آخرین اخبار

1. اسفند 1402 - 7:07   |   کد مطلب: 47370
استان همدان همگام با یک ایران آماده حماسه‌آفرینی در 11 اسفند؛
پاسخ‌های جالب مردم به چرایی حماسه حضور
تا انتخابات امسال و حماسه‌آفرینی مردم در پای صندوق‌های رأی کمتر از 10 روز باقی مانده و مردم استان همدان همچون ملت ایران با وجود برخی مشکلات رأی می‌دهند، در این گزارش به پاسخ‌های جالب آنان پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، 10 روز دیگر تا گام برداشتن مردم ایران اسلامی برای حماسه‌آفرینی و انتخابی سرنوشت‌ساز در روز 11 اسفندماه باقی نمانده است؛

 

رهبر انقلاب در آستانه انتخابات امسال در فرمانی نه تنها مردم را موظف به شرکت در انتخابات کرد بلکه از آنان خواست  دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند.

 در واقع براساس آیه قرآنی شرکت در انتخابات که فرمان ولی‌فقیه بر  آن است، یک تواصی به حق و وظیفه است که باید به آن عمل کرد.

حال در آستانه دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز 11 اسفندماه که شور و شعور برای مشارکت در حال اوج گرفتن است و البته حضور مردم در تبلیغات‌های غیررسمی نامزدهای انتخاباتی نشانی از این اوج گرفتن‌هاست، از آنان خواستیم این جمله را تکمیل کنند: «با وجود برخی مشکلات رأی می‌دهم چون...».

 

*دلیل قرآنی برای دادن رأی
علیار رجبی، حراست  گاز اسدآباد نوشت: من  رأی می‌دهم چون در آیه 11 رعد آمده است که «ان الله لایغير ما بأنفسهم» یعنی خدا سرنوشت  قومی را تغییر نمی‌دهد، مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند.

 

* رأی ما ویران کند کاخ ستم
یک شاعر اسدآبادی با سرودن شعر پاسخ داد که:
من به عشق رهبرم در عرصه میدان روّم
پایبندعهد یاران شهید و پرچم وهمسنگرم
گرچه دشمن خوی وحشی دارد و بس پا فشاری می‌کند
غرش الله‌اکبر، رأی ما ویران کند کاخ ستم
حیدریم با ولیم رهبرم سید علی تاج سرم
تحت امرش پای پرچم پای ایران ایستاده‌ام
هر نگاه چپ که دشمن سوی خاک ما کند
من به تیر رأی خود بر چشم او زخمی زنم
گر ضعیف است اقتصاد و مشکلاتی گر بود
انتخاب و حق خود با رأی خود احیا کنم
با صلابت پرطنین در پای صندوق و وطن
ما همه با هم یکی گشته و من ما می‌شوم

 

 

*رأی من کشوری آزاد از بیگانه خواهد ساخت
 خانم محمدی: رای می‌دهم چون می‌خواهم کشوری آباد و آزاد از بیگانه بسازم.
 

خانم جهانگیری‌پور یکی از کارکنان شرکت گاز بهار: با وجود برخی مشکلات باز هم رای می‌دهم چون که هر فرد در انتخابات ارزش خاص خود را دارد.

 

ابوالفضل پویا از کارکنان حراست گاز شهرستان درگزین: رأی ما سازندگی ایران ماست.

 

*رأی می‌دهم چون از نسل آرش و حاج قاسمم
 محمد طیبی، رئیس اداره گاز بهار: من در انتخابات شرکت می‌کنم چون وجود دارم، چون حق رأی دارم، وطنم را دوست دارم، چون روز واقعه است، چون ندای هل من ناصر را می‌شنوم، چون ایرانیم و از نسل آرش و حاج قاسم هستم.

 

 خانم رئوفیان شاغل در شرکت گاز: با همه مشکلات باز هم رأی می‌دهم چون آن بزرگ مرد تاریخ سرزمینم گفت: «جمهوری اسلامی حرم است» و ما نمی‌خواهیم اراده‌ باطل یزیدیان زمان و حامیانش بر این حرم پیروز گردد، حساب جمهوری اسلامی از مسئولان خیانتکاری که خادمی حرم را نمی‌کنند جداست، پرچمت بالاست ایران قشنگ.

 

* قهر با صندوق حل مشکلاتم نیست
نظری‌: با وجود مشکلات باز هم رای می‌دهم چون در برابر خون شهدای عزیز مسئولم؛ قهر با صندوق حل مشکلاتم نیست؛ انتخاب حق من است؛ اگر زحمت انتخاب را نکشم، باید تسلیم انتخاب دیگران شوم؛ رای ندادنم مانند این است که به مهمانی دعوتم اما چیزی برای غذا انتخاب نکنم و اینجاست خودم ضرر می‌کنم‌ و بس.

 

محمدرضا چهاردولی: من رأی می‌دهم چون گوشم به دهان ولی‌فقیه‌ام است، چراکه گوش ولی‌فقیه‌ام به دهان امام عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) هست، رأی می‌دهم چون از زیرسایه رأی من علی بیرون‌اید نه معاویه، چون می‌خواهم رأی من مشتی محکم بر دهان مهندسان اغتشاشگر باشد، رأی می‌دهم چون در کربلا بی‌طرفان بی‌شرفانند.

 

*چون سرشتم بر پایه اختیار است، انتخاب می‌کنم
سید ابراهیم حسینی از اداره گاز اسدآباد: من رأی می‌دهم چون هستم، خداوند بنای فطرت و سرشتم را بر پایه اختیار و انتخاب آفریده، انتخاب یک حق و تکلیف بدیهی است نیازی به دلیل ندارد.

 

خانم  پیمبری: من با وجود برخی مشکلات در انتخابات شرکت می‌کنم چون اگر یک شهید فقط یک شهید سر راه مرا گرفت و گفت من برای این انقلاب جان خودم را دادم، از جوانی و زندگی و آینده و رفاه خودم گذشتم، تو برای ادامه راه من چه کردی؟ من جواب قانع کننده‌ای داشته باشم.

 

فاطمه نقوی: با وجود مشکلات رأی می‌دهم چون جهان باید بداند ایران قوی ترین کشور جهان است.

*رأی می‌دهم به یاد دست‌های بسته غواصان شهید
ایرج پورکاظمیان: آری من رأی می‌دهم چون ایرانی‌ام، وطن و خاک کشورم را دوست دارم، چون از تبار پهلوانان اسطوره‌ای هستم، چون وقتی که یاد شهیدان می‌افتم شرمنده می‌شوم چرا که چگونه با خون خود این مرز و بوم را پاسداری کردند و امنیت را برایمان به ارمغان آوردند، چون رهرو سردار دل‌ها و دلیرانی چون حاج حسین همدانی هستم، چون وقتی یاد غواصانی که مظلومانه با دست‌های بسته شهید شدند، می‌افتم دلم آتش می‌گیرد. چون می‌خواهم حافظ دین و مکتب و خاک و ناموس کشورم باشم، چون شیعه مولا علی(ع) و رهبرم هستم و به نظرم همین‌ها کافی است که رأی دهم یا رأی دهیم.

 

محمدمهدی نقوی: با وجود مشکلات رأی می‌دهم چون نمی‌خواهم روباه مکار و گربه ننه برایم تصمیم بگیرند.

 

زیبا زوار: من با وجود همه مشکلات رأی می‌دهم چون جمهوری اسلامی حرم است برای دفاع از حرم رأی می‌دهم،  چون غیرت ایرانی دارم و می‌خواهم آینده فرزندانم را تضمین کنم.

 

*کاپشن صورتی منتظر رأی من است
زهرا نقوی: با وجود مشکلات رأی می‌دهم چون کاپشن صورتی و گوشواره قلبی‌ها منتظر رأی من هستند

 

الهام رزاقی: با وجود مشکلات رأی می‌دهم چون عملاً منتظر منتقم فاطمه هستیم و ناکارآمدی برخی مسئولان باعث نمی‌شود که ما رهبرمان را تنها بگذاریم.

 

اصغر نقوی: با وجود مشکلات رأی می‌دهم چون برای آرمانی که فدای آرمان‌های انقلاب شد.

 

*رأی من کفار را عصبانی می‌کند
جواد کمندانی: با وجود مشکلات رأی می‌دهم چون خداوند در سوره‌ی توبه می‌فرمایند: هیچ حرکت دسته جمعی که کفار را عصبانی کند، صورت نمی‌گیرد مگر این که برای آن پاداش عمل صالح ثبت شود.

 

 

علی علیجانی: رهبری حکیم پرچمدار عزت و شرف این مرز و بوم است و مهم‌ترین ماموریت جوانانش را در گام دوم انقلاب امیدآفرینی قرار داده، پس با افتخار در حیطه کاری خود می گویم که به خود می‌بالم در کشور مردانِ مردی زندگی می‌کنم که بالای ۹۸ درصد کشور به برکت انقلاب اسلامی گازرسانی شده در حالی که در اتحادیه اروپا سالیانه ۲۰۳ هزار نفر بر اثر سرما از بین می‌روند.

 

*رأی من امر به معروف و رأی ندادنم منکر است
آیناز کمندانی: با وجود مشکلات رأی می‌دهم چون  این عمل دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانی  می‌کند و عمل صالح است و نوعی حضور در صحنه، عبادت دسته جمعی، امر به معروف و نهی از منکر و عامل تقویت روحیه مردم و نا امید کردن دشمن است و مشتی محکم بر دهن آن‌هایی است که در امور میهن عزیزمان دخالت می‌کنند.

 

 

حبیبی: با وجود مشکلات رأی می‌دهم چون کسی که زحمت انتخاب را نمی‌کشد، باید تسلیم انتخاب دیگران باشد.

 

 

 محسن حقیقی‌‌معز در تکمیل این جمله با طرح چند سؤال پاسخ‌های قرآنی می‌دهد:
 چرا رای بدهیم؟
- جواب: "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم"
خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند
 من وقتی نمی‌دانم به چه کسی رای بدهم باید چکار کنم؟
جواب: "فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون"
از اهلش بپرسید.
 اگر پرسیدم و دیدم هر کسی از پیش خودش اخباری میدهد و تحلیلی میکند آن وقت چه کنم؟
جواب: نگاه کن به شخصی که خبر میدهد که آیا عادل است یا فاسق
قرآن می‌فرماید: "هرگاه فاسقی برای شما خبری آورد در مورد آن تحقیق کنید"
- اگر در جامعه موقع تبلیغات موجی ایجاد شد چه کنم؟
جواب: "و لا تتبعان سبیل الذین لا یعلمون"
راه کسانی را که علم ندارند پیروی نکن
چگونه افراد را تشخیص دهیم؟
جواب: به دنبال کسانی که از چاپلوسی و تعریف و تمجید لذت می‌برند نروید.
قرآن می‌فرماید : "یحبون ان یحمدوا بما لم یفعلوا"
دوست دارند به خاطر کارهایی که در حیطه وظایف آنها بوده و انجام نداده‌اند مورد ستایش قرار گیرند
 به چه کسی رای بدهیم؟
جواب: به کسی رای بدهیم که از  سرزنش هیچ ملامتگری نمی‌هراسد.
"ولا یخافون لومه لائم"

*رأی می‌دهم تا قطار دولت درست حرکت کند
خانم جهانگیری‌معز: نمایندگان مجلس هستند که در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ... مملکت تصمیم‌گیری می‌کنند و آنان هستند که تصمیم می‌گیرند قطار اقتصاد کشور به کدام سمت حرکت کند، آن‌ها برای همه دستگاه‌های کشور قانون تصویب می‌کنند و به عبارتی ریل‌گذار دولت هستند. اگر قطار دولت بد حرکت کند، نتیجه گرفته می‌شود که ریل خوبی نداشته و به عبارتی ریل‌گذاری، خوبی انجام نشده است، همچنین تصمیمات کوچک و بزرگی توسط آنان گرفته می‌شود مانند: از چه کسی مالیات گرفته شود ؟ به چه کسی یارانه داده شود؟ حقوق‌ها چقدر افزایش پیدا کند؟ کدام طرح عمرانی اجرا شود؟ و هزار و یک تصمیم کوچک و بزرگ دیگر.
 
 

زهرا سادات عربی: با وجود برخی مشکلات باز هم رأی می‌دهم چون می‌دانم جایگزینی برای نظام جمهوری اسلامی فعلی وجود نخواهد داشت آن‌هایی که خواب تشریف دارند، بیدارشوند، آمریکا و انگلیس گرگ‌های در کمین نشسته مردم ایران هستند، قدر این امنیت را بدانیم و با هوشیاری و آگاهی کامل به فرد اصلح رأی دهیم تا فریب دسیسه‌های بدخواهان ملت‌مان را نخوریم و بدانیم که دشمن به فکر ما نخواهد بود.

* انتخابات لیلة القدر جمهوری اسلامی ایران است
حسین حقیقی‌مغز: انتخابات لیلة القدر جمهوری اسلامی ایران است و ما در انتخابات شرکت می‌کنیم تا باعث تغییر وضعیت موجود بشویم و مجلسی قوی را شاهد باشیم.

 

 

خانم  داودی: با وجود برخی مشکلات باز هم رأی می‌دهم چون اگر رأی ندهم شغال‌ها به ایرانم چشم طمع خواهند داشت، رأی می‌دهم تا مدیون این انقلاب و خون شهدا نباشم.

 

*جنگ امروز ما با دشمن بر سر رأی دادن و ندادن است
زینب سادات عربی: با وجود برخی مشکلات باز هم رأی می‌دهم چون تا مشت محکمی بر دهان دشمنان باشم چون خداوند در قرآن کریم فرموده: خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد، مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند و سرنوشت‌شان را تغییر بدهند، با انتخاب اصلح ان شاءالله زمینه ظهور مهدی فاطمه(س) را آماده خواهیم کرد.

 

 

زهرا خوشوقت: من رأی می‌دهم تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم و ذره‌ای از خاک و آبروی وطنم را با هیچ چیز عوض نکنم، چون آینده کشورم برای من و اَمسال من بهتر و بهتر شود. چون امنیت کشورم را مدیون خون شهدا هستم به خاطر کشورم، شهدا، رهبرم و جنگ امروز ما رأی دادن است. رأی می‌دهم تا کور شود هر آن کس که نتواند دید پیشرفت کشورم را. رأی می‌دهم تا ثابت کنم ولایتمدارم، تا خون این همه شهید پایمال نشود.

انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal