آخرین اخبار

10. مرداد 1402 - 7:09   |   کد مطلب: 45694
حلقه گمشده طرح آموزشی ورزشی در اسدآباد؛
طرح آموزشی که در نبود امکان ورزشی به فنا رفته!
استخر شنای دانش‌آموزی اسدآباد، یکی از مصوبات سفر رئیس دولت سیزدهم به استان همدان است که همچنان با پیشرفت 75 درصدی بلاتکلیف باقی مانده و آموزش و پرورش برای اجرای طرح آموزش شنای دانش‌آموزان ابتدایی این شهر معطل است.

به گزارش آوای سیدجمال، شنا، یکی از ورزش‌های مهم و مفید و بنابر فرموده پيامبر خدا(ص) بهترين تفريح مؤمن و به عنوان یکی از سه رشته ورزشی مورد تأکید ایشان است.

باتوجه به آمار بالای غرق شدگی در سنین کودک و نوجوان در سطح کشور، الزاما" باید آموزش شنا در سنین پایین انجام بگیرد، وزارت آموزش و پرورش در سال 90 تصمیم بر اجرای طرح آموزش شنا در مدارس ابتدایی گرفت.

در همین راستا ساخت استخر شنایی در محل دبیرستان سابق حضرت زینب(س) شهر اسدآباد در سال‌ 85 کلید خورد و با تأخیر 5 ساله در ساخت آن در سال 90 عملا" آغاز شد.

حال تقریبا" از طرح آموزش شنای دانش‌آموزی 12 سال می‌گذرد و هنوز پروژه‌ای که به اجرای آن طرح آموزشی کمک کند، به بهره‌برداری نرسیده است!

 قرار بود این پروژه ورزشی به عنوان پیشرفته‌ترین استخر شنا با ایجاد امکاناتی چون جکوزی، سونای گرم، استخر مجزا برای کودکان نه تنها مکانی برای آموزش دانش‌آموزان بلکه تفریحگاه برای گذران اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بلکه فرهنگیان باشد.

 

حال در اولین سفر رئیس دولت سیزدهم به استان همدان جزء پروژه‌های مصوب قرار گرفت که به آن 3 میلیارد تومان اختصاص یافت.

 

در این زمینه با رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد به گفت‌وگو نشستیم.

 

سجاد محمدی‌شمیم به خبرنگار ما گفت: عملیات پروژه استخر دانش‌آ‌موزی در این شهر به متراژ حدود 2 هزار و 500  متر از سال 1389 آغاز شده و در حال حاضر حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی  دارد.

 

وی با بیان اینکه تقریبا" تجهیزات این پروژه ورزشی خریداری و نصب شده است، افزود: تاکنون 6 میلیارد تومان  برای ساخت این پروژه هزینه شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد یادآور شد: برای تکمیل این استخر شنا اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه هزار و 400 نفر  فرهنگی شاغل و 20 هزار نفر دانش‌آموز در سطح شهرستان اسدآباد وجود دارد، گفت:  استخر شنای  در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و البته آموزش به عنوان یکی از ضروریات این حوزه است که می‌طلبد هرچه زودتر به نتیجه برسد.

 

حال باتوجه به پیشرفت 75 درصدی این پروژه و نیاز 7 میلیاردی برای تکمیل آن، به نظر می‌رسد امسال نیز این پروژه به بهرهبرداری نرسد و همچنان طرح ابلاغی آموزش شنای دانش‌آموزان به تعویق بیفتد، بنابراین می‌طلبد آموزش و پرورش در یک تفاهنامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان از ظرفیت استخرشنای خصوصی و یا دولتی بهره ببرد.
انتهای پیام/نظر‌ی‌فرهودی

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal