آخرین اخبار

15. مرداد 1402 - 9:26   |   کد مطلب: 45741
نماینده مردم اسدآباد در مجلس در حالی که مردم را به مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب دعوت کرده، گره‌زدن مشکل آب اسدآباد به میزان مصرف را کم لطفی به شهروندان دانسته است.

به گزارش آوای سیدجمال، کیومرث سرمدی روز گذشته در اولین جلسه‌ کارگروه ویژه پیگیری فعالیت‌های حوزه تولیدی و زیربنایی که با حضور علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، تعدادی از نمایدگان استان، و مدیران استانی برگزار شده بود، شرکت کرد و مطالبی از سخنانش را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرده است که به بخشی از آن می‌پردازیم.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با انتقاد شدید نسبت به انجام وظیفه به موقع مسئولین، گفت: علی‌رغم اینکه اعتبار لازم برای حفر چندین حلقه چاه از سال قبل تأمین شده و طبق برنامه‌ریزی قرار بوده تا فروردین به بهره‌برداری برسند، متأسفانه بنا به دلایل مختلف عملیاتی نشد و شهروندان اسدآبادی را دچار مشکلات عدیده‌ای کرد و امروز و در این فصل گرم شاهد قطع چندین ساعته آب در شهر اسدآباد هستیم.

 

وی ادامه داده که ضمن اینکه ما می‌پذیریم یک بخش مشکل توزیع آب در اسدآباد به فرسودگی و شکستگی‌های متعدد شبکه آب رسانی شهر که از چند دهه گذشته تا به حال به آن توجهی نشده و رها شده بر می‌گردد و این شبکه نیاز به اصلاحات اساسی دارد، اما این اصلاحات زمان‌بر و لازم است کارهای لازم برای رفع گرفتاری از مردم صورت گیرد.

 

سرمدی به حفر ۲ چاه و کمک گرفتن از چاه‌های کشاورزی اشاره کرده و گفته: مسئولین قول دادند ظرف کمترین زمان، مشکل آب اسدآباد را به صورت نسبی حل کنند!

 

وی در بخشی از سخنان خود در این جلسه، به مسئله نبود سدی که بتواند آب پایدار برای شهر ایجاد کند، اشاره کرده! که در اینجا باید گفت آقای نماینده سد نعمت‌آباد سال‌ها پیش به افتتاح رسید اما چندان مورد مورد بهره‌برداری نرسیده و برنامه‌ مدونی برای آن درنظر گرفته نشده است.

 

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در بخش دیگری از سخنانش در حالی که خود نیز مردم را به مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب دعوت کرده، می‌گوید: بحث میزان مصرف آب شهروندان همواره مورد انتقاد مسئولین بوده، در حالی که این میزان مصرف همیشه وجود داشته و در این ایام، گره‌زدن مشکل کمبود آب در اسدآباد به میزان مصرف شهروندان، کم لطفی به همشهریان خوب ما است.

 

اسدآباد چندین سال است که با مشکل قطعی آب مواجه است و از سال گذشته این روند قطعی هم در تابستان و هم در زمستان بیشتر شده؛ و ناگفته نماند از ابتدای تابستان امسال نیز این روند قطعی‌ها با شدت بیشتری از سوی آبفا در حال انجام است، این درحالی است که مسئولین متولی آب در مقام پاسخگویی به مردم هم برنمی‌آیند. بارها مطالبات مردم از طریق این رسانه اطلاع‌رسانی و بدون پاسخ مانده است.

حال که دعوت مردم به صرفه‌جویی در مصرف آب مطرح و بارها به قول نماینده مجلس مشکل آب را به مصرف مردم گره می‌زنند، باید یادآور شویم که در این شهر بدون حساب و کتاب کارواش‌های زیادی برای شستشوی وسایل نقلیه در سطح شهرستان ایجاد شده که اگرچه شاید انگشت‌شمار به تعداد اشتغال افزوده اما در برخی کارواش‌ها از آب شرب هم برای این امر بهره برده می‌شود و این خود معضلی بزرگ است که نظارتی بر آن‌ها نبوده، این موضوع بارها مورد مطالبه مردم و عدم پاسخگویی مسئولین بوده است.
 و اما در بحث موضوعی که نماینده مجلس در خصوص لزوم به اتمام رسیدن حفر دو چاه‌ جدید آب در اسدآباد تا فروردین، این سؤال مطرح است که آقای نماینده و یا هر مسئول نظارتی چرا بر عملکرد دولت و دستگاه اجرایی و در این مسئله متولی آب را به خوبی  نظارت نداشته است که امروز قطعی آب مردم را بیش از گذشته آزرده‌خاطر نکند!؟

انتهای پیام/نظری‌فرهودی

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal