آخرین اخبار

12. تير 1402 - 7:25   |   کد مطلب: 45435
مأمور آتش‌نشانی اسدآباد در حین خدمت و بری انجام عملیات اطفاء حریق در روستای یوسف‌آباد توسط فردی کتک خورد و از ناحیه دست آسیب دید.

به گزارش آوای سیدجمال، نهم تیرماه موضوع «درگیری فرد روستایی با مأمور آتش‌نشانی شهر اسدآباد و آسیب دیدن وی از ناحیه دست» از طریق تماس تلفنی و پیامی به دست رسانه ما رسید که خبرنگار ما موضوع را از مأمور و رئیس ایستگاه آتش‌نشانی شهر اسدآباد جویا شد.

 

مأمور آسیب دیده ایستگاه آتش‌نشانی شهر اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ما برای خاموش کردن آتش به روستای یوسف‌آباد روبری پاسگاه نیروی انتظامی این منطقه رفته‌ بودیم که از ماشین پیاده شدم مورد حمله فردی از اهالی این روستا قرار گرفتم که البته تعداد افراد بیشتری در آن منطقه حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: ما که رسیدیم کشت محصولی از مزارع نسوخته بود و تنها علف‌های هرز در کنار جاده  آتش گرفته بود.

این مأمور آتش‌نشانی اذعان کرد: در بسیاری از عملیات‌ها که حاضر می‌شویم به ما توهین و فحاشی می‌کنند، علی رغم آنکه نیاز به قدردانی هم نداریم.

 

عباس زارعی هم در این زمینه به خبرنگار ما گفت: ۸ تیرماه حوالی ساعت 22 شب در طی تماسی که از اهالی روستای یوسف‌آباد با 125 آتش نشانی داشتیم، یک فقره آتش‌سوزی در مزارع اعلام شد که ما هم نیرو به منطقه آتش‌سوزی اعزام کردیم.

 

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی شهر اسدآباد ادامه داد: نیروهایی ما در آتش‌نشانی وقتی سر محل آتش‌سوزی رسیدند، متوجه شدند علف‌های هرز حاشیه جاده در حال سوختن است، تعداد 15 نفری که در محل حاضر بودند، وقتی نیروی آتش‌نشانی پیاده می‌شود، فردی شروع به کتک زدن او می‌کند که از ناحیه دست دچار آسیب می‌شود.

 

وی دلیل حمله ور شدن آن فرد در محل آتش‌سوزی را به مأمور آتش‌نشانی نمی‌داند، گفت: مأمور آتش نشانی شکایتی را انجام داده و در مرحله بررسی است که در این زمینه واحد حقوقی شهرداری هم پیگیر موضوع است.

 

مسئول ایستگاه آتش‌نشانی شهر اسدآباد هم در خصوص فحاشی و توهین به مأموران آتش نشانی هم سخنانی گفت و افزود: در قبال کاری و خدمتی که انجام می‌دهیم، این نوع رفتارها نسبت به ما و نیروهای آتش نشان درست نیست.

 

زارعی با بیان اینکه ایستگاه آتش نشانی شهر اسدآباد مختص شهر و محدوده شهر است، گفت: ما وظیفه ای در خصوص خاموش کردن کاه و کلش نداریم اما اگر مزارع گندم و یا جو باشد، اقدام می‌کنیم که این امر هم در خدمت به روستائیان هم انجام شده است.

 

یک سؤال مطرح است که با وجود یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهرستان اسدآباد با وجود 110 هزار جمعیت و وجود عملیات‌های مختلف آیا به جای قدردانی از زحمات این نیروهای زحمتکش که در خط مقدم عملیات‌ها هستند و برای کمک به مردم  و نجات جان و مال آنان، جان خود را در کف دست گرفته و می‌گیرند، باید مورد حمله یا خدای نکرده مورد فحاشی قرار بگیرند.

 

حال براساس قانون مجازات اسلامی مبنی بر جرم بودن هتک حرمت به اشخاص و توهین به کارکنان در حین انجام وظیفه  انتظار می‌رود  دستگاه قضا هرچه سریعتر موضوع را رسیدگی کند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal