آخرین اخبار

16. آبان 1402 - 8:18   |   کد مطلب: 46535
مسئولان در چرخه‌ بی‌ثمر بازدیدها؛
سالن ورزشی پالیز در انتظار احیاء
سالن ورزشی چندمنظوره شهر پالیز، یکی از مطالبات به‌حق مردم در طول چندین سال است که به دلیل عدم مدیریت و رها شدن آن به مخروبه تبدیل شده بود و علی‌رغم بازدید مسئولان و وعده استاندار برای احیاء مجدد آن در هفته دولت، هنوز به اتمام نرسیده است.

به گزارش حبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، باغ شهر پالیز با ادغام دو روستای مزرعه‌بید و جنت‌آباد در حالی شکل گرفت که هنوز آن‌گونه که باید این شهر تازه تأسیس به وجود امکانات تفریحی سالم چندان برخوردار نیست.

در این شهر نوتأسیس پیش از این، یک سالن ورزشی چندمنظوره وجود داشته که به دلیل ضعف مدیریتی سال‌ها رها شده بود و بارها از طریق رسانه‌ها مورد مطالبه از مسئولان بوده است تا جایی که امسال امام جمعه شهرستان اسدآباد هم به این مسئله ورود کرد.

بعداز ورود امام جمعه به مسئله ورزش شهر پالیز و تعیین تکلیف  سالن ورزشی چندمنظوره رها شده در این شهر، استاندار همدان، نماینده دولت آقای رئیسی در سفری که 16 خرداد امسال(1402)  به شهرستان اسدآباد داشت، طی بازدید که از این سالن ورزشی تعطیل، دستوراتی را برای بازسازی و تجهیز این سالن به مدیرکل ورزش و جوانان صادر کرد.

 

* بازدیدهای بی‌ثمر مسئولان از سالن ورزشی پالیز/اقدام عملی کنید!
در راستای بازسازی و احیاء سالن ورزشی شهر تازه تأسیس پالیز بنا بر دستور استاندار 3 میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت که تا شهریورماه یعنی ایام هفته دولت امسال به چرخه خدمات‌رسانی به جامعه ورزشکار و جوانان بازگردد.

حال دو ماهی از هفته دولت می‌گذرد، همچنان این سالن ورزشی که مورد مطالبه مردم و اهالی این منطقه شهری تازه تأسیس است، هنوز در دسترس جوانان و جامعه ورزشکار قرار نگرفته.

 

*تخریب سالن ورزشی پالیز با رها شدن و عدم مدیریت آن
 در این راستا رئیس شورای اسلامی شهر پالیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، احیاء سالن ورزشی چند منظوره این شهر را یکی از مطالبات چندین ساله مردم این منظقه دانست و اظهار کرد: این سالن به دلیل رها شدن،  هم بسیاری از تجهیزات آن به سرقت رفت هم سقف آن با بارش باران و برف و باد، تخریب شده بود.

سعید طاهری با اشاره به سفر و بازدید استاندار همدان در خرداد ماه از این سالن ورزشی، گفت: در این سفر آقای استاندار قول هفته دولت را برای استفاده مردم از این سالن  داد که هفته دولت آمد و رفت و هنوز این سالن به احیاء کامل نرسیده است.

 

*بازدیدهای بی‌ثمر بخشدار، فرماندار و نماینده مجلس گرفته تا استاندار و امام جمعه و معاون وزیر!
وی با بیان اینکه تجهیزات این سالن ورزشی بی‌صاحب مانده بود و نزدیک به 400 میلیون تومان وسیله ورزشی به سرقت برده بودند، افزود: متأسفانه بارها مسئولان از بخشدار، فرماندار، نماینده مجلس گرفته تا امام جمعه ، استاندار و معاون وزیر از آن بازدید کرده‌اند اما هنوز این سالن به احیاء نرسیده و درحد نوسازی سقف آن انجام شده است.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» اظهار کرد: سالن ورزشی چند منظوره شهر پالیز در سالی که افتتاح شد، ورزشکاران و مردم خوب از ورزش در آن سالن استقبال می‌کردند اما به دلیل عدم مدیریت صحیح، نبود نیرو و رها شدن آن، به یک مکان مخروبه‌ای تبدیل شد که در این زمینه هم مردم و هم مجموعه اداره ورزش مقصر بودند.

 

*صرف هزینه یک میلیارد و 500 میلیونی برای سالن ورزشی تاکنون
مهدی صمدپناهی گفت: در سفر استاندار به شهر پالیز 3 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که بعداز دستور وی و تزریق اعتبارات، احیاء این سالن ورزشی چندمظوره در دستور کار قرار گرفت و از این میزان اعتبار اختصاص داده شده، یک میلیارد و 500 میلیو.ن تومان با اجرای عملیات سقف آن هزینه صرف شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون سقف این سالن ورزشی به اتمام رسیده، گفت: بعداز پایان سقف این سالن ورزشی، به سراغ توکاری و کف‌پوش سالن، ساخت سرویس بهداشتی جدید می‌رویم.

رئیس اداره ورزش و امور جوانان شهرستان اسدآباد افزود: بنا داریم برای سالن ورزشی چندمنظوره شهر پالیز سیستم گرمایشی را از سقف نصب کنیم.

 

*اگر پیمانکار به کار تسریع ببخشد، دهه فجر به افتتاح می‌رسد
وی با بیان اینکه برای تکمیل سالن ورزشی و استفاده از آن، نمی‌توانیم تاریخ دقیقی اعلام کنیم، افزود: البته اگر پیمانکار به کار سرعت ببخشد، نهایت تا دو یا سه ماه آینده یعنی دهه فجر امسال تکمیل و مورد استتفاده مردم قرار خواهد گرفت.

صمدپناهی خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه‌اندازی مجدد این سالن ورزشی چندمنظوره، قطعاً نظارت‌ها را بیشتر و کلیه رشته‌های توپی مانند بدمینتون، فوتسال، هندبال، والیبال را در آن فعال وسابقات مختلفی را در سطح شهرستانی در این سالن برگزار  خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: بعداز تکمیل و ساماندهی سالن ورزشی چندمنظوره شهر پالیز آن را در اختیار فردی که تحصیل کرده در حوزه ورزش باشد، قرار خواهیم داد تا ایجاد اشتغالی برای او باشد.

 

حال با توجه به اینکه ورزش نیاز جامعه برای فرار از فرسودگی است و وجود امکان ورزشی مناسب در تریبت و پرورش ورزشکاران به نام کمک شایانی می‌کند، باید به حفظ و نگهداری فضاها و اماکن ورزشی به خصوص امکان ورزشی عمومی توجه ویژه داشت، اینکه در حفظ و نگهداری مکان ورزشی چون سالن ورزشی چندمنظوره شهر پالیز کوتاهی صورت گرفته و باید مسئولان از گذشته پاسخگوی آن باشند چرا که ترک فعل کرده‌اند، باید امروز هرچه زودتر به احیاء این سالن پرداخته شود چرا که اولاًوعده یک دولت انقلابی و مردمی باید زودتر به ثمر بنشیند دوماً برای وجود جامعه بانشاط باید مدیران مجموعه ورزشی فعال‌تر عمل کنند.

 

و این مطالبه به حق مردم در احیأ و راه‌اندازی این سالن ورزشی و برگزاری مسابقات مختلف یک امر ضروری است که می‌تواند جوانان و ورزشکاران را در ایام سرد سال هم به ورزش کردن تشویق و ترغیب کند، کمااینکه این امر بعداز احیأ سالن باید توسط نیروی پابه کار و کارآمد و فعال و ورزش دوست و با برگزاری مسابقات مختلف دیگر رها نشود.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal