آخرین اخبار

17. مرداد 1402 - 9:20   |   کد مطلب: 45760
در شهرک سیداحمد شهر اسدآباد که جمعیت دانش‌آموزی ابتدایی آن روبه افزایش است، متأسفانه هنوز یک مدرسه دولتی ندارد و مردم با مشکل هزینه‌های سرسام‌آور و گرانی در تردد فرزندانشان برای تحصیل مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، شهرک سید احمد خمینی شهر اسدآباد، یکی از شهرک‌های شلوغ و پرجمعیت این شهر است که تا سال 93 نزدیک به 12 هزار نفر جمعیت داشت و با افزایش ساخت و سازها در آن، جمعیتش روبه رشد رفت، در حالی که زیر ساخت‌های آموزشی،رفاهی  و حتی ورزشی کمتری در آن دیده می‌شود.

 

ساخت یک مدرسه به خصوص در مقطع ابتدایی در این شهرک شلوغ و پرجمعیت ضروری بود که سال‌ها بعداز مطالبه‌گری مردم از طریق رسانه‌ها، کلنک یک پروژه آموزشی در این شهرک زده شد اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

 

در این زمینه با رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد به گفتگو نشستیم.

 

سجاد محمدی‌شمیم در این باره به خبرنگار آوای سیدجمال گفت: ساخت یک مدرسه در شهرک سیداحمد شهر اسدآباد که به لحاظ جمعیتی و وجود دانش‌آموز یکی از شهرک‌های شلوغ این شهر است، ضروری بود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانش‌آموزان منطقه شهرک سیداحمد در مدارس غیرانتفاعی شهرک یا مدارس سطح شهر ثبت‌نام شده‌اند، افزود: تراکم دانش‌آموزی در مدارس شهر ما به نزدیک 36 یا 37 نفره رسیده است.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه پروژه مدرسه شهرک سیداحمد به صورت مجتمع آموزشی و در حدود سه طبقه در حال ساخت است، افزود: این مدرسه برای دانش‌آموزان ابتدایی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه پروژه شهرک سیداحمد حدود 50 درصد پیشرفت دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که این پروژه تکمیل و راه‌اندازی شود، تمام منطقه شهرک و آموزش دانش‌آموزان آن را پوشش می‌دهد.

 

محمدی‌شمیم با بیان اینکه مدرسه شهرک سیداحمد امسال از محل محرومیت‌زدایی حدود 4 میلیارد تومان اعتبار گرفته است، افزود: این اعتبارات هنوز تخصیص پیدا نکرده و البته این میزان برای تکمیل کفاف نمی‌دهد و در تلاش هستیم از محل خیرین هم اعتبارات آن را تأمین کنیم.

 

وی با بیان اینکه حدود 20 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است، افزود: در صورتی که اعتبارات تزریق شود، مهرماه به نتیجه نمی‌رسد اما تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد یادآور شد: اگرچه با تقسیم دانش‌آموزان این منطقه در سطح مدارس سطح شهر و رعایت نرم تراکم کلاس درسی توانسته‌ایم مشکل این منطقه را حل کنیم، اما مردم وخانواده‌ها با مشکل عدیده‌ای برای تردد فرزندانشان و هزینه‌های بالا مواجه هستند.

 

باتوجه به مشکلات عدیده مردم منطقه شهرک سیداحمد برای تحصیل دانش‌آموزان و هزینه سرسام‌آور انتظار می‌رود مسئولین تکمیل این مدرسه را سرعت ببخشند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal