آخرین اخبار

30. خرداد 1402 - 7:48   |   کد مطلب: 45318
در سایه بی‌تفاوتی مسئولان اسدآباد نسبت به امور فرهنگی تعداد رمال و دعانویس‌ها روبه رشد است و علاوه دعانویس موجود در محله امامزاده سیداحمد سیدان، یک زن و مرد در دو کوچه مجزای‌ هم در حال فعالیت دعانویسی هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، یک سال پیش بود که از امامزاده سیداحمد سیدان شهر اسدآباد به عنوان یک مکان فرهنگی، از بازار داغ رمالی و دعانویسی فردی در همجواری این بقعه متبرکه گزارشی منتشر کردیم که گویا با وجود این رمال و عدم اجرای کارهای فرهنگی مداوم روزانه، هفتگی و ماهانه مناسبتی و غیرمناسبتی شاهد بی‌توجهی مسئولان به این امر بودیم.
اگرچه با انتشار این گزارش قصد خبرنگار ما این بود که شاید مسئولان در خواب این شهر به خود بیایند حالا که مردم به وجود دعا و اثر آن و و گرفتن حاجات  به واسطه دعا کردن معتقدند، پس با بازگشایی مداوم این امامزاده و فعالیت فرهنگی روازنه در آن امکان دعا کردن در این مکان مقدس را برای آنان فراهم کنند تا به جای اینکه مردم به دعانویس دل ببنندند و مبالغ هنگفت در این زمینه هزینه کنند، برای دعا کردن و حاجات گرفتن مسیرشان را درست بروند.
اما گویا مسئولان این شهر تصمیمی چندانی بر این امر نداشتند که باب موضوع دعانویسی و رمالی در اسدآباد به صورت قارچ‌گونه روبه رشد است.
آنچنان که چند ماهی یک رمال و دعانویس زن در یکی از کوچه‌های این شهر فعالیت خود را در منزل استجاری آغاز کرده و نه تنها برای مردم دعا می‌نویسد بلکه بحث جادوگری را هم باب کرده است!
این زن دعانویس روزانه شاید بیش از ۵۰ نفر مراجعه‌کننده دارد که اگرچه بین مراجعه‌کنندگان مرد هم مشاهده شده اما زنان و بانوان بیشتر مراجعه را به وی دارند.  
براساس یک بررسی اجمالی  در کنار ابزار آلات دعانویسی، باز کردن قرآن در منزل رخ می‌دهد.
البته در اسدآباد تعداد این رمال و دعانویس‌ها به وجود وی ختم نمی‌شود، گویا در یکی مناطق حاشیه این شهر نیز مرد دیگری در حال دعانویسی است.
وجود این رمال‌ها تنها بازار درآمدی‌شان روبه رشد و در موضوعاتی به جای حل مشکل خانواده‌ها، آن‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازند، یک معضل بزرگ و اساسی است که می‌طلبد مسئولان چاره‌اندیشی کنند.
یک مسئول در حوزه علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عج) اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این زمینه اظهار کرد: جز فطرت و اعتقادات بشر است که به ماورای طبیعت و متافیزیک معتقد باشد و شکی درآن نیست، البته غیراز ادیان الهی هم آنان به ماورای طبیعت اعتقاد دارند.
حجت‌الاسلام علی امیدی‌نژاد ادامه داد: یک سری علوم که به جفر معروف است، تنها مختص ائمه اطهار(ع) است و دست کسی به آن نمی‌رسد، اما یک سری علوم غریبه داریم که شامل سحر، تسخير، طلسم، شعبده و یا علم اعداد و حروف می‌شود.
وی اذعان کرد: اما طبیعت انسان که روبه معنویت دارد و ماورای طبیعت معتقد است، بشر را منحرف می‌کند، به خصوص امروز که بسیاری از افراد از اصل نهج‌ابلاغه، دعا و مفاتیح‌الجنان دور هستند و قرآن نمی‌خوانند و معارف اسلامی را نمی‌دانند، از یک طرف به دلیل اعتقادشان به آن سمت می‌روند.
این مسئول حوزوی با اشاره به رشد روزافزون دعانویسان و شیادان در این حوزه، ادامه داد: جادوگران و دعانویسان زیاد شده‌اند و به جای روی آوردن به ائمه اطهار(ع) و متوسل شدن به آنان، به سمت این افراد شیاد می‌روند.
وی با اشاره به مجازات رمالی و دعانویسی، گفت: علم جفر واقعیت دارد  و به کسی نمی‌رسد در علوم غریبه هم آنقدر سخت است که آن هم به دست هرکسی نمی‌رسد.
و اما انتظار می‌رود که دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی با توجه به رشد روزافزون این رمال‌ها و دعانویس‌ها در شهرستان و به انحراف کشیدن مردم به جای ارتباط گرفتن با خدا و متوسل شدن به ائمه اطهار(ع) و توجه به قرآن و ادعیه در کتاب‌هایی مانند مفاتیح الجنان به سمت خود در جهت جمع‌آوری آنان اقدام کنند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal