آخرین اخبار

31. تير 1402 - 10:27   |   کد مطلب: 45613
فرمانده ارشد آجا، پایگاه سوم شکاری استان همدان:
قوی‌تر از ما در منطقه نیست
فرمانده ارشد آجا، پایگاه سوم شکاری استان همدان با بیان اینکه ما در نیروهای مسلح ثابت کردیم، قوی هستیم و قوی‌تر از ما در منطقه نیست، گفت: دشمن، آزادگی و غیرت مردان و جوانان را نشانه رفته، پس باید غیرت داشت و حواس‌‌ها جمع باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، امیر سرتیپ دوم خلبان پرویز مرادبکی، عصر دیروز در یادواره شهدای قله شنام و شهدای خلبان شهرستان اسدآباد که در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، عزت، کرامت و اقتدار کشور ایران اسلامی مدیون و مرهون خون شهدا دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی هیچ نقطه اشتراکی با دیگر انقلاب‌هایی مانند ندارد.

 

*انقلاب امام(ره) هیچ نقطه اشتراکی با دیگر انقلاب‌ها ندارد
فرمانده ارشد آجا، پایگاه سوم شکاری استان همدان به انقلاب های مختلف در طول تاریخ گذشته اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) در حرکت خود با قیام عاشورا به ما نشان داد که دیانت عین سیاست و دیانت با سیاست عجین شده و نمی‌توان سیاسی بود، اما دینمدار نبود.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب بعداز قیام امام حسین(ع)، انقلاب حضرت امام جعفر صادق(ع) در باب علمی است که جهان هنوز متفع از آن است، گفت: بعداز ۱۴۰۰ سال به علت بی‌بصیرتی و ناآگاهی جامعه، انقلاب اسلامی توسط امام(ره) شکل گرفت.

 

*خدا؛ صاحب اصلی انقلاب اسلامی
مرادبکی صاحب اصلی انقلاب اسلامی را خدا خواند و افزود: این انقلاب باید به عنوان مقدمه ظهور امام زمان(عج) صورت میگرفت و به عنوان آخرین اقلاب باشد، البته که هیچ نقطه اشتراکی این انقلاب با دیگر انقلاب وجود ندارد. این انقلاب، گفتمان جدید و بر پایه دین، سیاست، منطق، عزت و کرامت انسانی است.

 

وی با بیان اینکه شهدا دست‌آموز همین مکتب انقلاب اسلامی بودند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) توانست بسیاری از واژه‌ها و مفاهیمی مانند ایثار، شهادت، شجاعت و فداکاری را که قبل از انقلاب در کتاب‌ها خوانده بودیم، بازتولید و بازخوانی کند.

 

*ساخت پل و کارخانه دستاورد انقلاب نیست، دستاورد فراتر از آن است
فرمانده ارشد آجا، پایگاه سوم شکاری استان همدان خطاب به مسئولان، گفت: نگویید دستاوردهای انقلاب، ساختن پل و کارخانه است چرا که این‌ها دستاورد انقلاب نیستند، دستاوردها بسیار بالاتر و بی‌نهایت است که می‌توان به دستاوردی چون شهدا، آزادی، کرامت و عزت مردم اشاره کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه شهدا از مکتب عاشورا درس گرفتند و این انقلاب امتداد خون شهداست، افزود:  واقعه عاشورا درس‌ها و پیام‌های بسیاری دارد که می‌توان اولین پیام آن را نه آزادی، بلکه آزادگی دانست، یادمان نرود آزادگی سنگین وزن‌تر از آزادی است.

 

*آزادگی، پیام عاشوراست نه آزادی
مرادبکی، آزادگی را ایستادن در مقابل خفت و پوچی، دین و شرف، دفاع از وطن و ناموس دانست و افزود: یک محقق آلمانی می‌گوید امام حسین(ع) با قربانی خود و خانواده‌اش، درس آزادگی به دنیا و بشریت داد که دنیا بداند اگرچه ظلم و استبداد دارای چهره اقتدار هستند، اما پوشالی و پوچ هستند و در مقابل حق پیروز نخواهند بود.

 

وی غیرت را پیام دیگر قیام امام حسین(ع) در واقعه عاشورا خواند و افزود: غیرت یعنی آنچه برای ما ارزشمند است، با نهایت جان از آن دفاع کنیم، دین، شرف، عزت، و ناموس ما مهم است که باید با درس‌پذیری از امام حسین(ع) از آن دفاع کنیم.

 

دشمن، غیرت مردان و جوانان ما نشانه رفته
فرمانده ارشد آجا، پایگاه سوم شکاری استان همدان با تأکید بر اینکه باید غیرت داشت، خاطرنشان کرد: دشمنان همین غیرت ما، جوانان و مردان ما را نشانه گرفته‌اند، آنان می‌دانند در طول ۴۴ سال و 8 سال دفاع مقدس، با انواع هجمه‌ها و توطئه‌ها نتواستند انقلاب را پای درآورند و به این نقطه رسیدند، آزادگی و غیرت ما را نشانه بگیرند، بنابراین جوانان ما حواس‌شان جمع باشند.

 

وی دشمن‌شناسی، وفای به عهد و دشمن‌ستیزی را از پیام‌های دیگر عاشورا دانست و افزود: واقعه عاشورا از مکتب امام حسین(ع) سیراب شده، دشمنان می‌خواهند همین مکتب و انقلاب ناب اسلامی را از ما بگیرند، ما باید در این جنگ ترکیبی و رسانه‌ای و نرم، روز به روز آگاهی و بصیرت‌مان را بالا ببریم.

 

*تمام اعمال ما باید تابع رهبری باشد
مرادبکی، ولایتمداری را از دیگر پیام‌های عاشورا خواند و گفت: ولایتمداری یعنی اینکه تمام اعمال سیاسی و فرهنگی واجتماعی ما باید تحت نظر رهبری و تابع او باشد.

 

وی با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس، دشمن هجمه‌های زیادی وارد کرد، افزود: ما در جنگ هم اخلاق و مسلمان بودن را رعایت و نشان دادیم و مانند دشمن عمل نکردیم، در جنگ تنها بودیم و در مقابل ۳۰ و اندی کشور ایستادیم، خلبان اسیر داشتیم و این نشان از حمایت کشورهای مختلف از کشور عراق بود.

 

*ثابت کردیم، قوی هستیم
فرمانده ارشد آجا، پایگاه سوم شکاری استان همدان با اشاره به شهادت شهید دوران، گفت: شهید دوران مصداقی از فرد ولایتمدار است، وقتی کنفرانسی در بغداد در حال شکل گرفتن بود و دستگاه سیاسی ما نتوانست مانع برگزاری این کنفرانس شود، امام(ره) ‌فرمود: این کنفراس باید برگزار نشود، و این شد که خواست ولایت باید اجرا می‌شد و شهید دوران‌ها، مانع برگزاری آن کنفرانس شدند.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور، گفت: مشکلات وجود دارد اما نباید امید را از دست داد، در نیروهای مسلح ثابت کردیم که قوی هستیم و قوی‌تر از ما در منطقه نیست، اگر ضعیف بودیم، قطعا" دشمن از آن فرصت استفاده می‌کرد، بنابراین باید با همدلی و هم‌افزایی مشکلات را حل کنیم، حضورمان در عرصه های مختلف راهپیمایی باید همیشگی باشد  و البته حضور در انتخابات بصیرت ما را نشان می‌دهد.

اسدآباد 5 شهید در قله شنام مریوان و 3 شهید خلبان در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal