آخرین اخبار

25. مهر 1402 - 7:43   |   کد مطلب: 46327
بعداز سه سال و اندی انعقاد قرارداد ساخت سینما در اسدآباد؛
کلنگ بر زمین ماند!
ساخت پردیس سینمایی شهر اسدآباد بعداز گذشت سه سال از انعقاد قرارداد بین ارشاد و شهرداری و کلنگ‌زنی آن، هنوز خبری از شروع عملیات اجرایی این پروژه نیست و مسئولی زیر بار ساخت آن نمی‌رود.

به گزارش خبرنگار  آوای سیدجمال، یکی از مطالبات به جامانده در اسدآباد که برای اجرا از دولت روحانی به رئیسی ارث رسید، ساخت پردیس سینمایی در این شهر بود که از کلنگ‌زنی‌اش یک سال و اندی نگذشته و به شروع عملیات اجرایی نرسیده، یادش از خاطره‌ها درحال گذر است.

 

این پروژه که به عنوان یکی از پروژه‌های فرهنگی در مهرماه سال 1399 در دوره قبل شورای اسلامی(پنجم) این شهر با تفاهنامه‌ای بین ارشاد و شهرداری منعقد شده، قرار بود در دولت روحانی به نتیجه برسد که عمر آن دولت کفاف نداد و این پروژه بلاتکلیف ماند.

سوم خرداد 1401 بود که با مطالبه‌گری رسانه‌ها، پروژه پردیس سینمایی در زمینی به مساحت هزار مترمربع در محل سالن فرمانداری سابق، روبروی دفتر حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای(دفتر امام جمعه) در دوره خدمت رضا رشیدی، سرپرست سابق شهرداری اسدآباد و در حضور مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و با دستان حسینعلی شرکائی کلنگ آن به زمین زده شد اما بعداز گذشت یک سال و اندی و فعالیت سه شهردار  و سرپرست شهرداری این شهر(علیرضا فعله‌گری، شاهین کلانتری‌بنگر، رضا رشیدی، بهرنگ دالوند، علی‌حسن امیدی)، سه فرماندار (مجید درویشی، سعید کتابی، حسینعلی شرکائی)، دو مدیرکل ارشاد(احسانی، مسعود ویژه) همچنان بلاتکلیف است.

 

جالب است هر کدام از آقایان که عهده دار مسئولیت در شهرداری شدند، اولویت برنامه خود را ساخت پردیس سینمایی عنوان کردند درحالی که قدمی در این راستا به جزء آن کلنگ‌زنی برداشته نشده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه پروژه پردیس سینمایی این شهر در دوره خدمت آقای فعله‌گری شهردار سابق تفاهمنامه‌ای بین شهرداری و ارشاد امضا شد، گفت: در دوره خدمت شهرداران بعدی و در حضور مدیرکل ارشاد و مسئولان دیگر کلنگ زنی شد،  اما آقای دالوند که شهردار شد، زیر بار این پروژه نرفت.

 

رضا قاسمی با یان اینکه 4 سال پیش برای ساخت این پردیس سینمایی وزارت ارشاد،  750 میلیون تومان اعتبار و بعداز آن به گفته معاون سینمایی وزارت ارشاد به  یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسید، افزود: سه ماه قبل با حضور ویژه، مدیرکل ارشاد در دیداری که با خزائی، معاون سینمایی داشتیم، عنوان شد که اگر شهرداری این پروژه را بسازد، ما اعتبار را می‌دهیم که شهرداری در این زمینه همراهی نکرد.  

 

وی گفت: ما مشکل تملک زمین پردیس سینمایی که بخشی مربوط به فرمانداری و بخشی شهرداری بود را با اداره ثبت اسناد حل کردیم اما شهرداری زیر بار ساخت آن نرفت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد در صورت موافقت شهرداری و آغاز عملیات اجرایی اعتبار این پروژه به حساب خواهد آمد، تأکید کرد: وزارت ارشاد و معاونت سینمایی تجهیز این پروژه را متقبل می‌شود البته همه این‌ها منوط به شروع ساخت این پروژه از سوی شهرداری است.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون از طریق سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم‌های سینمایی که در سینماهای سراسر کشور پخش می‌شود، افزود: استقبال خوبی از این امر می‌شود.

 

حال وجود یک سینما با کمبودهای امکان فرهنگی در شهر اسدآباد که جمعیت چند صد هزار نفری و چندین دانشگاه و چندین هزار دانشجو و دانش‌آموز و جوان را در خود جا داده، یک ضرورت به شمار می‌آید که هنوز گویا مسئولان امر به این موضوع نرسیده‌اند، البته اینگونه که مسئولان این شهر پیش می‌روند، آن میزان اعتبار اختصاص داده شده هم از دست خواهد رفت و یا ساخت پردیس با آن میزان کفاف نخواهد داد.انتظار می‌رود که هرچه سریعتر این پروژه از بلاتکلیفی درآید.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal