آخرین اخبار

7. آذر 1401 - 9:31   |   کد مطلب: 43777
معرفی بانوی نخبه‌ نقش‌آفرین در اعتلای ایران اسلامی از دل روستای کوچک دراسدآباد ؛
روایت زن معلول بسیجی که شعار "زن، زندگی، آزادی" را به "زن، وطن، آگاهی" تبدیل کرد
این روزها با سر و صدای دشمن در فضای مجازی و ماهی گرفتن آنان از این آب گل آلود، بسیاری از مردم ایران زمینم از وضعیت اقتصادی ناله می‌کنند و دم از بیکاری و نبود درآمد و شغل می‌زنند، یک زن معلول بسیجی با شوق، اراده و پشتکار خود توانسته است در کنار بصیرت افزایی به بانوان و دختران جوان، با راه اندازی صندوق قرض الحسنه ای از خود مردم، مشاغل خانگی را رونق ببخشد.

به گزارش آوای سیدجمال، در این روزها که برخی شعار "زن، زندگی، آزادی" سر می‌دهند و دم از این می‌زنند که در ایران اسلامی زن نه زندگی دارد و نه آزادی، روایتی از زندگی یک زن را از زبان خودش بازگو می‌کنیم که در عین اینکه معلول است، نه تنها با آگاهی بصیرتش دختران جوان و بانوان را به مسیر بصیرت و مقاومت می‌برد، بلکه آنان را با مشاغل خانگی مشغول به کار کرده است.

 

سکینه شکری شهروان، بانوی معلولی است که بسیجی بودن را در عمل معنا بخشیده، در وطنش، روستای کوچک در دل ایران اسلامی، طوری با شوق و اراده و پشتکار زندگی می‌کند، که گویی نه معلول است و نه اقتصاد مشکل دارد. و اینها نشان از آگاهی اوست.

 

او اهل روستای گذرکجین از توابع شهرستا اسدآباد است و نه تنها خودش بلکه اهالی روستا هم معلولیت او به چشمشان نمی‌آید، در این زمینه می‌گوید: معلولیتم را خودم اصلا قبول ندارم و وقتی روحت سالم باشد، اعضای بدن محدودیت ندارد.

 

این بانوی معلول بسیجی که از بیکاری و بیکار بودن نفرت دارد، هم برای خود کاری دستی پا کرده هم جماعتی را مشغول به کار کرده است، اذعان داشت:  دوست دارد هم خود کار کند و هم برای بانوان روستایشان کار بیافریند.

 

او که در همه محافل و مجالس مناسبتی با حجاب برتر(چادر) حاضر می‌شود، با افتخار خود را یک بسیجی معرفی می‌کند و می‌گوید: نزدیک به ۲۵ سال است که بسیجی هستم و تنها انتظار از یک بسیجی صبر استقامت ، ایستادگی و اتحادش است که باید اینگونه باشیم. هر آنچه از دستم بیاید به عنوان یک بسیجی از آگاهی جوانان نسبت به مسائل روز انجام می‌دهم،

 

شکری در کنار کارهای فرهنگی در روستا از برپایی پیاده روی، جشنواره غذا و اجرای فرمان رهبری در رزمایش کمک مؤمنانه، آموزشهایی را هم در زمینه مشاغل خانگی به بانوان روستا میدهد و آنان را نه تنها تشویق بلکه با راه اندازی صندوق قرض الحسنه ای و پرداخت وامهایی کمک می‌کند.

 

او ادامه می‌دهد: با توجه به شرایط که در کشور هست، باید همه سختی ها را تحمل کنیم، هر چند خوشآیند نباشد، اما آینده روشن برای کسانی است که امیدوارنه زندگی کنند. اقتصاد در کنار مقاومت یک بسیجی مثل شهید آرمان علی‌وردی می‌سازد که تحمل کرد، با خون خود یکبار دیگر به ما یاد داد که با همه سختی ها ما هستیم.

 

این بانوی کارآفرین بسیجی گفت: جوانان آگاه هست البته اگه راه کارهای درست را امثال من، شما به عنوان رسانه، پدر و مادر و همه مسئولان دست به دست هم بدهیم، آنها هم آگاهانه تصمیم کار را بگیرند.

او که خدا را در همه کارهایش اصل و اول می‌داند، ر پایان سخنش گفت: ما کار خودمان را انجام دهیم چه کمک مسئولان باشد، چه نباشد. بقیه ش هرچه  از خدا  آید خوش آید.
لیلا نظری فرهودی
انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal