آخرین اخبار

10. شهريور 1401 - 15:38   |   کد مطلب: 43173
رئیس راه و شهرسازی اسدآباد در خصوص خبریکه با عنوان کلنگ زنی نمایشی پروژه تعریض و بهسازی راه اسدآباد - قروه در این سایت خبری درج شده، جوابیه ای را صادر کرده است.

به گزارش آوای سیدجمال، رئیس راه و شهرسازی اسدآباد در خصوص خبریکه با عنوان کلنگ زنی نمایشی پروژه تعریض و بهسازی راه اسدآباد - قروه در این سایت خبری درج شده، جوابیه ای را صادر کرده است.

 

 

با سلام
در خصوص خبر کلنگ زنی نمایشی راه داشبلاغ که در آن کانال مطرح گردیده توضیحات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و درج در کانال ووبسایت آن رسانه ارسال میگردد :

در سنوات قبل با تامین اعتبارات ملی بحث تعریض و بهسازی راه اسدآباد - قروه شروع شده و مقرر بود عرض جاده از 7 متر به 11 متر افزایش پیدا کند و طی آن اعتبارات  5 کیلومتر از این مسیر از ابتدای ذوب آهن تعریض گردید و توسط مسئولان شهرستانی و استانی افتتاح گردید. (خبر پیوست )

در سال 98 قرارداد مجددی با پیمانکار دیگری منعقد گردید جهت ادامه تعریض از 7 متر به 11 متر که به دلیل عدم اختصاص اعتبار جهت تملک زمین و اجرای پروژه بدون پیشرفت خاصی تعطیل گردید.

در سال قبل به واسطه پیگیریهای نماینده محترم شهرستان و مسئولان استانی راه و شهرسازی بحث تامین اعتبار جهت اجرای چهارخطه شدن مسیر (مشابه بزرگراه )  دراین مسیر محقق و دراین راستا مبلغ 15 میلیارد تومان جهت اجرای پروژه تخصیص داده شد.
20 کیلومتر از مسیر توسط مشاور بررسی و مطالعه شده جهت اجرا و با برگزاری مناقصه در سال جاری با شرکت پوشش راه همدان به مبلغ 76.5 میلیارد تومان انعقاد قرارداد گردیده و طی این قرارداد مقرر شده دو لاین 11 متری به همراه جداکننده وسط (مشابه بزرگراه ) در این مسیر احداث گردد . در سال 1401 نیز مبلغ  32 میلیارد تومان جهت این پروژه مصوب گردیده است.

ماهیت و کارکرد این پروژه با پروژه سنوات قبل ( اضافه کردن 4 متر به جاده) کاملا متفاوت می باشد و مسیر دو باند وچهارخطه اجرا میشود.

این پروژه با این ماهیت اجرا یک دستاورد بزرگ برای شهرستان محسوب میشود و در برنامه کلنگ زنی حضور استاندار محترم نبود و به اصرار این اداره با دستان مبارک استاندار کلنگ این پروژه به زمین زده شد .

تردد فراوان تریلرها و کامیونها به واسطه قرارگیری معادن و  کارخانه های بزرگ صنعتی شهرستان و تردد عمومی مردم روستاهای این منطقه و عرض کم جاده ، این محور را به محوری حادثه خیز تبدیل نموده و هرساله شاهد تصادفات ناگوار در این محور می باشیم که احداث باند دوم میتواند باعث ایمنی مسیر و کاهش تصادفات و مرگ ومیر و سهولت تردد را برای مردم شهرستان فراهم نماید و نیز به عنوان راه پدافندی شهرستان در صورت بسته شدن گردنه میتواند محسوب گردد.

از تلاشهای نماینده محترم ساعی شهرستان جناب سرمدی بواسطه پیگیری اخذ اعتبارات جهت بهبود و اصلاح راه های مواصلاتی شهرستان و نیز فرماندار محترم پرتلاش شهرستان بواسطه حمایتهای بیدریغ  کمال تقدیر و تشکر راداریم و انشالله در بحث اخذ اعتبارات تملک زمینهای ادامه پروژه ،  این اداره را مورد حمایت قرار دهند.

در پایان از آن رسانه محترم خواهشمندیم قبل از ارایه اخبار نمایشی  مطابق منش رسانه ای ابتدا از مسئولان صحت و سقم خبر را جویا و سپس انعکاس دهند که موجب تشویش اذهان عمومی نگردد.

جواد کرمی -  رییس راه و شهرسازی اسدآباد

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal