آخرین اخبار

8. آبان 1401 - 12:06   |   کد مطلب: 43518
پاسخ پیامکی مسئول راه و شهرسازی اسدآباد به پیگیری خبرنگار در خصوص وضعیت مسکن ملی در سه شهر اسدآباد، آجین و پالیز؛
"در جلسه هستم"
پیگیری خبرنگار ما برای اطلاع رسانی در خصوص وضعیت ساخت مسکن ملی در شهرهای اجین، پالیز و اسدآباد و حل مشکل بسیاری از شهروندان مستأجر از مسئول متولی این امر به این نتیجه رسیده ست که وی تنها به صورت پیامکی اعلام می‌کند در جلسه است!

به گزارش آوای سیدجمال،  در آخرین خبرها از ساخت مسکن ملی در اسدآباد مربوط به آذرماه پارسال(1400) است که براساس گفته جواد کرمی، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اسدآباد 5 هزار و 478 نفر در این شهرستان ثبت نام کردند اما هنوز آمار ثبت نامی شهرهای اسدآباد، آجین و پالیز به صورت تفکیک مشخص نشده است.
وی با اعلام این خبر گفته بود که ثبت نام طرح ملی مسکن تا پایان آذرماه(1400) تمدید شده در حالی که امسال(1401) نیز ثبت نام این طرح در چندین نوبت تمدید شد اما خبری از جزئیات آن داده نشد!
کرمی در آخرین خبرها در این زمینه گفته بود که  ثبت نام و پالایش متقاضیان توسط سامانه وزارت راه و شهرسازی انجام شده و به بانکهای عامل جهت پرداخت معرفی می‌شود.
قرار است در طرح مسکن ملی به هر متقاضی مسکن ملی که  متاهل بوده و از سال 84 فاقد ملک  و دارای اجاره نامه رسمی هستند و آورده اولیه اش 40 میلیون تومان باشد،  وام ودیعه مسکن 300 میلیون تومانی تعلق بگیرد و سود اعلامی این تسهیلات برای سه دهک اول 5 درصد، دهکهای میانی 9 درصد و دهک های بالا 12 درصد است.
وی در خصوص حل کمبود زمین در شهرهای اسدآباد، آجین و پالیز هم گفته بود: در حال انجام تغییرکاربری زمینهای دولتی و نیز الحاق زمینهای مالکین شخصی اطراف محدوده شهر هستیم.
چند سوال مطرح است که:
تاکنون چه تعداد از شهروندان واجدالشرایط مسکن ملی در شهرهای آجین، پالیز و اسدآباد ثبت نام کرده اند؟
 آیا متقاضیان وامهای ودیعه مسکن وام را دریافت کردند؟
آیا زمین برای ساخت مسکن ملی تأمین شده و قرار بود برای حل مشکل کمبود زمین تغییر کاربری زمین صورت بگیرد آیا انجام شد؟
در این زمینه چندین بار با مسئول متولی این طرح و رئیس اداره راه و شهرسازی اسدآباد تماس گرفتیم که با پاسخ پیامکی "در جلسه هستم" مواجه شدیم. مردم منتظر پاسخ از مسئول هستند و ما به عنوان نماینده مردم در رسانه، آماده اطلاع رسانی پاسخ مسئولان.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal