آخرین اخبار

17. خرداد 1402 - 9:48   |   کد مطلب: 45202
روز گذشته استخر شنای شهید سلیمانی شهر اسدآباد در حالی بهره‌برداری رسید که به گفته مسئولان نواقص در آن رفع شده اما آیا هزینه سال‌ها بلاتکلیفی این استخر و هدررفت بیت‌المال با افتتاح نمایشی در سال 1398 از متولیان امر بازخواست کردند؟!

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، روز گذشته 16 خردادماه امسال(1402) بار دیگر استخر شنای سرپوشیده استادیوم آزادی شهر اسدآباد که مزین به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی است، با حضور مسئولانی چون استاندار(قاسمی‌فرزاد)، نماینده مجلس(سرمدی)، فرماندار(شرکایی)، مدیرکل ورزش(حقیقی)، رئیس اداره ورزش شهرستان(صمدپناهی) به بهره‌برداری رسید و چند تن از نوجوانان این شهر در آن به صورت نمادین شنا کردند.

اگرچه این بار که استخر شنای اسدآباد افتتاح شد، به دلیل عدم رغبت مسئولان برای حضور خبرنگار مطالبه‌گر این رسانه مردمی، از چند و چون مراسم افتتاحیه و سخنان مسئولان برای شفاف‌سازی بی‌خبریم؛ بنابراین براساس رسالت خطیر رسانه نسبت به بازنشر این خبر به صورت گذرا و به نقل از یک رسانه منتسب به دولت (ایسنا) می‌پردازیم.

استاندار همدان در بخشی از سخنانش با تأکید بر رفع کامل نواقص این پروژه استخر شنا عنوان کرد: برای رفع نواقص این پروژه شاخص ورزشی از مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد که تخصیص آن در سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

 وی امکانات این مجموعه ورزشی را سونای خشک، سونای بخار جکوزی، رختکن و دوش، سرویس بهداشتی و سالن بدنسازی برشمرده و اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده است.

و اما یک نکته که از نواقص اخیر این پروژه می‌توان ریخته شدن سقف رختکن، عدم مناسبسازی کمدهای رختکن، نبود گاز اشاره کرد که براساس گفته استاندار آن‌ها هم رفع شده؛

حال چند سؤال پیرامون این افتتاحیه بدون حضور یک رسانه مردمی از آقایان مسئول از جمله استاندار، مدیرکل ورزش، نماینده مجلس، فرماندار؛

آیا هزینه سال‌ها بلاتکلیفی این استخر و هدرفت بیت‌المال که با افتتاح نمایشی در سال 1398 رقم خورد را کسی یا کسانی از متولیان امر پرداخت کردند؟ یا بازخواست شدند؟

باتوجه به اینکه رفع نواقص بعداز افتتاح برعهده پیمانکار پروژه است، آیا این مورد لحاظ شد یا اعتبار دیگری در آن هزینه شده است؟

در چند رسانه بین سخنان استاندار همدان در اعلام اعتبار صرف شده در این پروزه تناقض هست که باید چه میزان اعتبار برای آن هزینه شده!

 

آیا از این پس استخر برای شنای مردم بازگشایی و خدمات خواهد داد؟ در صورت بازگشایی چه روزهایی درب آن بر روی مردم باز است؟

باتوجه به دولتی بودن این استخر شنا آیا مردم برای گرفتن خدمات در آن باید همانند بخش خصوصی هزینه هنگفت بپردازند یا باتوجه به کوتاهی‌های مسئولان چندین ساله بری آنان رایگان خواهد بود؟

آیا برای ساعات استفاده بانوان هم برنامه ریزی شده است؟

این استخر در سال ۷۲ کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن در سال ۷۵ آغاز شده و یک‌بار هم در بهمن سال 1398 در دوره خدمت اکبر رنجبرزاده، نماینده سابق مردم در مجلس به بهره‌برداری رسیده بود، امسال 16 خرداد ماه بار دیگر به بهره‌برداری رسید و امید است که این بار مردم وجود این استخر را به معنای واقعی با شنا کردن در آن لمس کنند.
انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal