آخرین اخبار

13. تير 1402 - 7:12   |   کد مطلب: 45437
بعداز 14 سال رها شدن پروژه ساخت مصلای نماز جمعه اسدآباد، بار دیگر ساخت این پروژه با پیگیری مجدانه حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه فعلی این شهر کلید خورده است.

به گزارش آوای سیدجمال، 8، 8، 88 همزمان با ولادت حضرت امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان، بر بلندای تپه‌ای در بلوار شهید رضائیان شهر اسدآباد کلنگی بر زمین زده شد و عملیات اجریی ساخت یک مصلا با نام امام رضا(ع) برای برپایی اجتماع عظیم نماز جمعه در این شهر آغاز شد.

 

مرحوم حجت‌الاسلام زادسرجیرفتی ساخت مصلای اسدآباد را استارت زد
ساخت این مصلا که با  پیگیری‌ مجدانه و خالصانه مرحوم حجت‌الاسلام علی زادسر جیرفتی، امام جمعه سابق شهر اسدآباد و دوران خدمت او در این شهر باز می‌گردد، تا حد 10 درصد یعنی فنداسیون و بتون‌ريزي پیش رفت و ادامه ساخت آن به دلیل وجود مشکل معارضین زمین متوقف و بر قوت خود باقی ماند.

 

زمین مصلا که به مساحت 10 هكتار و با اعتبار اوليه يك ميليارد و 600 ميليون ريال از سوي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور با حضور بهروز مردای استاندار سابق همدان در تپه پائین پارک شهید مدنی(جنگلی) در ميدان دانشگاه شهر اسدآباد آغاز شده بود، بنا بر گفته امام جمعه سابق این شهر 2 میلیارد و 500 میلیون برای اجرای علمیات فونداسیون شامل پي‌كني، بتون مگر، قالب‌بندي، آرماتوربندي، صفحه ستون‌گذاري و بتون‌ريزي هزینه شد.

 

در دوران خدمت حجت‌الاسلام حسینی‌مجد، ساخت مصلا تعطیل شد

 بنا بر ایده‌های مرحوم زادسرجیرفتی قرار بود در حاشيه اين مصلا هم فضاهاي مختلف ورزشي، فرهنگي، تفريحي، كتابخانه، پارك، مهدكودك و سالن غذاخوري هم ساخته ‌شود که عمر خدمت او در این شهر کفاف نداد و با ورود حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه دیگر سروکله معارضین این زمین پیدا شد و او هم در گفتگویی با رسانه فارس اعلام کرد که بنده  درگیر شکایت و این مسائل نکنید، چرا که نه شروع کننده و نه صاحب این پروژه بوده‌ام. و با این وضعیت ساخت مصلا نیمه کاره رها شد.

 

ساخت چنین مصلایی با وجود جمعیت 110 هزار نفری در شهرستان اسدآباد، یک ضرورت دینی بود چرا که مردم این شهرستان نمازهای جمعه را در مسجد جامع شهر که کفاف جمعیت را نمی‌دهد، اقامه می‌کنند.

 

بعداز 14 سال با پیگیری حجت‌الاسلام موحدی ساخت مصلا کلید خورده

حال بعداز 14 سال رها شدن مصلا نماز جمعه اسدآباد بار دیگر ساخت این مصلا کلید خورده است.

امام جمعه فعلی اسدآباد در این باره به خبرنگار ما گفت: از سنوات قبل و از زمان ائمه جمعه اسبق این شهرستن ساخت مصلا پیگیری و شروع به ساخت شده بود تا حد فنداسیون هم پیش رفته است.

 

مصلای نماز جمعه نیاز ضروری این شهر است

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی ادامه داد: بنده هم که به این شهرستان آمدم، با مشورت گرفتن از معتمدین و هیئت امنای مساجد اتفاق نظر براین بود که این مصلا نیاز ضروری بای شهر اسدآباد است و براین اساس پپیگیر هستیم که مصلا را بسازیم.

 

وی گفت: البته نقشه های مصلا ناقص است و مشاور نقشه در حال تدوین و تکمیل این نقشه است، در اولین فرصت که نقشه تکمیل شود، ساخت آن ر آغاز خواهیم کرد.

 

2 میلیارد اعتبار برای ساخت مصلا موجود است

امام جمعه اسدآباد در خصوص وجود معارضین زمین مصلای نماز جمعه اسدآبد، گفت: وجود معارض چیز خاصی نیست و تنها گوشه ای از زمین مصلا  معارض دارد که با تکمیل نقشه این مشکل برطرف خواهد شد.

 

وی خطرنشان کرد: برای ساخت مصلا دو میلیارد تومان عتبار از قبل در حساب موجود است و با شروع آن امید داریم که اعتبار به آن اختصاص بدهند.

 

انعقاد تفاهنامه بین دانشگاه سیدجمال و ستاد نماز جمعه
در این زمینه سوم تیر امسال(1402) در راستای ارتباط با جامعه و مسئولیت اجتماعی دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی،  تفاهم‌نامه‌ای بین صادق خزل پور، رئیس این دانشگاه با حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه شهرستان اسدآباد به نمایندگی از ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان برای مدیریت و انجام خدمات فنی و مشاوره‌ای در امور عمرانی احداث مصلای نماز جمعه منعقد شد و ستاد برگزاری نماز جمعه هم متعهد شد کلیه اسناد و مدارک موجود قبلی و امور اجرایی ساخت این پروژه  را با دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در میان بگذارد.

 

اگرچه یکبار مردم این دیار در سال 88 نماز عید سعید فطر را در مکان نیم‌کاره مصلا اقامه  کردند، اما بعداز گذشت 14 سال این بار هم با پیگیری مجدانه حجت‌الاسلام موحدی امید برای ساخت مصلای امام رضا(ع) می‌رود.

انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal