آخرین اخبار

1. شهريور 1402 - 10:23   |   کد مطلب: 45904
وقتی عشق حسین(ع)، خادمانش را بدون کمک دولتی‌ها به مسیر خدمت کشاند
5 شهریور، اولین ایستگاه خدمت خیرین اسدآبادی در مسیر رفت زوار حسینی به کربلای معلی
ایستگاه صلواتی شهید سعید قهاری‌سعید، یکی از ایستگاه‌های صلواتی اربعین حسینی است که به عنوان اولین ایستگاه در مسیر رفت زوار حسینی در گردنه اسدآباد واقع شده و امسال بدون هیچ کمک هزینه‌ای از سوی ارگان‌های دولتی خدمت خود را از 5 شهریور با 135 خادم حسینی به زائران خواهد داشت.

به گزارش لیلا نظری‌فرهودی، خبرنگار آوای سیدجمال، هر ساله به چهلمین روز از شهادت سیدالشهدا که نزدیک می‌شویم، عاشقان و مریدان اباعبدالله(ع) دل در دل ندارند تا در مسیرش گامی بردارند و خدمتی کنند.

 

یکی از مسیرهای عبوری زوار حسینی در رفت و برگشت‌شان به کربلای معلی، دیار سیدجمالالدین اسدآبادی است که هر ساله مریدان حسینی این دیار در تلاشند تا به زوار خدمتی کنند.

 

و اما یکی از ایستگاه‌های صلواتی که چندین سال است محل استقرارش مشخص و مریدان حسینی‌اش هر ساله بیشتر و بیشتر می‌شود، ایستگاه صلواتی در گردنه اسدآباد است.

 

این ایستگاه که نامش مزین به نام سرداری پر آوازه‌ در تاریخ دفاع مقدس است، به عنوان اولین ایستگاه صلواتی در مسیر رفت کسانی است که برای حسینی شدن راهی کربلای معلی هستند.

 

 ایستگاه صلواتی شهید سعید قهاری‌سعید امسال از 5 شهریور فعالیت و خدمت به زوار حسینی را آغاز می‌کند و تا ۱۷ شهریور این خدمت‌رسانی ادامه خواهد داشت.

 

و اما برای برپایی این ایستگاه صلواتی، مریدان امام حسین(ع) در اسدآباد از اربعین پارسال تاکنون به تاب و تب افتاده‌اند که خدمات‌رسانی به زوار حسینی را امسال بهتر از پارسال و چیزی که  در خور و شأن زوار ارائه دهند.

 

در این زمینه مسئول ایستگاه صلواتی شهید قهاری‌سعید در گردنه اسدآباد در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال گفت: امسال برای اولین سال ایستگاه صلواتی شهید قهاریسعید با خدمت‌رسانی تعداد ۴۵ نفر بانوی خادم  و ۹۰ نفر خدام آقا در سه شیفت کاری فعالیت خواهند داشت.

 

روح‌الله هادی تصریح کرد: امسال بنا داریم ۲۵ هزار پرس غذای گرم و پذیرایی در سه وعده صبحانه، نهار وشام  را در خدمت زائرین حسینی باشیم.

 

وی با بیان اینکه چای‌خانه و سقاخانه با نصب ۹ دستگاه آب سردکن  و۲ تانکر 5 هزار لیتری ۳ لایه بهداشتی  برای آب شرب به صورت ۲۴ ساعته در این ایستگاه مستقر است، افزود:  البته در این ایام میان وعده  هم توزیع خواهد شد.

 

مسئول ایستگاه صلواتی شهید قهاری‌سعید در گردنه اسدآباد با بیان اینکه برای خدمت به زوار حسینی تانکرهای آب با ظرفیت بسیار خوب نسبت به سنوات گذشته مستقر کرده‌ایم، گفت: برای دفع بهداشتی فاضلاب ۱۶ سرویس بهداشتی با احداث سبتی و هزینه مبلغ ۵۰ میلیون تومان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه پخت غذای گرم در آشپزخانه بهداشتی هیئت صاحب‌الزمان(عج) انجام می‌شود، افزود: این آشپزخانه تجهیز و آمادگی پخت غذای این ایام را دارد.

 

هادی از برپایی غرفه فرهنگی، اکرام ایتام، نقاشی کودک، آرایشگاه، نانوایی و  پاسخ به سوالات شرعی در این ایستگاه صلواتی خبر داد.

 

وی با بیان اینکه تمام هزینه‌های ایستگاه شهید قهاری توسط خیرین و ارادتمندان به خاندان ائمه اطهار(ع) با همکاری اعضا هیئت صاحب‌الزمان(عج) اسدآباد تأمین شده، خاطرنشان کرد: هیچ ارگان دولتی در برپایی این ایستگاه صلواتی دخیل نیست، البته   هماهنگی‌های اداری طبق روال همیشه برای آب، برق و زیرساخت‌های آن انجام شده ولی هیچ ارگان دولتی حتی اداره اوقاف هیچ نقش و هزینه‌ای در آن ندارد.

 

این مسئول ایستگاه صلواتی با یادآوری این موضوع که  این ایستگاه کاملا توسط خیرین تأمین می‌شود، گفت:  نیازمند کمک‌های هرچه بیشتر خیرین در این زمینه هستیم و افرادی که تمایل به همکاری دارند با شماره بنده ۰۹۱۸۶۳۳۰۷۶۴ هماهنگ کنند.
انتهای پیام/نظری‌فرهودی
 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal