آخرین اخبار

7. مرداد 1401 - 11:31   |   کد مطلب: 42904
حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد نهاد نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر خواند و گفت: از تعدد مراسمات فرهنگی گله نداریم اما مراسمات فرهنگی رسمی باید به مرکزیت قرارگاه فرهنگی نهاد نماز جمعه باشد. تا حال ما کوتاه آمده و صبر کرده ایم، اغماض نکرده ایم و برای نشکستن وحدت گله مند نشدیم اما جای گله دارد.

به گزارش آوای سیدجمال، حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در دیدار با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی، بااشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه و هفته خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران شهید از جمله شهید صارمی خطرات جبهه و جهاد را می‌پذیرفتند که آثار زحمات رزمندگان محو و به فراموشی سپرده نشود.

برگزاری مراسمات فرهنگی باید با محوریت امام جمعه باشد
وی گفت: زمانی که در سال ۹6 در محضر رهبر انقلاب بودیم، نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی هر شهر و امام جمعه را فرمانده آن دانستند یعنی اگر قرار است کار فرهنگی در شهری برگزار شود، باید با محوریت امام جمعه باشد. ما مخالف برگزاری تعدد جلسات و مراسمات نیستیم اما بارها مردم را در اجرای برنامه ها سرگردان کردیم و از مرکزیت دچار چالش کرده و این یک ضعف است. چقدر خوب است که همه هیأتها و برگزار کنندگان مراسمات زیر چتر نهاد نماز جمعه و امام جمعه فعالیت کنند.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: ما بارها هیأت مذهبی را حمایت و پشتیبانی مالی و نیروی فیزیکی کرده ایم و امکانات ستاد نماز جمعه از موکت و صوت و مداح در اختیار آنان قرار گرفتیم.

 

از تعدد مراسمات فرهنگی گله نداریم اما مراسمات فرهنگی رسمی باید به مرکزیت قرارگاه فرهنگی نهاد نماز جمعه باشد
وی تأکید کرد: اگر هماهنگی در اجرای برنامه‌ها صورت بگیرد، تجزیه طلبی و تعدد جلسات به اجتماع مرکزی مراسمات نمی‌زند، باید محور امام جمعه باشد و این فرموده رهبر انقلاب است. ما از تعدد جلسات نگران و گله نداریم، اما وقتی در شهر امام جمعه اعلام کرده که مراسم رسمی اربعین در یک مکان و با اجتماع عزاداران برپا شود، دیگر نباید کسی جلسه ای را مواضع با ان بگذارد. این لطمه به وحدت و اجتماع و آبروی فرهنگی شهرستان میزند. وقتی دعای عرفه، نماز عاشورا و هر مناسبتی در یک مکان برگزار می‌شود و با محوریت امام جمعه است دیگر باید مراسم دیگری در آن شهر برگزار شود. این خلاف وحدت است. تا حال ما کوتاه آمده و صبر کرده ایم، اغماض نکرده ایم و برای نشکستن وحدت گله مند نشدیم اما جای گله دارد.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد  بااشاره به دیدار رهبر انقلاب با ائمه جمعه و فرمایشات ایشان، گفت: ایشان نماز جمعه را پدیده صددرصد استثنایی است و حتی از مراسم حج استثنایی تر است، ذکرالله و حضور مردمی دو عامل اساسی نماز جمعه را مستثنی کرده است.

 

اولین امام جمعه سید در اسدآباد هستم/کسی تاکنون در اسدآباد دهن کجی به رهبری نداشته
وی خود را هفتمین امام جمعه شهر اسدآباد و اولین سید در بین ائمه جمعه این شهر خواند و گفت:  به برکت این سیادت ۱۲ سال است که در خدمت مردم این شهر هستم و یکی از مهمترین خدمات و کارهای بنده ایجاد وحدت در شهرستان است این درحالی است که در گذشته این شهر اختلافات زیاد دامن زده بود.

 

امام جمعه اسدآباد  از دیگر دستاوردهای خود را تقویت نظام و وحفظ ولایت فقیه در شهرستان خواند و گفت: در این زمینه از همه احزاب، سلیقه‌ها، و عموم تشکر می‌کنم چرا که تابحال در طول این سالها ندیده ام که کسی به رهبری دهن کجی داشته باشد و بنده برای همه روحیه پدری داشته ام و در برنامه و مرامسات همه گروهها حاضر شدم.

 

وی حضور افراد و شخصیت ها و نخبگان مختلف را در برنامه ها و مراسمات شهرستان از دیگر دستاوردهای خواند و گفت: ما به محفل قرآنی و جز خوانی ان به صورت روزانه در ماه مبارک اهمیت داده ایم و این یکی از اقدامات خوب ما بوده است.

 

از عدم همراهی مرفهین با قشر متوسط در برنداشتن هزینه ختم اموات گله مند می‌شوم
حجت‌الاسلام حسینی‌مجد برداشتن هزینه‌های ختم اموات را در راستای کمک به ضعفا یکی از اقدامات خوب دوره بنده بوده است افزود: در این راستا برای توجیه مردم 3 الی 4 سال زحمت کشیدیم و جای تقدیر از مردم را دارد که  با برداشتن هزینه های هنگفت ختم اموات کمک بزرگی را به آبروی ضعفا داشتند. از عدم همراهی مرفهین با قشر متوسط گله مند می‌شوم . راه برای خیرات اموات باز است.

100میلیون تومان کمک به فقرا داشتیم

وی توجه به حوزه های علمیه را از اقدامات و دستاوردهای خود در طول خدمتش تاکنون خواند و گفت: از عید تا کنون ۱۰۰ میلیون تومان به فقرا کمک داشته ایم.

امام جمعه اسدآباد در بخشی از سخنانش به انتخابات ۱۴۰۲ اشاره کرد و از گروه‌ها و احزاب و کاندیداهای احتمالی مجلس و طرفداران آنان خواست وحدت را حفظ کنند، اختلاف در اجتماع ضرر می رساند، ما همه در کنار هم انقلاب کرده ایم، جبهه رفتیم و شهید دادیم در سیل و زلزله و کرونا همراه و کمک کار هم بودیم و هم اکنون هم باید پاسداری از خون شهید و ارزشها و وحدت باید باشد .و نباید به پای دلسوزی به وحدت لطمه بزنند.

 

یزیدیان را بشناسید و بشناسانید
وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و تسلیت این ایام و فرمان رهبر انقلاب در زمینه "جهاد تبیین" ، گفت: در جهاد تبیین باید با شناخت و شناساندن یزیدیان، بصیرت  داشتن و بصیرت افزایی در جامعه را رواج داده و مقابل مفسد و ظالم بایستیم.

 

امام جمعه اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع حجاب پرداخت  گفت: باید با زنان بی حجاب به گونه تذکر لسانی عمل کرد، آنان را با اهدا هدیه چادر تشویق به امر حجاب کرد. البته در یک دوره ای هم 200 قواره چادر به دختران در مدارس هدیه داده ایم

 

وی گفت: دشمن از اینکه زن مسلمان با حفظ حجاب ر همه میادین بدرخشد ، می‌ترسند و هرجا که دشمن به ما هجمه دارد، آنجا نقطه قوت است که مورد هجمه قرار می‌گیرد و این کار اثربخش است که صدای دشمن را در می آورد.

 

با افراد بدحجاب با حفظ کرامت برخورد کنید
حجت‌الاسلام حسینی‌مجد  تأکید کرد: برای مقابله با این بدحجابی ها اولا باید با حفظ کرامت افراد عمل کنیم، و حد و اندازه برخوردها باید براساس حکم شریعت و دین باشد، در قالب اخلاق و احترام متقابل باشد.بهترین روش بیان موضوع است و قطعا" مردم راهنمایی خواهند کرد.

 

وی به دوران امدن دولت یازدهم و دوازدهم و اتفاقات آن روزها اشاره کرد و گفت: در آن دوران به بهانه رحلت مرحوم آقای صفایی نماینده سابق اسدآباد در مجلس که نماینده ای مردم دار بود، عده ای خارج از شهرستان مراسم را بهم بزنند، آنجا بنده ورود کردم و محکم تریبون را از آقای هادی احتزازی که در حال ایجاد اختلاف بود گرفتم و او فرار کرد، در این راستا آیت الله شعبانی و سردار مجیدی و فرمانده انتظامی از این حرکت انقابی که در دفاع از مردم ووولایت و رهبری انجام شد، تقدیر کردند.

 

تونل و حل مشکل آب را پیگیر شدیم
 امام جمعه اسدآباد در بخش دیگری از سخنانش به سفر رئیس جمهور و هیأت دولت به استان همدان و نماینده ویژه او به اسدآباد و دستاوردهای این سفر اشاره کرد و گفت: از جمله مطالبات ما از رئیس جمهور تونل گردنه، حل مشکل تنش آبی بود که دستوراتی برای این امر صادر شد.

 

وی در خصوص حل مشکل قطعی آب شهرستان، گفت: زدن چاه آب در حل مشکل آب کارساز نیست چرا که یا چاه رانش می کند و یا   پمپ می‌سوزد، بنابراین باید با انتقال و جمع اوری آبهای سطحی در منبع های بزرگ کار ذخیره سازی آب انجام شود، حتی مردم در هر خانه تانکر آب بگذارند و اینگونه در صرفه جویی هم کمک می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بر اطلاع رسانی آب در زمان قطعی آب به مردم تأکید کرد و گفت: باید مردم را نسبت به بحران آب آگاه کرد تا در صرفه جویی و استفاده بهینه از آن کمک کنند.

 

وی در پایان سخنانش به برگزاری نماز ظهر عاشورا در محله مسجد جامع و برگزاری مراسمات عزاداری در مسجد جامع اشاره کرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal