آخرین اخبار

23. بهمن 1402 - 10:22   |   کد مطلب: 47307
امروزه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت، گازرسانی به بخش صنایع تولیدی از جمله گلخانه‌ها می‌باشد که استان همدان در این زمینه در کشور پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،انجام خدمات گازرسانی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده که به دلیل پاک و ارزان بودن جایگاه خاص و ویژه‌ای در کشور به خود اختصاص داده است.

 

باتوجه به اهمیت فراورده گاز، صنعت گاز نقش بسزایی در کاهش مخاطرات زیست محیطی و آسیب‌های ناشی از آن در این حوزه خواهد داشت.

 

*تا قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تنها 11 شهر و روستا در کشور از نعمت گاز بهره‌مند بودند
بعد از شکل‌گیری شرکت ملی گاز در ایران و با نگاه راهبردی به این انرژی، تا سال 57 تنها هشت شهر و سه روستا در سطح کشور و در قالب 51 هزار خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار داشتند که امروز به برکت انقلاب اسلامی نقاط بسیار معدودی در کشور از این نعمت الهی بی‌بهره مانده‌اند که عزم و اراده دولت خدمتگزار ارائه خدمت به اقصی نقاط کشور می‌باشد.

 

حال با گذشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی فرصتی شد تا به این دستاورد بزرگ در استان همدان به عنوان استانی سردسیر و کوهستانی کشور پرداخته شود چراکه با تأسیس شرکت گاز در این استان روند گازرسانی در آن شتاب گرفته و از دهه 60 تاکنون مجموعاً تمام شهرهای استان از این نعمت خدادادی بهره‌مند شده‌اند.

 

*33 شهر استان همدان گاز دارند
در این زمینه مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با اشاره به تأسیس شرکت گاز استان همدان، گفت: از زمان تأسیس این شرکت در این استان تاکنون تعداد 462 هزار و 612 خانوار شهری و 229 هزار و 253 خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که میزان بهره‌مندی بیش از ۶۹۰ هزار خانوار می‌باشد.
مجید الهیاری با بیان اینکه از هزار و 72 روستای استان همدان هزار و 47 روستا گازدار هستند، افزود: البته گازرسانی به سه روستا نیز در دست اجرا و یک روستا نیز در مرحله انتخاب پیمانکار می‌باشد که به این ترتیب 99.9 درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره‌‌مند می‌باشند.

 

*رفع محرومیت با شبکه‌گذاری دو برابری گاز در روستاها
وی تصریح کرد: شرکت گاز در این استان در حوزه شبکه‌گذاری و نصب انشعابات شهری و روستایی به میزان 10 هزار و 132 کیلومتر شبکه‌گذاری و 332 هزار و 431 انشعاب هم نصب کرده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها 3 هزار و 633 کیلومتر شبکه‌گذاری شهری و همچنین 6 هزار و 499 کیلومتر شبکه‌گذاری در روستاها از ابتدای تأسیس این شرکت انجام شده، خاطرنشان کرد: این مهم نشان از دو برابر بودن مقدار شبکه‌گذاری در روستاها و اهمیت این شرکت به عدالت اجتماعی و بسط رفاه نسبی روستاها دارد.

 

*استان همدان بیش از 624 هزار مشترک گاز با تعرفه خانگی دارد
وی با اشاره به انجام اشتراک‌پذیری بیش از  678 هزار مورد در استان همدان از ابتدای تأسیس این شرکت، گفت: این استان  تعداد  447 هزار و 993 اشتراک شهری و 230 هزار و 52 اشتراک روستایی دارد.

 

 

الهیاری اذعان کرد: می‌توان گفت امروز شرکت گاز استان همدان با افتخار در حوزه آموزشی نزدیک به سه هزار و 500 مشترک، در حوزه تجاری 39 هزار مشترک، 49 جایگاه گاز، نزدیک به 4 هزار و 300 مشترک صنعتی، چهار هزار و 400 مشترک عمومی، دو هزار و 500 مشترک مذهبی و پنج نیروگاه و به 625 هزار  مشترک خانگی خدمات جانبی ارائه می‌دهد.

 

وی افزود: برای انجام خدمات گازرسانی ایمن و مستمر به تمامی مشترکان گاز در سطح استان، هزار و 533 ایستگاه گاز فعال است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خاطرنشان کرد: بعداز انقلاب صنعت گاز در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان تأثیر بسزایی داشته که در این زمینه چهار هزار و 226 مشترک صنعتی با استفاده از گاز به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

* گاز که به گلخانه‌های استان همدان رسید، قطب کشور شد
الهیاری در ادامه عنوان کرد: وجود گاز در بخش صنایع علاوه بر اینکه به دلیل صرفه اقتصادی آن می‌تواند سبب افزایش تولید در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی باشد، افزود: امروز استان همدان به واسطه وجود و فراوانی شهرک‌های گلخانه‌ای به عنوان یکی از قطب‌های گلخانه‌ای کشورمطرح و و این مهم بدون بهره‌مندی از گاز به عنوان یک زیرساخت بسیار با اهمیت میسر نمی‌گردید.
انتهای خبر/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal