آخرین اخبار

15. آبان 1402 - 12:24   |   کد مطلب: 46532
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خبر داد:
آغاز کاشت نهال در 60 هکتار از اراضی شهرک سیداحمد شهر اسدآباد
صبح امروز با هدف حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی۶۰ هکتار از مراتع طبیعی شهرک سیداحمد شهر اسدآباد با کاشت انواع نهال‌ها بذرکاری شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، صبح امروز با هدف حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی۶۰ هکتار از مراتع طبیعی شهرک سیداحمد شهر اسدآباد با کاشت انواع نهال‌ها بذرکاری شد.

 

در این پویش مردمی که اقشار مختلف از جمله مسئولان، کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی حضور داشتند، اقدام به کاشت نهال در این اراضی منابع طبیعی کردند.مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان

 

در حاشیه اجرای طرح بذرکاری مراتع شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، گفت: در اولین روز از پویش مردمی «طرح بذرکاری و جنگل‌کاری یک میلیارد درخت»، شهرستان اسدآباد به کاشت نهال اقدام کرده است.

 

اسفندیار خزایی افزود: در این پویش 60 هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرک سیداحمد شهر اسدآباد در دستور کار بذرکاری و نهالکاری قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در این اراضی نهال‌های درختانی چون بادام وحشی، ارزن، سنجد، بادامک توسط گروه‌های مختلف و مسئولان در حال کاشت است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان خاطرنشان کرد: در این طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار دولت قرار دارد که سهم استان ۱۲ میلیون اصله نهال است.

 

وی یادآور شد: سالانه باید سه میلیون اصله نهال تولید و کاشته شود.

 

خزایی با بیان اینکه در استان همدان ۳۱ گونه سازگار با اقلیم همدان تولید شده، افزود: تنوع گونه‌ای مناسب برای کاشت در مناطق مختلف ایجاد شده است.

 

شهرستان اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان است که با وسعت هزار و 195 کیلومترمربع دارای ۵۹ هزار هکتار اراضی ملی بوده و از این میزان ۵۳ هزار و ۸۱۹ هکتار به صورت مرتع است.

 

سال گذشته نیز براساس گفته مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسدآباد ۳۰ هکتار جنگل‌کاری بلوط و بادامک با مشارکت جمعیت هلال احمر، دانشجویان دانشگاه سیدجمال و همیاران طبیعت در اراضی ملی این شهرستان انجام شده است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal