آخرین اخبار

9. خرداد 1394 - 11:16   |   کد مطلب: 27896

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: هوای همدان که بواسطه ورود ریزگردها روز جمعه آلوده و بحرانی شده بود، صبح امروز شنبه به شرایط سالم بازگشت.

به گزارش آواسیدجمال،سید عادل عربی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ورود ریزگردها به این استان از نیمه شب پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و گرد و غبار بامداد روز شنبه از همدان خارج شد.

وی اضافه کرد: همدان روز گذشته یک شرایط بحرانی را پشت سر گذاشت بگونه ای که غلظت هوا در ساعت 16 روز گذشته به میزان 700 میلی گرم در مترمکعب رسید.

وی اضافه کرد: غلظت آلودگی هوای شهرستانهای همدان، نهاوند و ملایر روز گذشته بیشتر در شرایط اضطرار بود ولی برای زمان محدودی به وضعیت بحران نیز رسید.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: بارش باران بهاری در شامگاه جمعه در کاهش میزان آلودگی ناشی از ورود گرد و غبار تاثیر بسزایی داشت.

عربی با ذکر اینکه هم اینک غلظت آلودگی هوا در همدان به کمتر از 150 میکروگرم در متر مکعب رسیده است گفت: در صورتی که غلظت هوا بین 150 تا 350 میکرو گرم برسد هوا در شرایط هشدار قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین میانگین غلظت هوا در بین 350 تا 500 میکرگرم در مترمکعب حاکی از قرار گرفتن هوا در شرایط اضطرار است و بالای 500 میکروگرم در مترمکعب شرایط بحرانی را نشان می دهد.

ریز گردها در روزهای 21 ، 27 ، 28 و 29 فروردین و یکم و دوم اردیبهشت ماه سالجاری هوای استان همدان را فرا گرفتند و در روزهای 21 و 27 فروردین ماه غلظت هوای همدان به حدی رسید که از مرز هشدار گذشت و به حالت اضطرار رسید.

طبق اعلام مدیریت بحران استانداری همدان از سال 88 (زمان ورود ریزگردها) تا پایان سال 93 هوای استان همدان 331 روز در حالت هشدار، اضطرار و بحران بوده است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal