آخرین اخبار

6. شهريور 1401 - 12:20   |   کد مطلب: 43132
گزارشی از تلاش یک جوان پاک دل پالیزی برای برپایی یک ایستگاه صلواتی؛
بزودی؛ از چیدن داربست‌هایی برای دلدادگی در راه حسین(ع) تا نیتی که سریع اجابت شد
در آستانه اربعین حسینی در مسیر محله جنت آباد شهر پالیز اسدآباد موکب و ایستگاه صلواتی مزین به نام سیدالشهدا کربلا برپا خواهد شد که خادمی آن را یک جوان پاک دل هیأتی عهده دار است و بعد از رخ دادن اتفاق جالبی در زندگی اش بنایی برپایی این ایستگاه را می‌نهد.

به گزارش لیلا نظری فرهودی، خبرنگار آوای سیدجمال، روزها از شهادت امام سوم شیعیان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گذشت و در این ایام در انتظار چهلمین روز از شهادتش هستیم تا بار دیگر دلدادگی کنیم؛

 

دلدادگی برای حسین(ع) برای هر فردی رنگ و بویی خاص دارد و برخی با عزاداری‌شان و بعضی با صرف درآمدشان در راه حسین(ع) به دلدادگی می‌پردازند؛

 

شهر و دیار سید جمال‌الدین اسدآبادی که از گذشته‌های دور تاکنون قدمگاه هزاران زائران حسینی به کربلای معلی بوده است، چند سالی است که برخی با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در این راه دلدادگی می‌کنند.

 

در این میان یکی از ایستگاه‌های صلواتی که در شهر پالیز محله جنت آباد واقع شده، با خادمی جوان هیأتی با دلی پاک به نام حامد نرگسی اداره می شود؛

او که بعداز رخ دادن اتفاق جالبی در زندگی اش در گذشته با شفا یافتن دختر کوچکش بیشتر دلداده امام حسین(ع) می‌شود، تصمیم می‌گیرد هر سال با ایجاد ایستگاه صلواتی کوچکی میزبان زوار حسینی باشد و از آنان پذیرایی کند.

 

حال بعد از سالها این ایستگاه صلواتی که مزین به نام سیدالشهداست، رونقی دیگر گرفته و هزاران دلداده حسینی را برای خادمی به خود جذب کرده است.

 

حامد نرگسی، مسئول و خادم موکب و ایستگاه صلواتی سیدالشهدا کربلا در اسدآباد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال از برپایی ایستگاه صلواتی اش برای میزبانی از زوار حسینی خبر داد و گفت: ان شالله امسال لیاقت نوکری امام حسین ع را داشته باشیم، پر شورتر از سال قبل ایستگاه را برپا کرده و به زائران خدمات خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه 13 شهریور ماه داربست‌های ایستگاه صلواتی را علم خواهیم کرد، گفت: احتمالا اولین و یا دومین موکب حسینی را در سطح استان همدان برپا خواهیم کرد.

 

این خادم حسینی تصریح کرد: در این ایستگاه علاوه بر وعده غذایی صبحانه، ناهار، عصرانه و شام، غرفه فرهنگی و توزیع ماسک و پشت نویسی ماشین های زوار حسینی را خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه ما برای خادمی امام حسین ع آمده و کار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: سال 98 بود که در حال برپایی موکب و چیدن داربست‌ها بودم و در این فکر که برای آوردن اقلامی پذیرایی چون سیب زمینی و کدو باید به میدان ته بار بروم، یک آن خودروی مزدایی که راننده آن اهل شهر بهار بود، در کنار داربست‌ها ایستاد. سؤال کرد که این داربست‌ها برای چیست؟ به او گفتم ایستگاه صلواتی است برای خدمات دادن به زوار امام حسین(ع)؛ باز سؤال کرد که چیزی برای پذیرایی داری؟ گفتم می‌خواهم به میدان بار بروم و اقلامی چون سیب زمینی و کدو ... بیاورم، در همین حال و هوای این حرفها بودم که مرا به سمت ماشینش برد و چادر ماشین را کنار زده و داخل ماشین همه اقلامی که می‌خواستم بود و او گفت اینها را تقدیم شما می‌کنم از زوار پذیرایی کنید، اشک چشمانم را گرفته بود که یک نیت کردیم و باز هم امام(ع) خودش رساند.

 

نرگسی ادامه داد: حالا بعداز آن سال، هر سال که موکب راه اندازی می‌شود همان آقای اهل بهار، اقلامی چون سیب زمینی را به این ایستگاه می‌رساند.

 

وی از کمک هزینه تعداد 5 نفر به کمک خیرین و همین خادمان ایستگاه صلواتی سیدالشهدا کربلای اسدآباد خبر داد و گفت: برخی از افراد به دلیل عدم توان مالی نمی توانند به کربلا بروند که ما امسال 5 نفر را با کمک خیرین راهی کربلا خواهیم کرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal