آخرین اخبار

23. آذر 1402 - 8:08   |   کد مطلب: 46893
در بازدید ائمه جمعه اسدآباد، بهار و کبودرآهنگ از کارخانه تولید خودروی برقی عنوان شد؛
تولیدکننده خودروی برقی در درگیرودار زمین و کاغذبازی اداری
مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی باختر با اشاره به اینکه بدون دریافت هیچ کمک دولتی سه مدل طراحی خودروی برقی داریم که طراحی آن 100 درصد داخلی است، گفت: این درحالی است که برای خط تولید آن در کبودرآهنگ هنوز درگیرودار زمین و کاغذبازی اداری هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، ائمه جمعه شهرهای اسدآباد، بهار و کبودرآهنگ از کارخانه طراحی و تولید خودروی برقی در شهرک صنعتی بوعلی مرکز همدان بازدید کردند.

 

این کارخانه تولیدی خوردوی برقی در زیرمجموعه شرکت ماشین‌سازی باختر احداث شده است.

 

در بازدید ائمه جمعه شهرهای اسدآباد، بهار و کبودرآهنگ از این کارخانه تولیدی خودروی برقی، مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی باختر اظهار کرد: این شرکت در سال 78 تأسیس شده و چندین مجوز تولیدی را در زمینه‌های ساخت دستگاه پاکت سیمان پرکن، سیمان‌های آمیخته و ملات‌ آماده، دستگاه هوشمند دریافت پسماند و طراحی و تولید خودروی برقی اخذ کرده است.

 

علی نوروزی با بیان اینکه 4 سال برای مجوز راه‌اندازی خط تولید طراح و تولید خودروی برقی در استان همدان داریم پرسه اداری را طی کرده‌ایم، افزود: بهرحال بعداز گرفتن مجوز، فقط تا اسفند امسال آن را تمدید کردند.

وی در خصوص واگذاری زمین برای راه‌اندازی این کارخانه طراحی و تولید خودروی برقی در کبودرآهنگ، اظهار کرد: پرسه اداری واگذاری زمین از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به طول انجامیده، و ما در طی سه الی چهار ماهه‌ای که در واگذاری زمین صرف کردیم، طراحی دو خودرو را انجام و در حال ساخت بدنه آن هستیم این درحالی است که هنوز کار اداری زمین آن انجام نشده، استعلامات از آب و فاضلاب آن زمان‌بر و نیاز مجوز برای حفر چاه است.

 

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی باختر با بیان اینکه طراحی خط تولید خوروی برقی 100 درصد داخلی است، افزود: سه مدل طراحی خودروی برقی داریم بدون آنکه هیچ کمک دولتی دریافت کرده باشیم، شاید اگر سیستم اداری دولتی نبود کارمان بهتر پیش می‌رفت.

 

وی یادآور شد: آمادگی خط تولید را داریم این درحالی که اداره صنعت، معدن و تجارت حتی یکبار هم نیامده‌اند کار و فعالیت ما را بازدید کنند.

نوروزی یادآور شد: این شرکت در سال 78 تأسیس شده و مجوز عمده فعالیت آن ساخت دستگاه‌های پاکت سیمان پرکن در کشور بود، بعداز 80 سال که صنعت سیمان وارد کشور شده بود و برای اولین بار یکی از دستگاه‌های کلیدی خط تولید سیمان که ساخت پاک سیمان پرکن بود، را ساختیم و ظرفیت تولید 2 هزار پاکت سیمان پرکن و قابلیت تنظیم وزن از 10 تا 50 کیلو را دارد. تاکنون  60 دستگاه در کارخانه های سیمان کشور ساخته و نصب کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: یک خط تولید سیمان‌های آمیخته و ملات‌ آماده راه‌اندازی کردیم که برای اولین بار در کشور ساخته شده، این کارخانه در زنجان است و ظرفیت تولیدی 200 تن سیمان‌های آمیخته و ملات‌های آماده را دارد.

 

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی باختر که خود تخصص و تحصیلات کارشناسی مکانیک را دارد، افزود: مجوز دیگر این شرکت در زمینه ساخت دستگاه هوشمند دریافت پسماند است که با ساخت 50 مورد از آن، به شهرداری تهران به فروش رسانده‌ایم.

 

استاندار همدان در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان در روز 9 آذرماه امسال به بررسی و تصویب پیشنهاد سرمایه‌گذار خارجی برای طرح مونتاژ و تولید خودروهای برقی اشاره   کرده و گفته که از سرمایه‌گذاران خارجی، برای حضور در استان به صورت ویژه حمایت می‌کند. این درحالی است که چنین نخبه‌ای در استان وجود دارد و برای توسعه کار خود درگیرودار کاغذبازی‌های اداری است.

 

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد هم به سخنان استاندار همدان در حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در خطبه‌های نماز جمعه 10 آذرماه امسال انتقاد  کرد و گفت که چرا وقتی نخبه و طراح تولید خودروی برقی در استان هست، از خارج بیاید؟!
انتهای پیام/ن

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal