آخرین اخبار

18. اسفند 1401 - 18:38   |   کد مطلب: 44637
سید عزت‌الله ضرغامی با بیان اینکه اصلاح طلبی و راه تحول ابرو می‌خواهد و باید آبرو بگذاریم، گفت: آن‌طور که اصلاح‌طلبی و تحول در سیدجمال می‌بینیم و الگو هست، با تنزه طلبی و محافظه کاری جمع نمی‌شود

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  دولت سیزدهم در مراسم سالروز بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زادگاه این شخصت جهانی، اظهار کرد: هم اسدآباد از سیدجمال هویت می‌گیرد و این شهر با وجود این شخصیت مانند نگینی می‌درخشد و هم نام سیدجمال برای اسدآباد افتخارآفرین است.

 

اسدآباد با سیدجمال و سیدجمال با اسدآباد هویت میگیرد و افتخار آفرین است
وی گفت: اگر سیدجمال مرد ایجاد وحدت در بین مردم و مسلمانان جهان اسلام بود که هست، امروز اگر بود چه می‌کرد، امروز ما خود حکومت داریم دیگر ناصرالدین شاهی و یا دولت عثمانی در کار نیست .

 

فرق امام با سیدجمال در تمرکزش روی مردم بود
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دولت سیزدهم ادامه داد: شاید تفاوت امام خمینی(ره) با سیدجمال‌الدین اسدآبادی در این بود که امام تمرکزش را روی مردم گذاشت، البته شاه را را نصیحت می‌کرد و هشدار هم می‌داد، ولی تمرکز روی مردم بود و این شد که نتیجه هم گرفت. اما سیدجمال آخر کار فهمید که بخشی از عمرش به خاطر خطای راهبردی تلف کرده است.

وی با بیان اینکه امروز ما حکومت اسلامی داریم و رأس حکومت ما ولی فقیه عادل، مدیر و مدبر است که کم توفیقی نیست، افزود: رهنمود رهبری در کنار تفکر امام موقعیتی ما را از موقعیتی که سیدجمال در آن بود، متفاوت می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهیم جهان اسلام را به وحدت برسانیم باید اول خود وحدت داشته باشیم.

 

ضرغامی اذعان کرد: اگر می‌خواهیم راه سیدجمال را برویم باید در داخل و آحاد مردم وحدت داشته باشند. البته سخنرانی نیست که رهبری به کسانی تفرقه افکنی می کنند، تذکر و هشدار ندهند و گلایه نکنند.

 

وحدت اقتصائاتی دارد باید جایی کوتاه آمد
وی هر گونه تنگ نظری و خود محوری غیرقابل قبول است، گفت: وحدت اقنضائات دارد و فقط شعار نیست بلکه باید براساس اقتضا عمل کرد، یک جاهابی باید کوتاه بیاییم و یک جاهایی مصلحت را ببینیم چرا که اصل وحدت مهم است.

 

وزیر میراث‌فرهنگی آن‌طور که اصلاح‌طلبی و تحول در سیدجمال می‌بینیم و الگو هست، با تنزه طلبی و محافظه کاری جمع نمی‌شود، افزود: حجاب معاصرت نمی‌گذارد خیلی از بزرگان در همان زمانی که هستند، ارزش و اعتبارشان  درک شود، زمان می‌گذرد در قرون بعد می‌فهمند که او چه آدمی بوده است. معمولا" این را در بین نخبگان تاریخی داریم.

 

راه تحول سنگلاخ است
وی با یادآوری این مطلب که راه تحول سنگلاخ است و بعدا پایدار می‌شود، افزود: پس اگر کسی تصور که همیشه برایش کف و سوت می‌زنند و از او تجلیل می‌کنند، این طور نیست و خیال باطل است.

 

ضرغامی با بیان اینکه اصلاح طلبی و راه تحول  ابرو می خواهد و باید آبرو بگذاریم، افزود: خیلی ها خیال می‌کنند که اگر چند سالی آبرویی کسب کردند در صندوق بگذارند و روی آنان بنشینند اینگونه نیست آبروی که خدا داده باید خرج کنید،برخی محتکر آبرو هستند. آنجاهایی که برای انقلاب نیاز است باید با آبرو به میدان بیایند، اگر نیاز است که چهار جمله بگوید باید بیان کند.

 

مریم مقدس نماد آبرو است
وی مریم مقدس(س) را نماد آبرو دادن برای خداوند خواند و افزود: اولین کسانی که به حضرت مریم(س) طعنه زدند، خودی ها بودند اما ایشان همه آن طعنه ها ایستاد.

 

وزیر میراث‌فرهنگی با بیان اینکه سیدجمال و امثال او آمده‌اند که تنزل طلبی را کنار بگذارد و وظیفه اش را انجام بدهد، افزود: امروز نیاز به حکیم و مصلح داریم اما حکمت و اصلاح طلبی براساس تعالیم اسلامی باید باشد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal