آخرین اخبار

2. خرداد 1401 - 9:07   |   کد مطلب: 42200
شهیدان اسماعیل قادری و موسی ‌سحاب‌سلیمانیان دو آموزگاری بودند که با ویژگی اعتقاد و اخلاقی اسلامی، حس وظیفه‌شناسی اجتماعی آنان را آموزگار کرده بود.

به گزارش آوای سیدجمال، درادامه معرفی 12 شهید فرهنگی اسدآباد، در این بخش دو تن از آموزگاران شهید دیگر از آلبوم شهدای فرهنگی به حضورتان معرفی می‌کنیم.

 

شهید اسماعیل قادری؛

آموزگاری که فرزند محمدتقی بود و در روستای ویرایی بر این دنیا چشم نهاد و از کودکی با آموزه های اسلام و اسامی ائمه(ع) آشنا بود؛
او که در یک خانواده مقید به احکام شرعی و آموزه های اسلامی رشد یافته و تربیت شده بود، در اوایل نوجوانی با زمزمه های انقلابی مردم انقلابی آشنا شد و قبل از سن تکلیف و جوانی دل در گرو انقلابی داشت که با نام امام خمینی شناخته می شد و چون به سن جوانی رسید بعد از تحصیلات راهنمایی در دانشسرای تربیت معلم قبول شد و با اشتیاق زیادی که برای فعالیت در سنگر تعلیم و تربیت برای تربیت نوباوگان کشور داشت به تحصیل خود در تربیت معلم ادامه داد و به عنوان آموزگار در آموزش و پرورش اسدآباد قبول شد .
 این جوان آموزگار دارای ویژگیهای اعتقادی و اخلاقی مورد پسند اسلام بود و از آگاهی برای شناخت احکام دینی و امور اجتماعی و تکالیف خود برخوردار بود، حفظ مرزهای کشور و استقلال و امنیت و عزت کشور به یاری رزمندگان اسلام شتافت.
او از نبرد با دشمن در جبهه های دفاع مقدس در تاریخ ۷ آبانماه ۱۳۶۶ در جبهه های مآووت به درجه رفیع شهادت نائل گشت و پیکر پاکش در گلزار شهدای اسدآباد آرام گرفت.
 

 

 

شهید موسی سحاب سلیمانیان؛

پدرش علی و در سال ۱۳۳۷ در روستای شهراب اسدآباد متولد شد؛ انسانی آگاه و معتقد به احکام دینی در یک خانواده دینی و معتقد متولد و تربیت شده بود.
او دارای ویژگیهای اخلاقی خاصی برخوردار بود و به اهداف انسانی اسلام واقف بود و در حمایت از اسلام و اهداف امام(ره) کوشا و فعال بود.
 این شهید والامقام بخاطر علاقه و اعتقادی که به آینده کشور اسلامی و پیشرفت آن داشت برای تربیت آینده سازان ایران فعالیت در سنگر تعلیم و تربیت آموزش و پرورش را انتخاب کرد تا وظیفه دینی ، اجتماعی و فرهنگی خود را انجام داده باشد.
 او آموزگاری را نه به عنوان شغلی که مایحتاج مادی زندگی را تآمین کند بلکه آن را به عنوان یک وظیفه اجتماعی که در توان خود حس می کرد، انتخاب کرد؛
 شهید سلیمانیان وقتی در سنگر تعلیم و تربیت مشغول فعالیت بود، با هجوم دشمنان بعثی عراق برهبری صدام و تحریک استکبار جهانی و غرب به مرزهای کشور حضور در جبهه های دفاع مقدس را ضروری دانست و از سنگر فرهنگی و آموزشی به سنگر نظامی و دفاعی شتافت.
بالاخره در نبرد با دشمن در تاریخ ۱۸ بهمن ماه ۱۳۶۰ در جبهه های جنوب و کرخه نور به درجه والای شهادت نائل گشت و جان خود را برای استقلال و امنیت کشورش تقدیم کرد وپیکرش در گلزار شهدای اسدآباد آرام گرفت.

روحشان شاد

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal