آخرین اخبار

18. تير 1401 - 23:05   |   کد مطلب: 42727
همزمان با سراسر کشور در 18 تیرماه مصادف با 9 ذی الحجه، جمعی از مردمان خداجوی دیار سیدجمال الدین اسدآبادی که دل در گرو شهدا دارند، برای خوشه چینی معرفت در گلزار شهدای این شهر گرد هم آمدند و با دوختن نگاه قلبهایشان به آسمان فریاد "الهی، الهی" سر دادند.

به گزارش آوای سیدجمال، باز هم عرفه با تمام رمز و راز عارفه‌اش از راه رسید و سفره پروردگار با نیایش و طلب مغفرت و استجابت دعا پهن و نوای دعای عرفه در آسمان شهر اسدآباد طنین انداز شد.

همزمان با سراسر کشور در 18 تیرماه مصادف با 9 ذی الحجه، جمعی از مردمان خداجوی دیار سیدجمال الدین اسدآبادی که  دل در گرو شهدا دارند، برای خوشه چینی معرفت در گلزار شهدای این شهر گرد هم آمدند و با دوختن نگاه قلبهایشان به آسمان فریاد "الهی، الهی" سر دادند.

 

این مراسم دعای عرفه که با همت و تلاش خادمان شهدا و هیأت رزمندگان واحد عترت خواهران اسدآباد در گلزار شهدا پس از دو سال بحران کرونا با جمعیت بیشتری برپا شده بود، فاصله خداجویان با پروردگارشان را در روز عرفه به حداقل رساند و نوای دعاخوانان در آسمان طنین انداز شد.

 

در این مراسم تمثال مبارکی از شهدای گمنام و مدافعان حرم هم در کنار مزار شهدای این شهر چیده شده بود و نمای خاص به مراسم داده بود.

 

در حاشیه این مراسم علاوه بر برپایی ایستگاه صلواتی با توزیع شربت، اقلام فرهنگی به نمایش گذاشته شده بود.

 

و اما از مسئولان معاون سیاسی امنیتی فرمانداری و سه تن از اعضای شورای شهر به چشم می‌خورد که در کنار دیگر مردمان خداجو به سینه زنی و قرائت دعا پرداختند.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد تشکینی در سخنانی با اشاره به اهمیت روز عرفه، این روز را روز زیارتی امم حسین(ع) خواند و اظهار کرد: ای روز اعتراف به گناه و طلب مغفرت و استجابت دعاست.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت مسلم ابن عقیل و پرداختن به شخصیت ایشان، گفت: خانواده مسلم بن عقیل نه تنها شهادت لکه طعم اسارت را هم چشیده اند.

 

این روحانی با تأکید بر سنخیت داشتن با امام حسین در همه زمینه ها، گفت: اهل بیت را که احترام کنید، شما را شفاعت می‌کنند.

 

 در پایان مراسم مردمان خداجو با نوحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت ع سینه زنی کردند.
انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal