آخرین اخبار

5. شهريور 1402 - 10:16   |   کد مطلب: 45949
فعالیت موکب سیدالشهدای کربلا در پالیز از 27 مرداد تا اربعین حسینی؛
شوق خدمت عاشقانه جوان پالیزی هشت ساله شد
جوان 34 ساله پالیزی که امسال هشت سالگی خدمت عاشقانه‌اش به زائران حسینی را می‌گذراند، فعالیت موکب سیدالشهدای کربلا در شهر پالیز را امسال از 27 مرداد آغاز کرده و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

به گزارش لیلا نظری‌فرهودی خبرنگار آوای سیدجمال، اوج گرمای تابستانی بود و نزدیک به اربعین حسینی، و تصور بر این بود که از حجم زائران برای عزیمت به عتبات عالیات کمتر شود اما گویا عشق زائران به سید شهدا، گرما را هم نمی‌شناسد و آنان را به سمت خود می‌کشاند.

اینجا بود که تب و تاب جوانی از شهر پالیز که خود زائر بوده، برای خدمت به زائران حسینی اوج می‌گیرد و اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی با نام «سیدالشهدای کربلا» در مسیر زوار حسینی می‌کند.

 

حامد نرگسی، جوان 34 ساله پالیزی که امسال هشت سالگی خدمت عاشقانه‌اش به زائران حسینی می‌گذراند، به خبرنگار  ما، گفت: سال ۹۴ وقتی به کربلا رفته بودم و آن شور و شوق عراقی‌ها را برای خدمت دیدم و البته حاجتی هم از امام حسین(ع) گرفته بودم، نذر کردم که هر سال در اربعین نوکری‌ زوارش را داشته باشم.

 

وی اظهار کرد: در سال‌های اول برپایی موکب سیدالشهدای کربلا،3 نفر خادم بودیم و امروز  به برکت وجود امام حسین(ع) حدود ۲۸ نفر خادمی‌اش را در این موکب دارند.

 

مسئول موکب سیدالشهدای کربلا در شهر پالیز با بیان اینکه موکب سید الشهدای کربلا مردمی است و با خادمانی از جنس مردم هم اداره می‌شود، افزود: تنها کمک ادارات به این موکب انجام زیرساخت‌ها بوده و هیچ مبلغ یا لوازمی به ما در برپایی موکب ندادند.

 

وی با اشاره به اینکه هیئتی به نام «بیت‌الرقیه(س)» در شهر پالیز برپا و دهه اول محرم را مراسم عزاداری برگزار می‌کنم، افزود: برای برپایی موکب هم در ایام اربعین یک مقدار خودم نذر کرده‌ام و مابقی را هم با کمک‌های مردمی و خیرینانجام می‌دهم.

 

نرگسی یادآور شد: موکب سید الشهدای کربلا امسال از 27 مرداد آغاز به کار کرده تا 15 شهریور همزمان با اربعین حسینی برپا و فعال خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در موکب سیدالشهدای کربلا، پذیرایی به صورت سه وعده صبحانه، نهار، شام و البته میان وعده انجام می‌شود، افزو.د: حدودا هر وعده 2 هزار و 400 نفر پذیرایی می‌شوند.

 

مسئول موکب سیدالشهدای کربلا در شهر پالیز تصریح کرد: البته امسال با توجه به گرمی هوا با شربت، آب سرد، هندوانه و خربزه و قهوه هم از زوار حسینی پذیرایی می‌کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال در کنار پشت‌نویسی ماشین زوار حسینی، غرفه کتاب، یخ، شارژ و واکس کفش هم برپا کرده‌ایم.
 انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal