آخرین اخبار

18. تير 1402 - 10:24   |   کد مطلب: 45495
در راستای انجام عمل مستحبی عقد اخوت، همزمان با عید بزرگ غدیر بین جمعی از فعالان سیاسی، فرهنگی و مذهبی اسدآباد پیمان برادری خوانده شد.

به گزارش آوای سیدجمال، یکی از اعمال مستحبات 18  ذی‌الحجه مصادف با روز عید غدیر، صیغه عقد اخوت یا همان پیمان برادری است که میان برادران و دوستان مؤمن خوانده شود.

همزمان با عید بزرگ غدیر و در راستای انجام این عمل مستحبی، به همت هیئت شهدای گمنام شهرستان اسدآباد جمعی از فعالان سیاسی، فرهنگی و مذهبی اسدآباد در حسییه آیت‌الله خامنه ای این شهر گرد هم آمدند و دست بر دست یکدیگر با قرائت خطبه عقد برادری از سوی امام جمعه، پیمان برادری با هم بستند.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در جمع فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، مذهبی شهرستان اسدآباد گفت: ما به عشق امیرلمرمنین(ع) بای به یکدیگر عشق بورزیم، فرض کنید با آقای مسئولی اختلاف سلیقه و منافع دارم، ولیدر ارادت به حضرت علی(ع) اتفاق نظر دارم، بنابراین آن شیرازه اخوت ما، محبت حضرت علی(ع) است.

امام جمعه اسدآباد ادامه داد: سلطان دلهای‌ ما امیرالمؤمنان حضرت علی(ع) است، لذا دلی که سلطانش علی(ع) است، آنگونه نیست که من می‌خواهم بالکه هرچه علی(ع) بخواهد.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) دوست دارد ما برادر و صمیمی باشیم و برای هم تب کنیم و بمیریم، بنابراین این عقد اخوت را اینگونه می‌خوانیم که عهد می‌بندم اگر به بهشت وارد شدم، داخل آن نروم مگر اینکه تو با من باشی.
در پایان این مراسم هم برادران با اطعام غدیر پذیرایی شدند.
انتهای پیام/ن 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal