالای 25 سال در آستانه بازنشستگی!
وی گفت: 280 هزار معلم داریم که سابقه آنها بالای 25 سال است، اگر این معلمان یک دفعه از آموزش و پرورش خروج و بازنشسته شوند، آیا با نیروی انسانی 4 سال حضور در دانشگاه فرهنگیان می توانیم آن جایگاهها را پر کنیم؟ امروز باید چاره اندیشی کنیم.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در اداره یک مدرسه و تربیت درست دانش آموزان، همه عوامل مدرسه از معلم، مدیر و معاون گرفته تا نیروی خدماتی و بابای مدرسه مهم است، گفت: یک دانش آموز در ورود به مدرسه از همه عوامل الگوبرداری می کند، حتی آن نیروی خدماتی و بابای مدرسه، بنابراین در حیات تربیتی همه جایگاهها مهم است.

 

محتوای درسی باید در معرفی حاج قاسم باشد
 وی با تأکید بر اینکه باید محتوای برنامه درسی اصلاح شود، البته تغییر تند تند آن هم اشتباه است، گفت: معلمان باید به روز و برای آنان کلاسهای ضمن خدمت برگزار شود.
احمدی‌لاشکی هیچ چیزی جای گچ و تخته سیاه را برای آموزش و قدرت انتقال پیام به دانش‌آموزان را نمی گیرد، اما ما تا یک ابزار جدید می آید آن را تعطیل می کنیم، گفت: در محتوای درسی باید حاج قاسم معرفی شود، آموزش و پرورش جای تربیت و ادم سازی است و عالم سازی مربوط به دانشگاه است.

 

عزم ملی برای اجرای سند تحول نیست!
وی با اشاره به اینکه فقدان عزم ملی در اجرایی سازی سند تحول است، گفت: بودجه عمومی کشور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که امسال با لطف نمایندگان مجلس سهم  آموزش و پرورش به ۸۰ هزار میلیارد تومان رسید اما آیا این کفاف می دهد؟!

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: طرح رتبه بندی معلمان سالها دچار خدشه شده بود و نیاز است معلمان درجه بندی شوند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal